Here we go again !
S-a mai discutat si ras-discutat motivatia scaderii calitatii la masinile de ”azi” vs masinile de ”ieri” !
Bineinteles, e mai usor sa separi lucrurile in alb si negru Sau - daca nu mai usor - mai comod.
La fel, e de la sine inteles ca fiecare parte producator/comrciat, respectiv cumparator isi vede ”dreptatea” lui.
Lucrurile, dpmdv sunt ceva mai complexe.
Eu as zice ca nu-i vorba de o conspiratie a producatorilor auto impotriva clientilor.
Mi-e greu a crede ca un producator oarecare ar face cu dinadinsul produse stricacioase ca sa vanda mai mult si mai repede. Clientul e ”volatil” si daca tu, producator, nu-i oferi ce vrea, se muta urgent la alta masa. Avem si aici, pe forum, destule exemple !
Eu cred ca masinile de azi sunt mai stricacioase decat cele de acum 15-20 de ani din cel putin doua motive obiective:
1. Complexitatea masinilor de azi ( sa ne gandim doar cata electronica, senzori, etc sunt pe masinile actuale, in timp ce in urma cu 15 ani, in afara de gestiunea sistemul de injectie si aprindere si aerul conditionat, mare eletronica nu era ).
2. Viteza cu care apar noile reglementari si restrictii de tot felul ( cel mai la indemana exemplu e cel privind emisiile). Nu mai pti lucra 10 ani la un motor - daca nu-l scoti pe piata in maximum 2 ani, risti ca atunci cand l-ai terminat de testat si bibilit, sa nu mai corespunda normelor la zi si sa nu-l mai poti vinde.
Si mai sunt si destule altele - sa ne uitam doar la reglementarile privind sigurata ! Doar EuroNCAP a modificat de cateva ori in ultimii 10 ani metodologiile de testare si a introdus o multime de noi parametri si criterii de testare si punctare.
Ori, toate astea, inseamna modificari facute in viteza, fara timp suficient de evaluare si testare .... cu efectele de rigoare !
PS: Atat timp cat tine in mana stampila de vot, da, si clientul are o mare parte din vina !