FORESTER 2.0
Subaru club Romania

FORESTER 2.0

malakay

  • *
  • 4765
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: FORESTER 2.0
« Reply #260 on: September 07, 2020, 16:14:06 PM »
Pai cand iti cumperi carligul si cu priza aferenta ai o schema electrica pt priza ... sunt 2 tipuri mari si late 7 pini pt remorca/platforma auto si 13 pini pt rulota auto. Pin out  este la universal
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Re: FORESTER 2.0
« Reply #261 on: October 18, 2020, 22:43:22 PM »
La carligul de remorcare nu am ajuns inca, dar ... m-am distrat cu toba intermediara care arata cam asa, cea originala:

asa incat am achizitionat una, repede, intr-o vineri, ce-am gasit pe piata. Sambata, caut un "montator de tobe", il gasesc, o monteaza si plec. Dupa cateva ture prin cartier mi se pare ca miroase a cauciuc ars. Opresc ma invart pe langa masina, intr-adevar mirosea putin, m-am gandit ca o fi din cauza tobei pt ca e noua,"pana se arde".
Dupa cateva ore, revin la masina, plec, parcurg vreo 10 km prin Bucuresti, mirosea din ce in ce mai tare, la semafor cel putin se simtea puternic. Ajung inapoi, parchez, ma uit pe sub masina, pun mana pe podea, pe sub masina, podeaua incinsa, cel putin asa mi se parea. Din unghiul din care priveam intermediara parea lipita de podea. Clar, zic, de aici e problema, montaj prost.
Una peste alta, la parcarea cu spatele si motorul in turatii mici, adica lasat parca sa se opreasca, masina trepidand putin, se auzea o bataie puternica de sub masina, localizata sub cotiera. S-a stricat si transmisie/diferential, tot, ma gandesc.

Luni ma duc la "tobar" direct, ii explic simptomele, el zice nu, nu se poate si nici nu miroase. E adevarat ca nu mirosea, atelierul fiind aproape de locul de parcare. Cobor si eu in canal, observ chit din abundenta, atat la imbinarea cu finala cat si la partea dinspre catalizator.
Plec, daca nu mirosea ce sa fac.
Dupa doua zile plec cu masina, fac vreo 20 de km, prin oras, o turez, o innebunesc putin, incat mirosea serios si inapoi la "tobar". Ajung o trag pe canal, el zice "da domnule miroase, e toba stricata". Coboram in canal, pune mana pe toba, fierbinte : "da clar e stricata toba, e infundata". Si de aici incepe circul. Eu ii spuneam ca mi-a montat prost toba, el ca nu am cumparat toba buna, am luat o toba prea mica pentru motorul asta. Imi povesteste despre motoarele diesel de la subaru ca daca voiam sa fiu sigur trebuia sa iau una pentru un motor mai mare si tot asa.
Una peste alta, vad toba mea veche si ii zic monteaz-o inapoi pe aia. Alt circ, pentru ca eu nu voiam sa platesc manopera inca o data. Pana la urma plec cu toba veche montata.
Ce am constatat la demontare: intre intermediara si finala, "meseriasul" montase o garnitura cu diametrul interior mai mic, din ce am putut aproxima, eu, cu circa 8 mm.

Dau cateva ture cu masina sa o incalzesc, din nou, mirosul disparuse. Fac cateva parcari, bataia disparuse. Se auzea doar zgomotul de la fisura din toba.

Astept cateva cateva zile si ce zic, hai sa o montez eu: si asta a iesit :
.

Imi pare rau ca nu am facut fotografii la montajul anterior, unde se vad, acum,  cele doua garnituri era plin de chit.
Acum ce am constatat eu la montaj: pe partea cu catalizatorul intra ganitura de 2 inch, care insa nu etansa in partea cealalta, asta dupa ce am curatat locul, de orice ramasita de garnitura,motiv pentru care peste am pus o garnitura de 2,5 inch.
Cand am fost la meserias aveam garnitura de 2 inch si mi-a spus ca e mica, dar el nu curatase deloc.
Am pus cele doua garnituri, le-am centrat, strans suruburile si gata. Arata a usoara improvizatie, dar alta solutie nu am gasit. Si nu face nici zgomot cum facea cu cea veche si nici nu mai miroase, probabil s-a desfundat intre timp ;D.
E adevarat, ca la trepidatii, atinge usor undeva, cred ca ar trebui reglata putin. Deocamdata sunt multumit de "operatiune".




« Last Edit: October 18, 2020, 22:51:35 PM by bob_ilie »
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: FORESTER 2.0
« Reply #262 on: November 08, 2020, 14:31:17 PM »
din lipsa de ocupatie, am demontat fetele de usi si mi-a venit o idee. asta s-a intamplat dupa ce am mai rasfoit forumul...

cel putin arata mai bine decat inainte

...zic eu ...
despre utilitate nu stiu ce sa spun.dupa aproximativ 1300 km parcursi, nu am sesizat nici o diferenta notabila.
dar poate o fi mai cald la iarna. :D
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: FORESTER 2.0
« Reply #263 on: November 08, 2020, 21:25:23 PM »
si tot din plictiseala am calculat si consumul. nu are vreo importanta, dar asa pentru statistica...
- exclusiv Bucuresti:   15,74%, calculat pe o distanta de 236,4 km, drumuri de 5-6 km, dimineata, interval orar 7-8, dupa amiaza a variat intervalul orar: 17-18, sau mai tarziu;
- extraurban:   9.91%, calculat pe o distanta de 1362 km,  din care in mare parte drum drept, in afara localitatii, o viteza medie de 130 km/h , aproximativ 50 km urban si vreo 350 de km pe serpentine, atat urcare cat si coborare, condus putin mai "agitat" pe serpentine, incarcatura medie pe toata durata deplasarii;
- pe portiunea de serpentine a iesit un consum de 9,86%
- cel mai mic consum 8,44%, extraurban, viteza maxima 100-110 km/h, calculat pe o distanta de 215,8 km.
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FORESTER 2.0
« Reply #264 on: November 08, 2020, 21:46:15 PM »
- exclusiv Bucuresti:   15,74%, calculat pe o distanta de 236,4 km, drumuri de 5-6 km, dimineata, interval orar 7-8, dupa amiaza a variat intervalul orar: 17-18...

Deci a mea cu 12.5 īn condiții identice este prea bine. Și chiar i-am făcut azi presiunea in roți căci scăzuse puțin.

Arturito

Re: FORESTER 2.0
« Reply #265 on: November 08, 2020, 22:04:28 PM »
Deci eu ma declar boier cu dracu asta care papa acum 15% fara AC. Si mai si fuge de sub mine cand ma ia valu... ::)

Re: FORESTER 2.0
« Reply #266 on: November 08, 2020, 22:20:19 PM »
deci da  :D
puteti sa va bucurati, sa apreciati agregatele din dotare.
in ce ma priveste, acesta este consumul, cu mici variatii, de cand e la mine, adica de 4 ani.
nu e o surpriza, nu e o nemultumire, altele m-au nemultumit la ea , de-a lungul colaborarii  :D
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: FORESTER 2.0
« Reply #267 on: March 31, 2023, 22:39:04 PM »
Doi ani jumătate, aproximativ, de cānd nu am mai trecut pe aici.
Aspiratul īncă este in serviciu, mai mult pt drumuri prin oraş şi maxim 100km īn afară, cam acesta a fost regimul de exploatare.
Astăzi, īnsă, se pregătea să īmi facă o surpriză neplăcută. După 3 săptămāni de staţionare nu mai voia să pornească, īnvārtea, dar "sec", nu ştiu cum să zic.
Īn cele din urmă a revenit la sentimente mai bune, dar mi-a dat emoţii.
Mă īntreb care să fie cauza!? Īn vară a stat şi 4 săptămāni nepornit.
Bateria este nouă, nu cred că are un an.
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: FORESTER 2.0
« Reply #268 on: April 01, 2023, 08:40:58 AM »
Vara vs iarna. Frig vs cald. Eu as scoate bateria daca sta perioade lungi nepornita
« Last Edit: April 01, 2023, 08:41:48 AM by Mariansro »

Re: FORESTER 2.0
« Reply #269 on: April 06, 2023, 08:18:53 AM »
Salut,

Scuze ca intervin in jurnalul tau, dar am observat ca in 2019 ai schimbat amortizoarele fata cu KYB. Intrebare: mai ai cumva codul amortizorului nou? Masina s-a comportat ok dupa schimbare? Intreb pentru ca la toate magazinele de piese auto unde am facut cerere de oferta imi spun ca aceste coduri (334468 si 334468) nu sunt compatibile cu Forester-ul meu SG5 din 2008.

Multumesc anticipat.

Re: FORESTER 2.0
« Reply #270 on: April 06, 2023, 22:07:08 PM »
Sper să găsesc factura.
 Eu am schimbat suspensia integral atunci: față/spate, amortizor/arc/flanșe.
Īn condițiile īn care după schimb am constatat că unul dintre amortizoare nu mai revenea deloc īn poziția inițială, singur, īmbunătățirea a fost semnificativă.
Īnainte de a face schimbul, dacă la o viteză de aprox 70 km/h treceam peste o denivelare aveam impresia că roțile merg īntr-o parte iar șasiul īn alta.
forester 2.0x forester 2.5xt

NicNic

  • 211
Re: FORESTER 2.0
« Reply #271 on: April 07, 2023, 06:05:54 AM »
Sper sa fie de ajutor extrasul din catalogul KYB (poza de mai jos).



Din catalog rezulta ca ar trebui pentru un SG din 22008 ca amortizoarele KYB fata sa fie codurile:
334371 L
334370 R


Sau se poate cauta direct pe site-ul KYB
« Last Edit: April 07, 2023, 06:13:21 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: FORESTER 2.0
« Reply #272 on: April 10, 2023, 18:43:06 PM »
Din păcate nu mai găsesc factura. M-am uitat și pe subarak.pl pt ca la xt am pus kitul de acolo dar nu am reușit să găsesc codurile.
Sper să īți fie utile codurile colegului NicNic.
forester 2.0x forester 2.5xt

Re: FORESTER 2.0
« Reply #273 on: April 12, 2023, 09:10:18 AM »
Multumesc mult pentru suport.

Pana la urma am schimbat cu amortizoare KYB 334468 si 3344689 si flanse KY-SM5361; arcurile si protectiile antipraf au ramas cele originale ale masinii. Dupa inlocuire distanta masurata intre centru rotii si buza aripii este de 43.5 cm fata si 44 cm spate.

Zi buna,

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FORESTER 2.0
« Reply #274 on: April 12, 2023, 09:29:50 AM »
Cat era inainte? Fa un topic separat si prezinta-ne masina :)

Re: FORESTER 2.0
« Reply #275 on: November 02, 2024, 22:30:56 PM »
Mașina era utilizată doar prin oraș, pe distanțe  scurte, ca să nu stea  nemișcată perioade īndelungate, astfel că povestea s-a īncheiat. A plecat spre alt proprietar.
forester 2.0x forester 2.5xt