OK, dar puteai sa lasi macar textul:
"In primul rand, martorul de la bord care se aprinde se numeste " CHECK ENGINE" si are rolul de a anunta ca a aparut o problema la motor. In general, la masinile care au montate instalatii gpl, se poate aprinde "CHECK"-ul datorita unui amestec prea bogat sau prea sarac . Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.
Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
4- montaj incorect
Legatura la sonda lambda a masinii se face pe firul de semnal ( culoarea poate sa difere de la masina la masina, de aceea se afla cu aparatul de masura), dar nu influenteaza deloc functionarea instalatiei gpl, ci doar transmite informatii operatorului care face reglajul masinii.
Cei care fac reglajul (calibrarea), trebuie sa urmareasca aceste aspecte pe care vi le-am descris si sa incerce sa le elimine, altfel se limiteaza la a sterge eroarea( efectul) de fiecare data , neinlaturand si cauza."