O-ho-hooo !
Iaca au trecut 7 luni de cand nu am mai povestit ce si cum face machineta !
Sa le iau pe rand:
ODO: 28.880 km (desi asta era in urma cu vreo doua zile, este posibil sa fi trecut de 29k km).
Datorita faptului ca anul asta am avut de lucru mai mult prin jurul casei / la birou, dupa cum bine se vede, nu am prea adunat km la bord.
Cel putin din decembrie 2017 pana pe la finele lui mai /jumatatea lui iunie 2018, am frecat XV-ul mai mult prin oras si pe distante scurte in jurul casei - cu trei exceptii notabile:
1. Superba mini-intanire Subaru Fan Club de 1 Decembrie, de la Costesti;
2. Excelentul eveniment de 8 ani Subaru Fan Club, din februarie;
3. Un drum Sibiu - Toplita (undeva prin aprilie), drum in care pe parcursul a 225 de km am prins toate cele 4 anotimpuri - plecat din Sibiu cu soarele-n fata, ajuns in Tg. Mures pe o ploaie mocaneasca, iesit din Reghin pe soare, ajuns in Toplita pe lapovita).
Comportamentul masinii la drum intins este de exceptie - stabila, sigura confortabila si ... jenant de economica !
Consumul mediu la drum intins, pe DN-uri, este in jur de 5-6 l/100 km (in functie de conditiile meteo, trafic si talpa).
Cel mai mic consum mediu in scot pe Valea Oltului, unde, pe distanta Sibiu-Rm. Valcea an, de regula, 4,8 l/100 km.
Un drum combinat - de exemplu Sibiu- Rm. Valcea - Bucuresti ( cu A1 parcursa cu 140 km/h pe CC) - se duce la 6-6,2 l/100 km.
In oras, pe vremea asta, am intre 7 si 9 l/100 km (dimineata, cu motorul rece, e pe la 9, dupa-amiaza, sau daca ma plimb mai mult, se duce catre 7). Iara, pe ger, de acasa la birou papa 12-13 l/100 km ( dar motorul ajunge la temperatura optima cu 500 m inainte de a parca).
Am se revin zilele astea si cu o serie de poze cu agregatul in diferiite ipostaze (acu' mi-e lene sa le caut si sa le descarc).
Dat fiind faptul ca - dupa cum spuneam - in ultima vreme nu am prea avut drumuri lungi de facut, incepuse sa ma bata gandul sa schimb XV-ul asta cu noul XV pe motiv de benzina, cutie automata si Eye-Sigth.
Dar, in ultima luna, cum am inceput sa fac mai multe drumuri si mi-am reamintit ce fain poate sa mearga masina asta la drum intins ... m-am razgandit !
Mai lucram impreuna o vreme !
Poate se indura japonezii sa puna si un motor turbo pe noul XV. Sau sa vedem ce si cum va fi cu noul Forester. Dar asta peste vreo 2 ani.
In alta ordine de idei, acu' doua zile am fost pentru revizia anuala la Auto Kino Brasov.
Am prins tot drumul o ploaie hotarata si un trafic infernal + vreo 4 accidente pe motiv de prostie combinata cu viteza si ploaie.
Cu ocazia asta, m-am felicitat din nou pe motiv de Subaru ! Indiferent de starea drumului si de cantitatea de apa, nu a eziitat o milisecunda si nici un mm !
Revenind la revizie - aveam un schimb de ulei AMSOIL primit cadou la intalnirea din februarie si intentionam sa-l pun pe ala. Dar n-am avut suficient !
Asa ca am mers tot pe MOTUL.
Costuri revizie:
- Filtru ulei OEM - 99,25 lei;
- Fitru aer OEM - 198,16 lei;
- Filtru Polen OEM - 142,80 lei;
- Filtru carburant OEM - 355,11 lei:
- Ulei MOTUL 8100 X-CLEAN FE C2-C3 5w3 - 6 l - 353,26 lei;
- Manopera + consumabile - 240,38 lei
Total = 1388,94 lei
PS: Acum am vazut ce scumpe-s filtrele alea ! Parca ar fi poleite cu aur !!
PPS: To be continued ... with pictures !