Problema Diesel
Subaru club Romania

Problema Diesel

Problema Diesel
« on: September 15, 2016, 09:23:39 AM »
Buna, detin un Subaru Forester diesel manual 150 CP, an 2014, cumparata din Germania. :)
           Am urmatoarea problema: din cind in cind la schimbarea vitezei 2 in 3, 3 in 4  sau 4 -5 se simte un mic tremurat, masina nu trage pentru o secunda doua, se simte un mic lag masina nu trage liniar cade in bot daca ma exprim bine, parca masina nu are forta, se tureaza dupa care incepe sa traga face treaba asta mai multi km si pana in 20 km. Daca opresc scot cheie si pornesc din nou isi revine dar nu intotdeauna. Dupa ce isi revine masina simti o accelerare continua la schimbarea vitezei cum e si normal sa mearga. ;D
Cand face treaba aceasta observ un consum mai mare la acelasi traseu
           Face aceasta treaba aleatoriu nu am gasit nici un tipar face sa zicem la 90 km, 150 km, 1500 km, 400 km….
          Masina nu face distante scurte, nu prea e folosita in oras.Nu conduc subturat schimb la 3000-3500. Are 57.000km din care 30.000 cu mine. Nu stau in tara.
 A mai avut cineva aceasta problema(cred ca am descris bine problema)? ???
« Last Edit: September 15, 2016, 09:30:11 AM by iosint »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #1 on: September 15, 2016, 09:36:46 AM »
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2840.msg86102#msg86102

Citeste ultimul mesaj de pe pagina. Au mai fost si alti 2-3 colegi cu aceleasi simptome si problema a fost tot de la o conducta de aer, o cupla, un colier etc.
Daca nu este nici una, atunci mai vedem. Este un bun punct de pornire.

PS: O experienta similara si aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1731.msg82979#msg82979



Alta varianta poate fi volanta, dar eu zic sa verifici partea de aer mai intai. Cand schimbi viteza iei piciorul din acceleratie si atunci pierzi probabil toata presiunea de pe instalatie.
« Last Edit: September 15, 2016, 09:43:29 AM by MihaiFlorescu »

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #2 on: September 15, 2016, 10:14:19 AM »
Si la mine avea o pierdere de putere atunci cand am avut cotul de la intercooler fisurat: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=631.msg54926#msg54926
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #3 on: September 15, 2016, 10:41:01 AM »
Mersi de raspunsuri le-am citit si le voi mai reciti. Sper sa ajung din nou la reprezentanta la service saptamana urmatoare. Masina a fost verificata si rasverificata pot spune a stat o saptamana la service acu vreo doua luni, binenteles ca nu a facut nici o problema.
    O sa le zic sa verifice furtunurile acelea desi mie greu sa cred ca nu au fost verificate deoarece mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #4 on: September 15, 2016, 10:54:15 AM »
Pai e normal dupa ce se reface motorul. Nu este facut de roboti ca la fabrica pe banda de asamblare dupa proceduri stricte si control al calitatii la fiecare pas, este facut de un om.
« Last Edit: September 15, 2016, 10:58:57 AM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Răspuns:
« Reply #5 on: September 15, 2016, 11:49:57 AM »
Salutare , puteai sa începi cu partea ca ți-ai schimbat, turbina injectoarele și blocul motor. Era mai relevant. Cum a zis și Mihai cu primul link, asigurate ca filtrul de particule e ok. Adică face regenerări pasive și active iar uleiul de motor e și pentru filtru.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #6 on: September 15, 2016, 12:18:31 PM »
Problema a inceput pe la cam 41000 km. Toate mi-au fost schimbate din cauza problemei care din pacate vad ca persista,
Pe testar nu a inregistrat nici o eroare. Ei zic ca is toate bune. Mai vedem. o sa intreb si de filtru de particule, iar de ulei ei stiu ce baga, toate lucrarile au fost facute la service subaru pe garantie

marr

  • 2257
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #7 on: September 15, 2016, 13:09:14 PM »
.....
    O sa le zic sa verifice furtunurile acelea desi mie greu sa cred ca nu au fost verificate deoarece mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D

Dupa cum au mai spus si alti colegi si am scris si eu in postul indicat de Mihai: simptomele sunt similare celor aparute atunci cand a fost fisurat cotul de la intercooler.
Asta-i in partea de sus a motorului ( cel putin la mine), undeva in spatele intercoolerului.
Chiar daca au schimbat turbina si blocul motor, nu-i obligatoriu sa fi verificat si furtunele. Sau au facut doar o verificare vizuala, mai in fuga ...
Been there, done that !

Aaaa - si verifica si furtunele / coliere de la turbina !
Este posibil sa se fi slabit vre-un colier si sa se fi miscat furtunul de pe pozitia normala. Si atunci, fie turbina nu-si trage destul aer, fie nu trimite presiunea acolo unde ar trebui sa ajunga !

Am pierdut o multime de timp si mi-am facut nervii prastie din cauza amaratelor alora de furtune !

PS: Nu ti s-a aprins nimic in bord ?
Check Engine / VDC Off ?
« Last Edit: September 15, 2016, 13:11:42 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #8 on: September 15, 2016, 14:18:22 PM »
Nu s-a aprins nimic in bord
O sa le zic sa verifice
mersi

marr

  • 2257
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #9 on: September 15, 2016, 15:10:11 PM »
Daca nu s-a aprins nimic in bord, este foarte probabil sa fie vre-un furtun de la turbina ( ori e fisurat, ori are vre-un colier slabit / sarit) .
Cand a fost cotul de la intercooler s-au aprins Check Engine + VDC Off.
Cand s-a slabit un colier si a sarit furtunul de la turbina - NU !

Cand ajungi in service, pune-i sa "ia la mana" toate furtunele din compartimentul motor !
Sunt niste porcarele care-ti pot da multe batai de cap si, daca le ignori, te apuci sa bagi o multime de bani in alte reparatii si inlocuiri inutile !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #10 on: September 15, 2016, 17:11:19 PM »
La mine NU s-a aprins nimic si era cat'a mai gaura in cotul ala. Doar la accelerare "datea in nas".
Vezi ca daca e doar o fisura, la inspectia cu motorul oprit se poate sa nu se vada pana nu deformeaza ad labam plasticul respectiv..
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #11 on: September 16, 2016, 11:40:46 AM »
   Multumesc de raspunsuri.
  La sfarsitul saptamanii urmatoare am programare. O sa revin.

marr

  • 2257
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #12 on: September 16, 2016, 15:45:20 PM »
.... mi-au schimbat turbina de o luna si acu de-o saptamina sunt in rodaj ca mi-au schimbat injectoarele si motorul (blocul motor) practic am masina noua ;D dar astazi de dimineata iar mi-a facut, cinstit mi s-au muiat picioarele. Cred ca inebuneste mecanicul cind ma vede iara :D

Acu' am citit mai cu atentie postul asta !

WTF !!?? Schimbat MOTOR la 2 ani vechime si doar 57.000 km !!???
Parca astea noi, euro V - Vi erau "rezolvate" !
Sa tina mai putin chiar decat alea vechile, euro IV care decedau dupa 120-130-180k km ??????

Poti da niste detalii, te rog ?
Sunt la 2 mm de a semna contractul pentru achizitia unui Subaru nou, diesel.
Inca mai am timp sa ma razgandesc .....
Multumesc !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

moguai

  • 2814
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #13 on: September 16, 2016, 16:23:46 PM »
poate a fost alta problema si nu clasicul vibrochen.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

dantt

  • 107
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #14 on: September 16, 2016, 16:24:45 PM »
Se pare ca problema colegului a venit la tzanc pentru tine marr.

marr

  • 2257
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #15 on: September 16, 2016, 17:44:30 PM »
Da - daaaa !
Doar sa-mi dea si niste detalii: ce ? cum ? de ce ?

Deoarece eu, recitind acum cu mai mare atentie toate posturile de mai sus am remarcat urmatoarea fraza: "Problema a inceput pe la cam 41000 km. Toate mi-au fost schimbate din cauza problemei care din pacate vad ca persista,"
Si am ramas in ceata .......

Niste detalii -  cat mai multe de fapt -  pleaseeee !)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #16 on: September 16, 2016, 20:48:31 PM »
   Cam ce detalii? Masina am luat-o acu un an si ceva cu 34000 km din germania. Nu am avut nici o problema pana pe la aprox. 41000 km dupa care au inceput problema. Am tot fost la servici au fost cu ea in probe nu a facut probleme la ei. I-au curatat injectoarele in prima faza. nu a mai facut vreo 4000 de km. am avut liniste dupa care iar a inceput sa faca cam pe la 300 de km alteori mai putin. Au luat decizia sa-mi schimbe turbina. Problema a ramas iar dupa o luna au decis sa schimbe si motorul *blocul motor). Sunand sa vad daca masina este gata, imi spun ca injectoarele is trimise la verificat  si sa sun a doua zi. Nu stiu daca erau in parametri ca au luat decizia sa puna noi. si uite asa is in rodaj de o saptamana si ceva dar iar mia facut de 2 ori. Nu stiu ce sa zic,  saptamana viitoare am iara programare le zic sa verifice furtunurile si dpf. Din cautarile mele pe net in germania au mai avut masini cam cu aceiasi problema(nu ma stiu asa bine cu limba germana)
  Oricum imi place masina.
Daca ai ceva intrebari cu cea mai mare placere.

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #17 on: September 16, 2016, 20:56:53 PM »
Nu cred ca e vreo problema cu moatarele astea noi cel putin asa mi-a zis mecanicul. Nu au mai avut la servisul de acolo probleme cu motoarele astea noi. Poate is mai nenorocos cu masina ca mi-a picat si compresorul de la Clima dar l-au rezolvat in 2 zile. Asta e mai vedem.

marr

  • 2257
Răspuns: Problema Diesel
« Reply #18 on: September 17, 2016, 14:32:04 PM »
   Cam ce detalii? .... Nu am avut nici o problema pana pe la aprox. 41000 km dupa care au inceput problema. ... I-au curatat injectoarele in prima faza. ...... Au luat decizia sa-mi schimbe turbina. Problema a ramas iar dupa o luna au decis sa schimbe si motorul *blocul motor). .... injectoarele is trimise la verificat  ..... au luat decizia sa puna noi......
Daca ai ceva intrebari cu cea mai mare placere.

Scuza-ma, dar eu sunt complet in ceata !

Incerc sa recapitulez si te rog sa ma corectezi daca nu am intele corect:

1. Pe la 41,000 km a inceput sa faca figuri, care se manifesta prin pierdere de putere si sincope la accelerare. Problema apare in mod aletaoriu si nu a putut fi reprodusa in service.
Dupa oprirea si repornirea motorului, masina isi revine si merge in parametri normali pentru o perioada.
Apoi, fara un "tipar", o ia de la capat !
Pe tester, nu apare nicio eroare si nici nu ti s-a aprins niciun martor in bord.

2. Au verificat si curatat injectoarele - fara rezultat

3. Au inlocuit turbina - fara rezultat

4. Au inlocuit si motorul ( short block-ul / blocul motor) - fara rezultat

5. Au inlocuit si injectoarele - tot fara rezultat

Dupa fiecare operatiune de mai sus, problema a reaparut !

Acum, eu sper ca u facut toate astea in garantie si tu nu ai platit niciun ban !

Mie mi se pare o abordare cel putin ciudata !
Dupa cum am spus si eu si alti colegi mai sus, simptomele semnalate de tine sunt identice cu cele aparute si la mine si la altii atunci cand am avut cotul de la intercooler fisurat:
- masina merge bine si, dintr-o data, in mers, nu mai are putere. Opream motorul si dupa aia, o vreme, mergea ok. Pana o lua de la capat ...
Cu mentiunea ca, in cazul meu, se aprindeau si martorii "Check Engine" + "VDC Off". Iar pe tester imi aparea o eroare "Mass Air Flow".
In schimb, in cazul colegului Foreste, pare-se ca nu s-a aprins nimic in bord.

Si eu, in prima faza, am suspectat o problema la motor - dealtfel, chiar in perioada aia a si decedat motorul si a fost inlocuit.

Dupa inlocuirea motorului, verificat si curatat injectoare & turbina, cand am zis "GATA ! Am rezolvat-o !" ... problema a reaparut !
Cu ajutorul unui coleg binevoitor ( merci Wrangler !) am inlocuit debitmetrul de aer ( dupa codul de eraore, asta parea a fi !).
Problema a reaparut.

Am stat o zi intreaga la Autokino ( merci Calin !) si s-a verificat TOT - incepand cu turbina, presiunea generata de aceasta, desfacut si curatat senzorii de aer ( MAF si MAP) .... etc.
Intr-un final am descoperit problema - cotul de la intercooler era crapat pe aproape intrega lungime !
Faza nasoala este ca, inainte de asta, am ilocuit toate furtunele din compartimentul motor - mai putin cotul buclucas !

A doua faza, oarecum similara, a fost furtunele de la turbina.
Dupa un drum de cvre-o 250 km, dintr-o data, masina dadea in nas ! Daca o lasam sub 2000 rpm se scutura de sarea prin masina in toate directiile.
Tinuta peste 2000 rpm cu acceleratia calcata constant, nu mai zgaltaia, dar nici nu avea putere ... mergaea asa, catinel-catinel ! Si a si consumat ca la balamuc !
Problema - colierul furntunului ce pleaca de la turbina se slabise iar furtunul se miscase de pe pozitie. Cand acceleram usurel, datorita presiunii, era impins spre exterior iar o buna parte din aer mergea pe langa in loc sa ajunga in motor !
Fixat cum trebuie colierul si ... no problem !

A treia problema ( mai putin deranjanta de asta data) a fost un suierat continuu din zona turbinei.
Cand am verificat, colierul ce fixeaza furtunul la iesirea din intercooler spre turbina era ... lipsa la apel !
Inlocuit si colierul asta si ... liniste !
In ultimele doua situatii nu s-a aprins niciun martor in bord !

Ca atare, daca facem o analogie intre ce probleme am avut eu si problema cu care te confrunti tu, mie mi se par a fi similare ( daca nu identice).
Singurul meu semn de intrebare este dat de faptul ca, in cazul meu, masina, motorul si furtunele aveau peste  ani / 180.000 km si este normal ca un furtun de cauciuc, supus la variatii mari de temperatura si presiune sa cedeze.

Totusi, mi se pare ciudata abordarea celor de la service-ul unde ai dus tu masina.
Pe om il doare capul si tu-i faci operatie de cord ...

Acu, mai poate sa fie si o problema de DPF - dar asta, in mod normal, ar fi trebuit sa apara si in bord si pe tester.

Ce ar mai putea fi - zic si eu, fara a fi "de meserie" - vre-un bug prin calculatorul masinii  sau probleme la vre-un senzor !
Sa primesca computerul niste date eronate - e o probleme cu un senzor si el sa incerce sa "compenseze" - sau datele sa fie bune dar sa le interpreteze el gresit.

Oricum mi se pare ciudat faptul ca au inlocuit motor, turbina, injectoare, etc fara sa fi verificat in prealabil chestiile simple ( furtune, senzori, computer de bord).
Ori nu s-au mai lovit de problemele astea si nu s-au gandit la ele, ori au fi facut verificarile astea dar au omis sa-ti spuna ...
Acu' faptul ca ai totul nou sub capota nu poate sa te supere !
Sper doar sa rezolvi problema si sa ne spui si nou ce si cum !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Problema Diesel
« Reply #19 on: September 17, 2016, 14:59:48 PM »
Daca e cum zici tu, vreun furtun, e putin probabil totusi ca problema sa dispara doar oprind si repornind motorul si sa nu reaparata decat peste cateva sute de km.
Evident ca verificarea furtunelor ar trebui sa fie primul lucru de facut inainte de a schimba injectoare/turbina/motor, dar probabil ca facusera si asta, dar clientul nu are neaparat cum sa stie