In timp ce producatorii de volume risca bugete importante pentru a se alinia noului trend si a cererii pe piata europeana de SUV si CUV, este posibil ca trend setter-ii sa se mute catre altceva?
Piata deja a fost impartita. Skoda, Seat si altii care inca isi anunta primul lor SUV se bat pe acei 3% sau poate mai putin. Incep sa se taie break-uri si decapotabile din oferta, in timp ce altii adopta stilul Outback, Alltrack, Allroad incercand sa iasa in fata.
Am observat insa o noua tendinta in crestere.
Atat in SUA cat si in Europa calitatea si fiabilitatea masinilor a scazut. In timp ce americanii isi permit sa se intoarca usor si sigur la Ford F150 sau rivalele Dodge, Toyota si alte utilaje renumite pentru fiabilitate si mai putin pentru consum, in restul lumii Mitsubishi L200 si Renault-Nissan isi impart painea frateste, pe cand Isuzu sau Toyota aduna firimiturile, iar VW vine sa strige ca este si el in peisaj.
Renault mai nou (grupul Renault) a facut o colaborare cu Mercedes. Nu este vorba de acea colaborare cu motorul diesel de Dacia pe modelele mici Mercedes, ci de un Pick-up truck in toata regula in versiune hardcore 4x4 si una city hybrid. Nu este nimic altceva decat un Nissan Navara cu interior de V-Class.
VW a mirosit treaba de ceva timp si s-a pregatit cu Amarok, dar o sa se loveasca de o concurenta interesanta. La urma urmei se cunoaste ca producatorii obtin un profit mai mare din vanzarea modelelor mari decat de pe urma piticaniilor de oras.
In astfel de vremuri te intrebi... unde este continuarea lui Subaru BRAT sau BAJA?
Sa nu uit, oficialii Mazda anuntau ca se gandesc serios sa reia colaborarea cu Isuzu pentru realizarea unui pick-up. Poate va amintiti ca pe vremuri Mazda a avut si o varianta cu bena. Era doar un D-Max restilizat.
Si inca ceva. Ford aminteste europenilor ca el a inventat pick-up-ul si arunca asa cate un Ranger pe ici-colo la pret de Subaru XV.