Nu am mai scris de mai bine de o luna pe aici !
Am ajuns intre timp la putin peste 6600 km si motorul a inceput sa-si mai "dea drumul".
Adevarul este ca nici nu am facut prea multe drumuri in ultima luna, cu doua exceptii notabile:
- Prima, la intalnirea Subaru Fan Club de la Sinaia, Cota 1400, unde XV-ul s-a simtit in mediul lui printre fratii mai mari si mai mici ! Cine stie, cunoaste !!
- A doua, saptamana trecuta, la un drum Sibiu - Rm Valcea - Bucuresti si retur.
Cu aceasta ocazie am facut si un test de consum.
Aveam asa:
- La intrarea in Rm Valcea - 4,8 l/100 km cu o viteza medie de deplasare de 64 km/h (de', Valea Oltului ...)
- La intrarea in Benzinaria OMV de la Milcoiu ( dupa o portiune de Dealul Negru) - 5 l/100 km
Pe autostrada am mers cu 140 km/h pe Cruise Control ( si la dus si la intors) cu mici varfuri pe la 150-160 km/h.
Bucurestiul l-am "brazdat" de la un cap la altul - am venit de pe A1, am avut treaba in zona Baneasa, apoi in Pipera si, finalmente in zona Operei Nationale.
Din Pipera la Opera Nationala, am avut un consum mediu indicat de CB de 8,2 l/100 km ( am plecat din Pipera pe la ora 15:30 si am ajuns la Opera putin dupa ora 16:00).
La 140 km/h, in tr. VI, are cca. 2450 rpm ( acul turometrului este exact intre cele doua gradatii de 2400, respectiv 2500 rpm).
La intoarcerea acasa, dupa 562 km parcursi, consumul mediu indicat era de 6,2 l/100 km si autonomia estimata era de 550 km !
Bine, am facut plinul la Milcoiu, cand avea deja parcursi 111 km. Dar oricum, pare-se ca, in conditii normale, autonomia oferita de un plin de motorina ( 60 l) se apropie de 1000 km !
Despre tinuta de drum a masinii nu sunt multe de spus: este excelenta !
Este mai usoara, mai aerodinamica si mai rigida decat vechiul Forester.
Si asta se vede atat la drum intins cat si pe serpentine !
Pe Dealul Negru a fost o placere !!!
Dezavantajul rigiditatii crescute apare insa in oras, la trecerea peste multitudinea de bumpere montate la trecerile de pietoni si pe drumurile denivelate.
Ce am mai observat - de cand s-a incalzit afara, consumul urban a scazut semnificativ !
Cand avea temperaturi serios negative, de acasa la birou ( cca. 5 km) pe un traseu extrem de aglomerat dimineata si seara - si aveam frecvent consumuri de 11 l/100 km ( la -20 grade am avut indicat si peste 12 l/100 km).
De cand am trecut la "pozitiv" am undeva in jur de 8 - 8,2 l/100 km si, nu de putine ori, chiar 7,8 l/100 km. Ba chiar, la ore mai lejere, am avut si 6,6 l/100 km !!!
PS: Dupa cum am mai spus, eu unul nu sunt foarte interesat de consum, dar poate sunt persoane pentru care si acest aspect conteaza.
Pana in aprilie - inainte de 10.000 km, intentionez sa-i fac prima revizie ( ma intereseaza in special schimbul de ulei).
Nu sunt inca decis sa merg tot pe Mobil 1 ESP Formula ca si la Forester sau sa incerc AMSOIL ( ca tot au intreat si ei pe piata).
Dupa specificatiile tehnice, nu ar fi diferente semnificative.
Poate ca am sa incerc totusi Amsoil.
Ma mai bate gadul sa achizitionez si niste sine de acoperis ( roof rails). Dar asta mai mult pentru design decat pentru utilitate.
Dar nu sunt tocmai ieftine ( Paul mi-a dat un pret undeva la ~ 1700 lei bucata). Ma mai gandesc ....