E linistea esecului, greselilor si asteptarii.
N-am castigat licitatia aia. Cineva s-a saturat sa-si creasca bid-urile yen cu yen si le-a cumparat la pretul de "Buy it now". Dar n-au intrat licitatiile in sac. Acum sunt cu ochii pe o alta, ce-i drept pentru niste jante mai putin speciale, dar mult mai abordabile.
M-am apucat sa reconditionez planetarele fata de STI si am facut prostia de a presupune in loc de a masura.
Cu cateva luni in urma, am presupus ca 2 burdufuri pe care le aveam de pe vremea santierului de la diesel (cand cumparasem vreo 20 de bucati, de toate soiurile) se potrivesc pentru capetele de la roata ale planetarelor de STI. Aveau acelasi numar de articulatii si nu m-am mai obosit sa masor diametrul mare, dinspre capul de planetara. Asa ca atunci cand am mai facut o comanda in Japonia, le-am luat doar pe cele 2 dinspre cutie.
Am frecat-o pe prima vreo ora sa curat mizeriile si urmele de vopsea. Dupa care am umplut o punga de Mega cu prosoape de hartie imbibate cu vaselina si m-am luptat vreo jumatate de ora sa desfac capul dinspre cutie - pe care inginerii de la Subaru, in infinita lor intelepciune, l-au conceput fara vreun inel de siguranta pe care sa-l scoti, astfel incat sa poti extrage usor, fara bataie de cap, tripoda. In loc de asta, bati ca disperatul cu o bucata de lemn sau plastic in aceste puncte marcate:
Dupa care vrei sa dai jos tripoda si dai peste un inel de siguranta pervers (de genul celui cu care m-am intalnit si la DCCD), adica retezat la interior (in loc de un seeger cinstit), care opune si el rezistenta si iese usor sifonat din toata operatiunea asta - si te intrebi daca poti sa-l pui la loc sau ar trebui sa iei altul nou.
Am bagat pe ax cele 2 burdufuri, am reasamblat capul dinspre cutie (cu acelasi inel de siguranta) si am umplut cu vaselina articulatia. Dupa care m-am luptat sa strang colierele cu mijloacele rudimentare avute la dispozitie (gen patent, surubelnita, ciocan, foarfece de tabla) si, in cele din urma am reusit.
Asa ca m-am apucat de celalalt capat, dinspre roata, unde presupunerea de care vorbeam s-a lovit cu capul de pragul realitatii, burduful fiind prea mic pentru a-l putea aseza peste "cupa" capului de planetara. Aici mi-am bagat picioarele si m-am lasat pagubas.
In consecinta, am comandat la SubaruPartsDeal inca 2 burdufuri, plus cele 2 sigurante de la capul interior (sa nu mai stau cu frica deteriorarii lor) si, daca pachetul ajunge la New York pana miercuri, o sa aterizeze aici in joia de dinaintea Pastelui. Cand, evident, nu mai lucreaza nimeni la vama, deci o sa intru in posesia lui in prima saptamana din mai. Odata cu ele, ar trebui sa ajunga si trusa asta:
https://www.ebay.co.uk/itm/331440426058 - (multumesc, Muttley, pentru sugestie!), care sa-mi permita sa strang la cuplu 3 piulite si sa lichidez si cu cutia de viteze.
Si, tot cu ceva noroc, o sa reusesc sa ma vad cu un entuziast al electronicii auto, proaspat intrat in familia Subaru, cu care sper sa pot aborda capitolul instalatie electrica si alte hangarale inrudite. Asa ca, daca aprilie se va schimba la fata, inceputul lunii mai ar trebui sa ma gaseasca cu niste jante de 18 si cu o solutie pentru cea mai mare bataie de cap - paienjenisul firelor si mufelor. Ramane de vazut cum vor evolua lucrurile.