A verificat cilindrii si nu au uzura si nici diferente. Merg pe 99,5 (stock).
stock stock DAR in functie de pistoanele alese trebuie alezat/honuit astfel incat sa rezulte piston to wall clearance-ul corect.
Daca acest clearance nu este corect rezulta problem: daca e prea mic si pistoanele forjate nu au loc sa se dilate destul vor ramane "agatzate" sau daca e mult prea mare vei avea problem cu consumul de ulei si compresia in general ...
Pistoanele forjate din aliaj de tip 2618 sunt mai rezistente dar au nevoie de clearance mult mai mare (si de 10-12 ori clearance-ul pistoanelor stock de exemplu) iar cele de tip 4032 nu au nevoie de clearance asa mare - dar este oricum de cateva ori mai mare decat cel pentru pistoane stock.
De asemenea sunt pistoane vandute ca si "drop in pistons" care nu sunt de 99,5 ci sunt intentionat facute mai mici pentru a avea clearance-ul corect in cilindrii de dimensiuni stock -> vreau sa zic doar ca abordarea 100% corecta este ca alezarea/honuirea sa fie facuta cu pistoanele care vor fi folosite si masurate si potrivite per fiecare cilindru (ca sa nu mai zic ca cel putin o honuire ar trebui facuta oricum pentru ca segmentii sa se "aseze" cum trebuie ...).
Acuma bineinteles ca poti sa faci si cum zici tu, ideea este ca iti asumi niste riscuri in plus care pot fi evitate daca tot ai motorul desfacut .... si varianta mai safe este oricum sa ai clearance-ul mai mare decat prea mic (sunt destui care au ramas cu pistoanele "blocate" in cilindrii dupa ce acestea s-au incalzit/dilatat din cauza clearance-ului ....)
Uite chiar aici pe forum problema cu pistoane dilatate prea mult sau clearance prea mic - cum vrei sa o iei
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=250.85