Salutare ! Doresc să împărtășesc cu voi ce am schimbat la mașină, poate ajută pe cineva. Având în vedere că player-ul mașinii mele nu are nici măcar magazie cd-uri și dorindu-mi, în același timp,un sunet mai calitativ decat cel stock, am decis să fac un upgrade audio într-un buget nu prea mare:
- insonorizare(Silent Coat 40 foi-fiind mai ieftin decît alte mărci renumite);
- player( Alpine UTE-92BT);
- antenă radio cu amplificare ;
- system componente + inele mdf ( Helix Esprit E62c.2);
- amplificator( Hertz HCP4);
- kit cabluri amplificator 35mm(era suficient și unul de 21mm ptr. puterea amp-ului);
- Cablu ptr. difuzoare 4mm( era suficient de 2.5mm)
Cum mi se pare scump un dash kit pentru a înlocui playerul mașinii, am zis că iau un alt player și văd unde-l montez.
Am început prin a face insonorizarea celor 4 portiere. Foile au fost suficiente să fac în plus și polița de la lunetă. Fețele ușilor se dau jos simplu: se trage cu atenție de jumătatea dinspre portieră a mânerului și apoi sunt două holzșuruburi(sus/jos), trasă fața din clips-uri, deconectat cablurile butoane ptr. geam și lumina portieră și apoi 3 holzșuruburi mici pe interior la mânerul de deschidere.Nu presasem foarte bine insonorizantul în poze, din cauza asta se vedeau formele de pătrățele(ulterior l-am presat tare).
În urma insonorizării, întradevăr, am observat scăderea zgomotului din exterior dar nu foarte mult. Oricum, în principiu am vrut-o pentru boxele din portiere.
Difuzoarele montate în portierele față cu inele MDF, tweeter-ele montate pe aceleași suporturi ale celor vechi, cu mențiunea că, cele noi fiind mai mari, am decupat ¨gulerul¨suportului care le ținea pe cele vechi. Crossovere-le puse pe tabla ușilor cu bandă dublu adezivă.
În ceea ce privește alegerea playerului, am vrut neapărat sa aibă bluetooth ptr. tel., redare flac și opțiunea de telecomandă( în speranța că dacă îl montez în torpedou imi va veni mai ușor la comenzi). Ulterior s-a dovedit a fi o mare țeapă și țigăneală( telecomanda nu funcționa cu torpedoul închis ) Prima oară l-am montat în torpedou dar era de kk. :
Mașina mea având navigație( dar nefolosind-o), am luat un ¨cubby box¨+afișaj informații, montând playerul pe consola centrală între aeratoare.Am tăiat din suportul de plastic al navigației ptr. a putea intra(cum se vede în foto), partea de sus a suportului de plastic am scos-o intreagă deșurubând cele doua șuruburi pe interior, am decupat puțin din plasticurile laterale ale cutiei de depozitare pentru a intra playerul cu tot cu ramă.El stă fix între aeratoare, nemaiavând nevoie de fixare suplimentară. Nu se poate scoate decât dacă se trage de toată partea(aeratoare+suport) pentru că rama lui e mai lată decât lățimea ramei acelui suport. Pentru că a mai ramas puțin loc deasupra playerului, am tăiat o bucată de plastic, am vopsit-o, lipit-o cu care am acoperit golul.Chiar dacă unora(poate) nu le place, a ajuns mult mai ieftin asa( 50 euro)decat un kit ¨OEM¨ (280 usd+transport). Decât să iau o mufă ptr. adaptare antenei stock la player ptr. radio(aprox. 30 euro) am preferat să iau o antenă separată amplificată(8 euro) care recepționează foarte bine în comparație cu cea stock(lipită pe parbriz deasupra oglinzii retrovizoare).
Forma finală :
Nu am reușit un singur lucru: să fac legăturile la display ptr. a afișa consumul, temp. și autonomia. Arată doar ora. Dar pe mine nu mă deranjează. Cu toate că am luat doua tipuri de ceasuri( ptr. modelul fără și cu facelift),degeaba, dupa 3 zile de conectări, m-am lăsat păgubaș.
Amplificatorul l-am montat în portbagaj pe spătarul banchetei.
Cablul de alimentare tras de la baterie, prin partea șoferului, pe sub protecția de plastic a aripei(printr-o gaură care se vede în poze) apoi prin pragul stâng până la amp și cel RCA și Remote prin celălalt prag până la player.
Urmează să mai pun două difuzoare și în portierele din spate. Nu vreau subwoofer ptr ca bass-ul e suficient pentru mine. Până acum, calitatea audio e muuuult superioară celei stock(fidelitate&volum) chiar și fără difuzoare spate.
P.S.(ca fapt divers). După ce am reconectat bateria, când era pe liber, motorul nu mai stătea la relanti și se oprea + că acul de la vitezometru funcționa total aiurea( urca rapid, cobora la fel, neindicând viteza corectă). Iar am deconectat, așteptat, reconectat și a funcționat totul uns după. De la atâtea deconectări și reconectări de baterie, s-o fi săturat și ECU ăsta
Cam atât deocamdată. Revin cu cateva poze ce le mai fac azi.
Părerile(pro/contra) sau întrebările sunt binevenite !De fapt, orice e binevenit