rexkroki's Outback
Subaru club Romania

rexkroki's Outback

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #80 on: December 19, 2016, 19:01:35 PM »
Din pacate gheata s-a topit singura pana mi-am terminat eu treaba si nici nu a mai nins. Din ce zic astia pe la meteo nu cred ca mai vine alta zapada pana la anul.   :(

Parcarea asa mi-a iesit, fortat de imprejurari. :)  In fata masinii mai era un rand de masini parcate, deci cand am plecat am iesit cu spatele. As fi parcat cu spatele dar cum eu am venit din dreapta pozei nu am putut din cauva Vitarei ce era parcata in fata reprezentantei si trebuia sa fac prea multe manevre, plus ca titanicul asta de Outback nu are o raza de bracaj prea stralucita.  ;D

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #81 on: December 24, 2016, 10:29:18 AM »
Sa nu uitam de adevarata semnificatie a Craciunului si sa lasam lumina sa ne patrunda in suflete.
Va doresc tuturor un Craciun fericit alaturi de cei dragi.

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #82 on: December 31, 2016, 19:54:20 PM »
Sfarsitul de an e moment de bilanz si de facut planuri pentru viitor.
In acest context Outback-ul paseste in noul an cu 8.368 km la bord si va doreste un an nou mai bun ca cel ce se incheie, cu sanatate si fericire si fie ca 2017 sa va indeplineasca toate dorintele si ceva in plus.  Sa ne auzim cu bine in noul an.   :)


 La Multi Ani ! 2017

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #83 on: December 31, 2016, 22:08:05 PM »
La multi ani si peste hotare!

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #84 on: January 06, 2017, 20:12:55 PM »
Ce bine e sa ai zona ștergãtoarelor încãlzitã  :D



MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #85 on: January 06, 2017, 20:35:25 PM »
Da, si eu am experimentat prima dat asa ceva azi. Chiar e diferenta enorma in pastrarea parbrizului curat si fara dungi de la gheata de pe lamele.

Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #86 on: January 20, 2017, 18:38:17 PM »
De vinerea trecuta ma bucur de un Subaru Outback 2.5i iar acum suntem in perioada de acomodare unul cu celalalt, cu blandete dupa cum spune la carte pentru circa 1600 km. Am parcurs deja 1200 km :)
Sã-l stãpânești sãnãtos și la cât mai mulți km fãrã probleme.

În momentul de fațã sunt în faza de prospectare pentru o mașinã de familie și Subaru Outback (ultima generație) pare sã satisfacã toate cerințele mele (siguranțã, confort, spațiu bagaje, gardã la sol etc.). Singura mea temere la acest moment, în urma celor citite/vãzute pe internet, este legatã de performanțele dinamice ale celor douã motorizãri. Desigur, un drive test m-ar edifica dar se pare cã în România nu existã posibilitatea unui test cu 2.5i (numai 2.0D este/va fi disponibil).

Aș fi dorit sã fac un test comparativ între cele douã motoare dar cum așa ceva nu este posibil, încerc sã aflu opinia celor care au motorul 2.5i. Din câte îmi dau seama din pozele cu mașina ta, este echiparea Sport (18", piele etc.). Corect?

Vroiam sã te rog dacã ai putea sã-mi dai câteva informații cu privire la performațele dinamice:
  • sunt diferențe semnificative de performanțã între modul Sport și Intelligent (accelerãri, depãșiri)?
  • prin folosirea padelelor în modul Sport simți un plus de performanțã?
  • cum se comportã în depãșiri (60-130km/h), îți dã siguranța cã poți face depãșirile fãrã sã transpiri?
  • cum este zgomotul în mașinã în regim de autostradã în plaja 130-160km (motor, rulat, vânt)?

De ce ai ales 2.5i în locul motorului diesel? Ai mers și cu 2.0D? Dacã da, care ți s-a pãrut mai performant?

Ca o opinie de ordin general: este ceva ce nu-ți place, ce te nemulțumește la aceastã mașinã?

Mersi.

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #87 on: January 24, 2017, 13:11:54 PM »

Vroiam sã te rog dacã ai putea sã-mi dai câteva informații cu privire la performațele dinamice:
  • sunt diferențe semnificative de performanțã între modul Sport și Intelligent (accelerãri, depãșiri)?
nu as spune semnificative dar se simte diferenta, raspunsul e mai direct si mai promt in S
  • prin folosirea padelelor în modul Sport simți un plus de performanțã?
sincer sa fiu, padelele le-am folosit de vreo doua ori, o data la inceput sa vad daca functioneaza si parca o data pe niste serpentine cand am testat frana de motor
  • cum se comportã în depãșiri (60-130km/h), îți dã siguranța cã poți face depãșirile fãrã sã transpiri?
mie da, eu vin de pe un benzinar aspirat de 120 CP...
  • cum este zgomotul în mașinã în regim de autostradã în plaja 130-160km (motor, rulat, vânt)?
La capitolul asta e loc de imbunatatiri dar nu e deranjant nici cum e acum. Plus ca aici conteaza foarte mult cu ce anvelope e incaltat si tipul de asfalt pe care rulezi.
[/list]

De ce ai ales 2.5i în locul motorului diesel? Ai mers și cu 2.0D? Dacã da, care ți s-a pãrut mai performant?

Nu m-a interesat si nu am facut test cu dieselul asa ca nu stiu cum se misca.


Ca o opinie de ordin general: este ceva ce nu-ți place, ce te nemulțumește la aceastã mașinã?

In afara de lucruri marunte de genul spatiilor mai mici de depozitare din usi sau a sistemului TPMS nu la fel de reusit in comparatie cu fosta masina nu pot sa spun ca ma nemultumeste ceva. Sper sa nu-mi schimb parerea prea curand.


In alta ordine de idei, in weekendul prelungit am tras o scurta fuga pana in tara si inapoi.  :)

Am pierdut borna de 10.000 km dar am surprins totusi niste biti...




s-a confirmat din nou ca rezista bine la murdarie in culoarea asta.  :)




nu e rau nici 012345  :D

« Last Edit: January 24, 2017, 13:14:32 PM by rexkroki »

Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #88 on: January 24, 2017, 15:15:36 PM »
In alta ordine de idei, in weekendul prelungit am tras o scurta fuga pana in tara si inapoi.  :)
Mersi frumos de rãspunsuri. Dacã aș fi știut cã ajungi în țarã (și nu erai foarte departe de București), poate aș fi venit pânã acolo sã vãd și eu mașina. Când preconizezi cã va fi urmãtoarea vizitã (cu mașina) în România?  :)

Din pãcate, în România nu este disponibilã varianta pe benzinã pentru test drive. Și sã cumpãr o mașinã fãrã sã merg cu ea înainte... este o decizie greu de luat.

Principala mea reținere în a achiziționa aceastã mașina este datã de ce am citit/vãzut în review-urile la Outback 2.5i, respectiv cuvinte/expresii de genul not the driver's car, underpower, sluggish etc. și faptul cã atunci când este încãrcatã cu oameni și bagaje te cam rogi de ea (în pante și depãșiri), recomandarea fiind motorizarea 3.6R (care nu existã în Europa).

Tot legat de asta, îmi spunea un amic mecanic care are un prieten cu un Outback din 2011 (2.5i, 167cp) cã "nu știu cum au calculat caii ãia dar te calcã mașinile pe stradã cu mașina asta, atât de leneșã este". Desigur, poate cã pe lângã cei 8cp în minus, respectiva mașinã din 2011 avea ceva probleme dar și aceastã caracterizare este cumva în linie - chiar dacã la extremã - cu ceea ce am citit despre acest motor.

Am extras mai jos douã paragrafe dintr-un review care mi s-au pãrut relevante pentru "neliniștea" mea principalã:
Quote
Should the car be empty of the ever-judging family, and a winding road present itself, you can change the drive mode from ‘Intelligent’ to ‘Sport’, and tip the CVT into a ‘manual’ shift mode that changes the blue backlight on the instruments to a strange looking, yellow colour.

Don’t expect any Jekyll and Hyde change in the Outback’s personality though. There might be a slightly more engaging experience that is amplified by shifting gears with the steering wheel mounted paddles, but its largely a placebo. There are no ultra-sharp shifts nor exciting exhaust pops, though equally, there isn’t a prolonged elastic drone either.

Sunt realist, nu mã aștept la performanțe sportive dar sub nicio formã nu aș cumpãra o mașinã de care sã mã rog. De aceea, pe lângã aceste opinii sunt foarte interesat sã aflu pãrerea celor care folosesc aceastã mașinã/motorizare. Este sau nu leneșã? Începi sã te rogi de ea atunci când este încãrcatã?

Evident, rãspunsurile cele mai bune (relevante pentru mine) le-aș obține în urma unui test drive, dar cum acest lucru nu este posibil, tot ce pot face este sã aflu cât mai multe pãreri/informații și sã vãd dacã converg spre o concluzie.


rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #89 on: January 24, 2017, 16:13:54 PM »
Parerea mea e ca dinamica e ok, chiar si incarcata. Dar cum am dat de inteles in postul precedent, conteaza ce experiente anterioare ai avut si la ce te raportezi.

Rog ca eventualele alte discutii pe aceasta tema sa fie purtate in topicul dedicat sfaturilor de achizitie: Sfat achizitie Legacy/Outback   :)

Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #90 on: January 24, 2017, 16:44:50 PM »
Parerea mea e ca dinamica e ok, chiar si incarcata. Dar cum am dat de inteles in postul precedent, conteaza ce experiente anterioare ai avut si la ce te raportezi.

Rog ca eventualele alte discutii pe aceasta tema sa fie purtate in topicul dedicat sfaturilor de achizitie: Sfat achizitie Legacy/Outback   :)
Nu mai am alte întrebãri. Încã o datã mersi pentru rãspunsuri.

Okesz

  • 177
  • Outback 3.0 2006
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #91 on: January 24, 2017, 17:39:21 PM »
Victore, daca esti preocupat de dinamica si performanta masinii, inseamna ca Outback 2.5 nu este pt tine. Eu am 3.0 (vechea generatie), care are 245 cai dintr'aia aspirati care lucreaza frumos si iti spun asta: masina asta grea, avand cutie automata si 4x4 permanent n-re cum sa se miste decent cu mai putin de 200 cai si vreo 300 Nm.
Poate in Elvetia sau in tari cu autostrazi, dar nu in Romania pe valea Oltului sau oriunde unde trrebuie sa depasesti camioane si alte minuni.
Parerea mea.

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #92 on: February 11, 2017, 15:05:33 PM »
L-am dus azi si pe Outback la prima lui revizie, cu 12.861 km la bord.  :)

Cat timp s-au ingrijit cei din service de el, eu am avut grija de un Suzuki Kizashi, ca tot imi doream de mult o astfel de intalnire.   ;D

M-am intors dupa aproape trei ore la sevice si surpriza, nu le mergea reteaua. Asa ca urmeaza sa primesc factura prin posta. Nu stiu cat a costat revizia, dar din spusele celui de acolo totul e ok, nu a necesitat alte interventii in afara celor din planul de service iar ca ulei au pus un Mobil nu stiu de care 5W-30.

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #93 on: February 25, 2017, 10:06:30 AM »
Se anunțã o zi însoritã  :)


rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #94 on: March 12, 2017, 12:23:29 PM »
Am mai calculat de doua ori consumul la pompa pentru Outback, mai mult sa vad cum stam cu diferentele. :)

 - dupa 428 km parcursi preponderent in oras, e drept ca pe un traseu relativ lejer fara multe ambuteiaje (casa - gradinita - servici - casa) am alimentat cu 40,58 l de unde rezulta un consum mediu de 9,48 l/100km. CB-ul imi afisa 9,1 l/100km.
 - dupa 490 km parcursi extraurban, Basel - Geneva pe autostrada si intoarcerea pe drumuri nationale, au intrat 39.03 l ceea ce corespunde unui consum mediu de 7,97 l/100km. Pe bord era afisat un consum mediu de 7,6 l/100km.

In concluzie, ceea ce e afisat pe bord corespunde in mare masura cu realiatea de la pompa.  :)

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #95 on: April 09, 2017, 23:13:03 PM »
A venit azi si randul Outback-ului sa treaca la anvelopele de vara. :)




Nu prea am avut multe drumuri in iarna asta, astfel ca am rulat cu cele de iarna doar 7.608 km. In total s-au strans pana in momentul schimbului 14.633 km.




Am facut ceva mai multa miscare ca saptamana trecuta, rotile fiind mai mari si mai grele si prinderea fiind in cinci prezoane in loc de patru cum e la Swift.




Mai trebuie sa ajung la service sa incarc in sistem codurile de la senzorii de presiune, sistemul de la Subaru nu e la fel de destept ca cel de pe Suzuki sa recunoasca singur noile coduri. Macar avertizarea din bord nu e la fel de invaziva ca la Suzuki. Pe langa becul aferent apare o iconita cu "i" care te avertizeaza ca sunt disponibile informatii suplimentare.


MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: rexkroki's Outback
« Reply #96 on: April 10, 2017, 09:49:49 AM »
Te lasa sa folosesti toate functiile, gen cruise control adaptiv sau chestii de genul? Sau le dezactiveaza?

Heliotropus

  • 2966
  • Do not be ignorant, choose science!
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #97 on: April 10, 2017, 10:44:12 AM »
A venit azi si randul Outback-ului sa treaca la anvelopele de vara. :)

Mai trebuie sa ajung la service sa incarc in sistem codurile de la senzorii de presiune, sistemul de la Subaru nu e la fel de destept ca cel de pe Suzuki sa recunoasca singur noile coduri. Macar avertizarea din bord nu e la fel de invaziva ca la Suzuki. Pe langa becul aferent apare o iconita cu "i" care te avertizeaza ca sunt disponibile informatii suplimentare.


Si eu am trecut prin acelasi supliciu inlocuind rotile de iarna cu cele de vara si cu ocazia asta am constatat ca operatiunea trebuie executata neaparat de catre un service Subaru intrucat japonezii folosesc un aparat special pentru TPMS.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #98 on: April 10, 2017, 22:22:44 PM »
@MihaiFlorescu
nu am observat si nici nu-mi aduc aminte din manual sa aibe influente nefaste avertizarea TPMS. Clipoceste din cand in cand si cu asta basta. :)

rexkroki

  • 104
  • 2016 Outback 2.5i Tungsten Metallic
Rãspuns: rexkroki's Outback
« Reply #99 on: April 25, 2017, 00:34:56 AM »
 
Chiar daca cu ceva intarziere, a sosit si iepurasul. Outbackul a primit cadou un scut din metal. :)

Scutul montat e cel original oferit de Subaru in varianta de otel, cod produs E515EAL000. Exista si in varianta de aluminiu dar eu am zis ca e bun si asta. Pozele nu sunt de cea mai buna calitate dar sper sa se inteleaga cate ceva.



Surpriza mare a venit in momentul montarii.  :-O

Din fabrica Outbackul vine cu un scut de plastic ce etanseaza foarte bine zona motorului si a cutiei de viteze in partea anterioara.



Scutul de otel e mai suplu si nu mai acopera la fel de bine toata zona. In partea din fata se monteaza la loc o parte din scutul de plastic original, dupa o prealabila decupare. Ciudata solutia aleasa, nu am gasit nicaieri specificat acest lucru inainte de achizitie. Daca stiam poate ma orientam spre un scut aftermarket si ramaneam si cu cel original din plastic intreg. Problema e ca chiar si asa in partea stanga ramane o zona insemnata neprotejata la eventualele pietre sau noroi sarite de la roata. Instructiunile originale de montare nu prevad nici o solutie pentru acest fapt. Cei de la service au fost amabili si au decupat din ce a ramas din scutul original. Astfel au reusit sa acopere zona, dar asta doar pentru ca am stat in service in timpul montarii si am vazut.





Pe spate zona e destul de ferita, nu am considerat necesar un scut.