La carligul de remorcare nu am ajuns inca, dar ... m-am distrat cu toba intermediara care arata cam asa, cea originala:
asa incat am achizitionat una, repede, intr-o vineri, ce-am gasit pe piata. Sambata, caut un "montator de tobe", il gasesc, o monteaza si plec. Dupa cateva ture prin cartier mi se pare ca miroase a cauciuc ars. Opresc ma invart pe langa masina, intr-adevar mirosea putin, m-am gandit ca o fi din cauza tobei pt ca e noua,"pana se arde".
Dupa cateva ore, revin la masina, plec, parcurg vreo 10 km prin Bucuresti, mirosea din ce in ce mai tare, la semafor cel putin se simtea puternic. Ajung inapoi, parchez, ma uit pe sub masina, pun mana pe podea, pe sub masina, podeaua incinsa, cel putin asa mi se parea. Din unghiul din care priveam intermediara parea lipita de podea. Clar, zic, de aici e problema, montaj prost.
Una peste alta, la parcarea cu spatele si motorul in turatii mici, adica lasat parca sa se opreasca, masina trepidand putin, se auzea o bataie puternica de sub masina, localizata sub cotiera. S-a stricat si transmisie/diferential, tot, ma gandesc.
Luni ma duc la "tobar" direct, ii explic simptomele, el zice nu, nu se poate si nici nu miroase. E adevarat ca nu mirosea, atelierul fiind aproape de locul de parcare. Cobor si eu in canal, observ chit din abundenta, atat la imbinarea cu finala cat si la partea dinspre catalizator.
Plec, daca nu mirosea ce sa fac.
Dupa doua zile plec cu masina, fac vreo 20 de km, prin oras, o turez, o innebunesc putin, incat mirosea serios si inapoi la "tobar". Ajung o trag pe canal, el zice "da domnule miroase, e toba stricata". Coboram in canal, pune mana pe toba, fierbinte : "da clar e stricata toba, e infundata". Si de aici incepe circul. Eu ii spuneam ca mi-a montat prost toba, el ca nu am cumparat toba buna, am luat o toba prea mica pentru motorul asta. Imi povesteste despre motoarele diesel de la subaru ca daca voiam sa fiu sigur trebuia sa iau una pentru un motor mai mare si tot asa.
Una peste alta, vad toba mea veche si ii zic monteaz-o inapoi pe aia. Alt circ, pentru ca eu nu voiam sa platesc manopera inca o data. Pana la urma plec cu toba veche montata.
Ce am constatat la demontare:
intre intermediara si finala, "meseriasul" montase o garnitura cu diametrul interior mai mic, din ce am putut aproxima, eu, cu circa 8 mm.
Dau cateva ture cu masina sa o incalzesc, din nou, mirosul disparuse. Fac cateva parcari, bataia disparuse. Se auzea doar zgomotul de la fisura din toba.
Astept cateva cateva zile si ce zic, hai sa o montez eu: si asta a iesit :
.
Imi pare rau ca nu am facut fotografii la montajul anterior, unde se vad, acum, cele doua garnituri era plin de chit.
Acum ce am constatat eu la montaj: pe partea cu catalizatorul intra ganitura de 2 inch, care insa nu etansa in partea cealalta, asta dupa ce am curatat locul, de orice ramasita de garnitura,motiv pentru care peste am pus o garnitura de 2,5 inch.
Cand am fost la meserias aveam garnitura de 2 inch si mi-a spus ca e mica, dar el nu curatase deloc.
Am pus cele doua garnituri, le-am centrat, strans suruburile si gata. Arata a usoara improvizatie, dar alta solutie nu am gasit. Si nu face nici zgomot cum facea cu cea veche si nici nu mai miroase, probabil s-a desfundat intre timp
.
E adevarat, ca la trepidatii, atinge usor undeva, cred ca ar trebui reglata putin. Deocamdata sunt multumit de "operatiune".