Forester XT 10/2009 achizitionat de la persoana privata din Cluj nunic proprietar.
Masina are momentan 58k km a avut short block-ul schimbat din cauza ca a mers fara ulei la 50k.(Din cate am verificat este un recall pe seria de sasiu cu o conducta de ulei care duce la turbo si se fisureaza de la vibratii, cred ca asta a fost problema.) In rest e full care service si cu scrisoare de la Subaru pentru motor.
Are ultima revizie facuta la un service independent la 56k cu eneos siguna 5w40 plus filtre.
Masina este la mine de 1 luna am facut cu ea in jur de 700-800km.
Imediat dupa ce am cumparat-o sa aprins check engine cu blink pe cruise, nu m-am speriat ca citisem pe net despee filtrele din suruburile "banjo". Am scanat si erroarea era p0011.
Dupa ce am ajuns la Iasi am verificat filtrele care lipsesc (acum nu stiu daca masina a venit de fabrica fara ele sau au fist scoase dupa), urmatorul pas a fost sa dau jos, sa verific si sa curat solenoizii care actioneaza AVCS-ul. Am mers in jur de 70km dupa care sa aprins iar check engine, scanez aceeasi erroare p0011 (aici deja mi-am luat panica ca e o problema mai grava cu masina).
Dupa inca ceva research decid sa schimb solenoidul din dreapta in stanga, fac asta si dupa inca vreo 70km apare din nou check engine numai ca de data acesta cu cod de erroare p0021 (momentul meu de panica ca este ceva grav la motor a trecut), este clar solenoidul care era in partea staga. Am dat comanda de la Subaru brasov de solenoid nou, 585 de lei si acum astept sa vina.
Masina are taxa platita si semne de uzura normala, a avut un mic accident in spate, este revolait spoilerul si bineinteles ca lapses ceva clipsuri si se vede la rota de rezerva cum a fost indreptat un pic, am sa revin cu poze.
Ce imi place foarte mult la masina:
- cum trage motorul, senzatia de locomotiva nu conteza daca esti cu 5 daca ai ceva ture si acelerezi trage bine si te trezesti lejer la 140-150 fara sa iti dai seamam nu vibreaza, nu se aude, frumos e super placut ej25-ul.
- sistemul 4x4 se simte ca e permanent in curbe si la acelerari. Am mers la tara cu ea o singura data si am ales un drum de pamant cu noroi special ca sa vad cum se comporta si am ramas super impresionat ca am trecut prin niste balti unde am zis ca raman acolo si o sa trebuiasca sa chef pe cineva cu un tractor ceva sa ma scoata.
- sistemul audio cu subwoofer sub scunul soferului este bestial, desi masina nu are navigatie este cu magazia double din de 6 cd.
- optiunea de keyless go daca ai cumparaturi, mainile ocupate nu tre sa mai cauti cheia apesi pe buton si se deschide la fel si la pornire daca vb la tel sau te grabesti nu trebuie sa scoti cheia sa bagi in contact/bord si sa pornesti doar press to start cu cheia in buzunar. Optiunea asta ar trebui sa fie standard pe toate masinile cred.
Dar din pacate sunt multe lucruri care nu imi plac la ea:
- eu am luat-o cu gandul sa fie daly car pt mine, dar in oras nu ma simt confortobil cu ea, e mare si mi se pare ca nu pot sa ma strecor la fel de repende prin trafic in comparatie cu E90-ul.
- este un pic cam inalta fata de cat ma asteptam si cu suspensia cam moale (mult prea moale pt gustul meu), aici as putea sa rezolv cu un kit de supensii sport.
- nu imi place ca au inceput sa rugineasca tobele si se vede destul de urat de afara, nu ma deranjeaza ca sunt ruginite atat timp cat nu sunt sparte, dar la forester se vad. Am avut un golf 4 si erau la fel de ruginite dar nu se vedeau:D.
- nu imi place ca se panicheaza daca mergi 10 metri fara centra si nu se mai opreste decat daca iti pui centra, chiar daca te dai jos din masina deschizi portiera samd.
- nu imi place ca nu poti sa inchzi aerul pe gurile centrale si cele laterale au un design parca sunt din secolul trecut si cred ca sunt arata la fel ca la fosta mea micra care era din 2001
- nu imi place ca la viteza zgomotul de aer in masina este destul de ridicat.
- as fi dorit o viteza de croaziera un pic mai mare, la 3000 rpm are 120km/h si am observat ca daca treci de 3000 incepe sa manance serios benzina, aici e si vina mea ca sunt cam heavy foot
- nu imi place ca nu are nici un fel de computer de bord, ai doar 2 trip-uri si consumul pe ele plus ca se reseteaza din bord si nu normal de pe manete, uit asta de fincare data si dau cu apa pe parbriz:d.
- nu imi place ca scaunul de la passage nu e reglabil pe inaltime. (Poate este doar la a mea asa) Si cel de la sofer as vrea sa coboare mai jos decat poate el.
- nu imi place faptul ca pedala de ambreaj este super tare, desi nu cred ca are masina vreo problema am mai citit ca ar putea fi, cand am sa ajung in brasov am sa trec pe la Subaru sa verifice daca e normal sau nu. PS: daca este cineva din Iasi care are Sh poate se urca si la mine sa vada daca e la fel de tare ambreajul.
- nu imi place cum sunt pedalele asezate, desi ajung sa fac revmatch la dowhift cand franez am momente cand nu ajung la aceleratie cu piciorlu, in comparatie din nou cu E90 unde pedala de frana este mult mai apropiata de aceleratie.
- nu imi place timoneria la schimbator, treapta a 5-a parca agata, am gasit ceva de la COBB care are resolve asta dar trebuie investit.
- nu imi place ca aceleratia are super mult lag cand iei piciorul de pe ea.
- nu imi place ca are volanul subtire desi este imbracat in piele este subtire volanul.
- nu imi place clima pe auto ca nu reuseste sa faca temperatura fara sa simti, am impresia tot timpul ca da prea cald pe la picioare desi in masina este frig.
Din pacte am vazut review-ul lui MOOG dupa ce am luat masina:
.
Din motivele de mai sus (plus ca mai am si alte masini si aceasta este cea mai scumpa) am decis ca nu se merita sa investesc in Forester si de asta masina este acum de vanzare. Foresterul facea parte din planul meu de a ramane cu doar 2 masini in familie una pt mine si una pt sotie si acum am ajuns sa avem 4:D.
Initial eu am cautat un WRX dar nu am gasit (am dat de forum dupa ce am luat foresterul) si incepusem sa caut si xt-uri, si l-am gasit pe asta care am dat 13 mii pe el si la momentul respectiv mi sa parut un deal boon avand in vedere ca mai era doar 1 sh manual pe mobile cu full carte service la 15 mii.
Am sa mai revin cu detail despre masina si ce schimb/fac la ea desi sper sa o vand.