Problema Diesel
Subaru club Romania

Problema Diesel

marr

  • 2261
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #20 on: September 17, 2016, 15:27:58 PM »
Daca e cum zici tu, vreun furtun, e putin probabil totusi ca problema sa dispara doar oprind si repornind motorul si sa nu reaparata decat peste cateva sute de km.
.....

Ba exact asa se intampla !
Bine, nu rulai niste sute de km dupa repornirea motorului pana sa reapara problema, dar 20-30-40 km faceam fara probleme.
De exemplu, prima data cand a facut asa, am oprit la OMV-ul de la intrarea in Turda. Am crezut ca-i de la motorina si am facut plinul acolo cu OMV MaxxMotion.
Am plecat si masina a mers perfect pana cu putin inainte sa se termine bucatica aia de autostrada la Gilau ( sunt in total cca. 43 km).
Si am mai experimentat asta si cu alte ocazii ( dar autnci nu faceam legatura) - dupa pornirea motorului, in functie de trafic si drum, putea merge bine 5-10-30 km.
Daca faci drumuri de 10-20 km intre opriri succesive ale motorului, este posibil sa mearga bine. Si problema sa apara doar cand faci un drum mai lung !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #21 on: September 17, 2016, 17:32:24 PM »
Cotul ala de IC are destula "carne" sa tina marginile crapaturii la presiune redusa. Cand bagi picioru'n acceleratie si ai o crestere considerabila de presiune (sau scadere?!?), crapatura se dilata (mda, ciudata asociere de cuvinte da' n-am alta) si iata pierderea. Confirm si eu ce a patit marr: merge destul de ok pana nu accelerezi mai tare.
Nu ca asta ar fi exact problema omului, insa daca asa ar fi, tot asa cum am zis s-ar intampla! :)
« Last Edit: September 20, 2016, 12:33:12 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #22 on: September 17, 2016, 19:33:00 PM »
Eu as vrea sa aflu care-i service-ul ala.

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #23 on: September 17, 2016, 19:42:57 PM »
Mi-a placut si cum a descris interventiile la masina. E ca in bancul ala; nu s-a intamplat nimic cat ai lipsit, doar m-am taiat putin la deget incercand sa scot calul din grajd. Pai de ce l-ai scos? Luase foc de la casa care a ars scrum.

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #24 on: September 17, 2016, 19:46:57 PM »
Eu as vrea sa aflu care-i service-ul ala.

Probabil tot in Germania e service'ul

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #25 on: September 17, 2016, 20:35:36 PM »
In Austria, toate pe garantie
O sa vad saptamana urmatoare ce poate sai mai faca.
« Last Edit: September 17, 2016, 20:40:23 PM by iosint »

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #26 on: September 17, 2016, 20:48:28 PM »
As zice ca-s gasi vreo jumatate de ora de scris pe marginea acestui post.

On second thought, mai bine ma abtin.

Urmasii lui Ferry Porsche au schimbat un motor, o turbosuflanta si toate injectoarele pentru un furtun de intercooler?

Wirklich? Zi-mi macar ca nu te-au pus la plata aiurea. Ca pe Subaru cred ca i-a usturat curul. Pardon, fundul.

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #27 on: September 17, 2016, 20:52:04 PM »
Am scris ca au fost facute pe garantie

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #28 on: September 17, 2016, 20:59:49 PM »
Cintit imi doresc doar sa mearga fara probleme, nu imi doream sa schimbe atatea la ea ei au luat decizia asta. In rest ii o super masina pentru ce imi trebuie mie (mai putin Yokohama Geolander ;D) dar nui bai ca intr-o luna punem alea de iarna

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #29 on: September 17, 2016, 21:24:28 PM »
Mi-as dori sa li se faca alora un audit pe garantii, sa le gaseasca piesele si sa le tranteasca un charge back de sa le strepezeasca dintii!

Chiar as fi curios sa vad care ar fi justificarea din claim cu privire la inlocuirea short block-ului.

@marr, stai linistit, cred ca alora de la Stroh li se trage.

Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #30 on: September 17, 2016, 21:52:25 PM »
Mie mi se pare ca oamenii sunt proactivi și înlocuiesc tot ce este necesar ca sa fie clientul mulțumit. O atitudine sănătoasă vizavi de client. Nu contează detaliile din spatele înlocuirii, pentru client.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #31 on: September 17, 2016, 22:19:22 PM »
No shit!

Poate ii vor inlocui diferentialul spate si radiatorul de clima data viitoare. Sigur clientul va fi in al noualea cer!
in treaba asta fabricantul pierde niste bani din cauza incompetentei unor prosti si tu nu vezi aici nici o problema?

Si da, clientul e multumit. De aia a si aparut pe forum, sa-si manifeste multumirea.


Xander

  • 1293
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #32 on: September 17, 2016, 22:34:15 PM »
Nu vad de ce ar fi treaba noastră relația dintre service-ul austriac și Fuji. Și clientul nu mi s-a părut nemulțumit atâta timp cât service-ul este angajat sa ii repare omului agregatul. Poate sa ii schimbe și rotile.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #33 on: September 17, 2016, 22:44:19 PM »
Daca am inteles bine, toate inlocuirile facute in haustria parca au venit de la sine si s-au facut foarte usor, pe cand in Romania lucrurile sunt mult mai complicate - ceea ce vroia si Sese sa sublinieze.
Sa speram ca vom ajunge si noi la nivelul haustriei si pe dealerii sa fie cat mai lutin stres. Ceea ce inseamna si clienti si mai fericiti.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #34 on: September 17, 2016, 22:56:33 PM »
Orice act d'asta de bunavointa gratuita costa bani, iar uneori poate insemna intarzieri pentru cineva care chiar are nevoie de inlocuirea unor piese pentru ca stocul e epuizat.

Sese

  • 484
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #35 on: September 17, 2016, 22:59:49 PM »
Ceea ce spuneti voi e profund gresit. Probabil, retarzii aia din Austria profita de lipsa de implicare a fabricantului.

Nu poti ca dupa ce-ti scolarizezi personalul si-ti inveti documentatia sa dai asa gherle si sa scapi.

La Kia ni se face lunar auditul garantiilor, predam sau distrugem piesele schimbate. Unele dintre ele, in baza unor criterii, ajung la fabricant pentru expertizare. In unele situatii, acesta-si recupereaza banii de la furnizor.
Asa face cineva care are grija de banii lui. Toti suntem intr-un sistem si trebuie sa performam corespunzator. Daca nu o facem, platim.

Sigur ca aici e un forum si fiecare are dreptul la o opinie. Totusi, consider ca a vedea lucrurile doar din perspectiva clientului este profund gresit.

Forester

  • 3134
  • The other right!
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #36 on: September 18, 2016, 08:36:46 AM »
Poate dealer-ul austriac are mai mare putere financiara si si-a permis sa faca pe barba lui, in ideea de a analiza ulterior ce o fi in neregula si pastreaza piesele (inca bune, luate de pe masina) pentru alte situatii unde chiar va fi nevoie de ele. Poate Fuji nu a primit nici un claim de garantie.
Daca nu ma insel Radacini a facut asa pe la noi, cand functionau in paralel cu SMT-ul? Ma rog, cu rute si "radacini" mai gri...
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2261
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #37 on: September 18, 2016, 09:56:58 AM »
Io sunt taaare curios care va fi rezolvarea problemei !
Daca intr-adevar este vorba despre un furtun ... va fi de haiul lumii !
Da, colegul @Iosint a avut, din pacate, o perioada de neplaceri, cum masina blocata in service si fara a se putea bucura de ea, dar, in final, s-a ales cu motor, turbina si injectoare nou-noute !
Eu unul, sincer sa fiu, m--as fi enervat teribil ! Pentru mine zilele in care masina este imobilizata inseamna nenumarate nepalceri + bani pierduti.
As innebuni sa stiu ca pentru o problema minora, dintr-o crasa incompetenta, as fi stat o lunga perioada de timp fara sa ma pot folosi de masina.
Dat fiind faptul ca problema inca persista, este evident faptul ca nu a fost o problema cu motorul, turbina & stuff !

Ma repet, sunt extrem de curios sa aflu finalul povestii !
Fara a fi de specialiate, eu cred ca-i vorba fie despre vre-un furtun, fie este o problema la partea electornica ( computer de bord, senzori, etc).

PS: Nu cred ca respectivul dealer austriac se scalda in bani si-si permite sa schimbe "pe barba lui" motoare, turbine si injectoare. Toate astea adunate ( + manopera aferenta) sar binisor de 10-15.000 Euro.
Cel mai probabil, Protectia Consumatorului lucreaza mult mai dur la ei si le-a fost teama de neplaceri mari de tot. Sau le-o fi fost frica de actiuni in justitie.
Si panica, daca-i combinata cu nestiinta sau incompetenta, poate duce la rezultate surprinzatoare !

Dar, chiar si asa, nu cred ca s-ar fi apucat sa inlocuiasca toate cele de mai sus de nebuni, fara sa fi avut o discutie ( macar informala), cel putin cu cei de la Subaru Europe daca nu chiar in Japonia.
Daca au facut asta, ii paste falimentul !

PPS: Imi vine tare greu sa cred faptul ca cei de la Subaru, dupa duda cu prima generatie de diesel, la peste 8 ani de cand au scos motorul asta pe piata, sa continue sa-l puna pe masini fara sa-i fi rezolvat toate problemele. In caz contrar, asta ar insemna pentru ei pierderi enorme atat de imagine cat si financiare ( nu cred ca marja lor de profit la o masina este mai mare decat costurile asociate inlocuirii unui motor ).

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #38 on: September 18, 2016, 10:15:32 AM »
     Si io is curios de rezolvarea problemei. Nervos am tot fost dar tot fara rost, sper sa rezolve problema oricare ar fi.
     In peroada cit masina era in service m-am dat cu un subaru xv diesel din 2015. Masina faina doar ca era varianta de 109 cai.
O sa continui povestea. Sper sa nu fie mai lunga :).

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #39 on: September 18, 2016, 10:56:00 AM »
Diesel de 109 CP la Subaru?  ???
Pe XV stiu doar de 1.6 si 2.0 benzina si 2.0 diesel