Booon !
Am revenit din deplasarea la Iasi.
La dus, am mers pe traseul indicat initial: Sibiu - Medias- Dumbraveni - Balauseri - Sovata - Praid - Gheorgheni - Lacul Rosu - Cehile Bicazului - Piatra Neamt - Roman - Iasi.
Am plecat la 06:45 din Sibiu (OMV unde ma facut plinul) si am ajuns in Iasi, la Prefectura, la ora 13:25.
Pe traseu, la cativa km de Sibiu am prins si un accident cu vreo 4 masini de SMURD de am crezut ca acolo ma apuca pranzul - din fericire, nu a fost blocat complet drumul si am trecut in maximum 15 minute.
Traseul asta este exceptional de frumos, in special intre Praid - Gheorgheni si apoi, bineinteles, Gheorgheni - Lacul Rosu - Cheile Bicazului (mai ales cu un Subaru) !
Drum relativ liber, serpentine, peisaje spectaculoase ... ce-ti poti dori mai mult !?
Masinuta s-a comportat impecabil - sta excelent pe viraje, accelereaza superb si consumul .... ridicol de mic !
Am ajuns in Sovata cu un consum indicat de CB de 5.0 l/100 km, la Lacul Rosu indica 5,6 l/100 km, la iesirea din Piatra Neamt indica 5,4 l/100 km. Sunt curios dupa ce algoritm calculeaza CB-ul autonomia - la iesirea din Piatra Neamt, dupa exact 292 km parcursi de la iesirea din benzinarie, autonomia indicata era de 940 km !
La intoarcere, am ales traseul recomandat de Google Maps: Iasi - Roman - Bacau - Onesti - Oituz - Tg. Secuiesc - Brasov - Sibiu.
Drumul este (ceva) mai bun pe aici, dar extrem de aglomerat !
Am plecat pe la 06:30 de la hotel si am ajuns in Brasov, la OMV-ul de pe centura pe la 12:00 unde am facut o pauza de cca. 20-30 minute pentru alimentare om si masina, iar in Sibiu am ajuns pe la 14:30.
Am facut plinul in Brasov (desi mai aveam ceva mai mult de 1/4 de rezervor) si autonomia indicata era de 370 km. Consumul mediu indicat in Brasov era de 5,4 l / 100 km.
La plecarea din OMV, autonomia conform CB era de 1170 km !!!
Am ajuns in Sibiu cu un consum mediu indicat de CB de 5,2 l/100 km si o autonomie estimata la 970 km.
Total distanta parcursa door-to-door = 881 km.
Concluzii:
1. Dupa verificarea ambelor variante de traseu, raman clar la prima, cea prin Cheile Bicazului - e mai frumos, mai fun si mai scurt cu cca. 30 km;
2. XV-ul este o masina exceptionala - confortabila, agila, sigura si economica.
3. Pentru genul asta de drumuri, motorizarea boxer diesel de pe XV este exact ce trebuie !
Chiar ma gandeam ca, atunci cand voi schimba XV-ul cu noul Forester, voi pierde clar atat la eficienta cat si la dinamica.
Voi castiga doar la partea de confort si siguranta.
Probabil ca ar merita sa nu ma grabesc cu achizitia anul viitor si sa astept aparitia noilor motoare turbo de 1.5 / 1.8 .....
PS: ODO: 32.953 km.