Cam ce detalii? .... Nu am avut nici o problema pana pe la aprox. 41000 km dupa care au inceput problema. ... I-au curatat injectoarele in prima faza. ...... Au luat decizia sa-mi schimbe turbina. Problema a ramas iar dupa o luna au decis sa schimbe si motorul *blocul motor). .... injectoarele is trimise la verificat ..... au luat decizia sa puna noi......
Daca ai ceva intrebari cu cea mai mare placere.
Scuza-ma, dar eu sunt complet in ceata !
Incerc sa recapitulez si te rog sa ma corectezi daca nu am intele corect:
1. Pe la 41,000 km a inceput sa faca figuri, care se manifesta prin pierdere de putere si sincope la accelerare. Problema apare in mod aletaoriu si nu a putut fi reprodusa in service.
Dupa oprirea si repornirea motorului, masina isi revine si merge in parametri normali pentru o perioada.
Apoi, fara un "tipar", o ia de la capat !
Pe tester, nu apare nicio eroare si nici nu ti s-a aprins niciun martor in bord.
2. Au verificat si curatat injectoarele - fara rezultat
3. Au inlocuit turbina - fara rezultat
4. Au inlocuit si motorul ( short block-ul / blocul motor) - fara rezultat
5. Au inlocuit si injectoarele - tot fara rezultat
Dupa fiecare operatiune de mai sus, problema a reaparut !
Acum, eu sper ca u facut toate astea in garantie si tu nu ai platit niciun ban !
Mie mi se pare o abordare cel putin ciudata !
Dupa cum am spus si eu si alti colegi mai sus, simptomele semnalate de tine sunt identice cu cele aparute si la mine si la altii atunci cand am avut cotul de la intercooler fisurat:
- masina merge bine si, dintr-o data, in mers, nu mai are putere. Opream motorul si dupa aia, o vreme, mergea ok. Pana o lua de la capat ...
Cu mentiunea ca, in cazul meu, se aprindeau si martorii "Check Engine" + "VDC Off". Iar pe tester imi aparea o eroare "Mass Air Flow".
In schimb, in cazul colegului Foreste, pare-se ca nu s-a aprins nimic in bord.
Si eu, in prima faza, am suspectat o problema la motor - dealtfel, chiar in perioada aia a si decedat motorul si a fost inlocuit.
Dupa inlocuirea motorului, verificat si curatat injectoare & turbina, cand am zis "GATA ! Am rezolvat-o !" ... problema a reaparut !
Cu ajutorul unui coleg binevoitor ( merci Wrangler !) am inlocuit debitmetrul de aer ( dupa codul de eraore, asta parea a fi !).
Problema a reaparut.
Am stat o zi intreaga la Autokino ( merci Calin !) si s-a verificat TOT - incepand cu turbina, presiunea generata de aceasta, desfacut si curatat senzorii de aer ( MAF si MAP) .... etc.
Intr-un final am descoperit problema - cotul de la intercooler era crapat pe aproape intrega lungime !
Faza nasoala este ca, inainte de asta, am ilocuit toate furtunele din compartimentul motor - mai putin cotul buclucas !
A doua faza, oarecum similara, a fost furtunele de la turbina.
Dupa un drum de cvre-o 250 km, dintr-o data, masina dadea in nas ! Daca o lasam sub 2000 rpm se scutura de sarea prin masina in toate directiile.
Tinuta peste 2000 rpm cu acceleratia calcata constant, nu mai zgaltaia, dar nici nu avea putere ... mergaea asa, catinel-catinel ! Si a si consumat ca la balamuc !
Problema - colierul furntunului ce pleaca de la turbina se slabise iar furtunul se miscase de pe pozitie. Cand acceleram usurel, datorita presiunii, era impins spre exterior iar o buna parte din aer mergea pe langa in loc sa ajunga in motor !
Fixat cum trebuie colierul si ... no problem !
A treia problema ( mai putin deranjanta de asta data) a fost un suierat continuu din zona turbinei.
Cand am verificat, colierul ce fixeaza furtunul la iesirea din intercooler spre turbina era ... lipsa la apel !
Inlocuit si colierul asta si ... liniste !
In ultimele doua situatii nu s-a aprins niciun martor in bord !
Ca atare, daca facem o analogie intre ce probleme am avut eu si problema cu care te confrunti tu, mie mi se par a fi similare ( daca nu identice).
Singurul meu semn de intrebare este dat de faptul ca, in cazul meu, masina, motorul si furtunele aveau peste ani / 180.000 km si este normal ca un furtun de cauciuc, supus la variatii mari de temperatura si presiune sa cedeze.
Totusi, mi se pare ciudata abordarea celor de la service-ul unde ai dus tu masina.
Pe om il doare capul si tu-i faci operatie de cord ...
Acu, mai poate sa fie si o problema de DPF - dar asta, in mod normal, ar fi trebuit sa apara si in bord si pe tester.
Ce ar mai putea fi - zic si eu, fara a fi "de meserie" - vre-un bug prin calculatorul masinii sau probleme la vre-un senzor !
Sa primesca computerul niste date eronate - e o probleme cu un senzor si el sa incerce sa "compenseze" - sau datele sa fie bune dar sa le interpreteze el gresit.
Oricum mi se pare ciudat faptul ca au inlocuit motor, turbina, injectoare, etc fara sa fi verificat in prealabil chestiile simple ( furtune, senzori, computer de bord).
Ori nu s-au mai lovit de problemele astea si nu s-au gandit la ele, ori au fi facut verificarile astea dar au omis sa-ti spuna ...
Acu' faptul ca ai totul nou sub capota nu poate sa te supere !
Sper doar sa rezolvi problema si sa ne spui si nou ce si cum !