The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #640 on: April 30, 2020, 10:13:07 AM »
Despre masinuta ce ne mai poti spune? E pe masura muncii si a asteptarilor?

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #641 on: April 30, 2020, 10:34:13 AM »
Raspunsul scurt este ca nu :)
Dar era de asteptat - a fost o naivitate sa-mi imaginez ca strang si ultimul surub si totul este perfect, erau prea multe variabile introduse in ecuatie.
Sunt multe lucruri de ajustat pana cand va fi in toate mintile ei dar are potential: imi place cum sta pe curbe, schimbarea vitezelor e o incantare, pozitia in scaun e ideala.
E mult de povestit si promit ca revin cu o relatare in extenso  :)

dmp

  • *
  • 197
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #642 on: April 30, 2020, 10:55:31 AM »
Bafta!
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Muttley

  • 5177
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #643 on: April 30, 2020, 10:57:03 AM »
E mult de povestit si promit ca revin cu o relatare in extenso  :)

Hai odata, ca ma plictisasc!  >:(
WRX SW 2002

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #644 on: April 30, 2020, 11:12:07 AM »
@dmp: Sa fie!
@Muttley: Daca n-as avea de curatat mizeria lasata de vechiul chirias (cam vrep 10 m3 de deseuri) probabil ca as avea mai mult spor la scris eseuri  :D
Incerc sa ma mobilizez in week-end.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #645 on: April 30, 2020, 20:02:20 PM »
Eu si Sami va asteptam, deocamdata in mod neoficial, pana intram in randul lumii  ;)

Primiti si alte marci?  :D
Sa va mearga eficient afacerea iar in ceea ce privesc deseurile luati in considerare exportul lor caci asa am citit ca se face!  ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #646 on: April 30, 2020, 20:15:16 PM »
Deja ne-am facut safteaua cu o reconditionare de alternator de Opel Astra si un schimb de ulei la un Golf, ambele diesel, ambele preistorice  ;D
Si multumesc pentru urari, cat despre deseuri ma bucur ca am gasit site-ul unora care preiau gratuit cauciucurile uzate - nu visez sa fac profit cu ele, cred ca e nevoie de alta viziune asupra vietii ca sa reusesti asemenea performante  8)

HXR

Re: The remaking of a Legacy
« Reply #647 on: May 24, 2020, 09:07:17 AM »
Mersi, Dan și Marius, pentru compania plăcută și schimbul de ulei la XV.
Succes īn continuare!

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #648 on: May 24, 2020, 16:28:29 PM »
Multumim si noi, Andrei, si te mai asteptam!

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #649 on: June 02, 2020, 19:11:52 PM »
Cum se scoate dintr-o cutie de Subaru o planetara aftermarket? Asa:






Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #650 on: July 17, 2020, 10:38:07 AM »
Trage rupe? :D

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #651 on: July 17, 2020, 10:52:48 AM »
Trage rupe? :D

Mai degraba "TRAGE nadejde ca nu se RUPE nimic la iesire"  ;D
Avand in vedere ca planetara asta era opera celor care imperecheasera un diferential spate 4.11 cu o cutie 4.44, orice era posibil.

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #652 on: July 17, 2020, 10:59:37 AM »
Dar masina nu sta, nu?

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #653 on: July 17, 2020, 11:18:22 AM »
Stai putin ca m-ai pierdut  ;D

Scenele de mai sus erau cu o cutie de viteze a unei masini venite in service - un Forester diesel.
Intrebarea ta am senzatia ca se referea la masina mea, nu?

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #654 on: July 17, 2020, 11:28:39 AM »
Da...

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #655 on: July 17, 2020, 11:52:00 AM »

Avand in vedere ca planetara asta era opera celor care imperecheasera un diferential spate 4.11 cu o cutie 4.44, orice era posibil.
Asta in idea ca lasă ca merge si asa, cāt timp se īnvārt toate patru trebuie sa fie bine >:D

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #656 on: July 17, 2020, 12:27:30 PM »
Atunci raspunsul este ca a luat o pauza in asteptarea celui de-al 3-lea set de rulmenti spate.



Iar asta e si motivul pentru care nu i-am facut un review detaliat  si n-am scris nimic despre cum se comporta. N-am reusit sa trec de 100 la ora pana acum din cauza vibratiilor rotilor spate.

Problema sta in felul urmator: nu exista rulmenti 5x114.3 pentru Legacy generatia a 4-a. Si pentru ca rulmentul 5x114.3 are o prindere mai lata decat un rulment 5x100 de Legacy BL/BP nu exista nici posibilitatea de a ajusta fuzeta pentru a-l monta.



Nu se potriveste pe gauri si nu exista spatiu pentru face altele. In plus, partea care intra in fuzeta e mai inalta la rulmentul 5x114.3 (vezi poza de mai jos) motiv pentru care ar trebui relocat si senzorul de ABS

Si atunci drumul pe care am apucat eu este sa fac din 2 rulmenti unul: 1 rulment STI post 2008 (stanga), din care extrag flansa pentru a fi prelucrata si 1 rulment stock Legacy (dreapta) din care scot flansa si pastrez baza, inserand flansa de STI prelucrata.   



Am facut asta de 2 ori pana acum. Prima data am facut montajul cand inca aveam atelierul acasa, in balcon. Si am presat flansa prelucrata in rulmentul baza cu o presa hidraulica portabila de care (privind lucrurile in retrospectiva) se pare ca am abuzat, blocand rulmentul.

La al doilea set de rulmenti eram deja la garaj si aveam presa hidraulica de banc, cu care am procedat invers: am pus rulmentul peste flansa prelucrata si am presat capatul opus, cel care contine inelul de ABS.





Si cred ca asta este abordarea corecta pentru ca efortul de a-l presa a fost zero, adica ceasul de presiune aproape ca nu a inregistrat nimic. Cu siguranta, a ajutat si faptul ca am tinut flansele in congelator o zi si o noapte  :)

Dar tot n-a fost de ajuns si m-am intors la acelasi huruit dupa mai putin de o saptamana. Moment in care am analizat lucrurile mai in detaliu si nu pot decat sa sper ca am descoperit sursa problemei: diferentele de cote intre bilele rulmentilor:



Pe bilele astea se invarte flansa la capatul de sus al rulmentului - stanga rulmentul 5x114.3, dreapta 5x100. Din cauza acestei diferente se uzeaza flansa, apare joc, zgomot si vibratie.  Prelucrarea de pana acum nu a luat in calcul si raza curburii pe care se aseaza bilele. Din exces de optimism cred, am presupus ca sunt la fel. Insa pentru a obtine aceeasi curbura varianta a 3-a de prelucrare va fi cu mult mai elaborata.

Problema este ca flansa are o curbura mai mare, mai deschisa decat bilele de rulment pe care trebuie sa se aseze. Asa ca se vor lua flansele vechi si deja uzate din prima transa si se vor prelucra suplimentar, reducand diametrul cu vreo 3 mm iar peste ele se vor monta prin fretaj niste bucse cilindrice din otel. Flansa rezultata va fi supusa unui curent de inalta frecventa (CIF), rezultand durizarea metalului la acelasi nivel cu bilele de rulment. Iar dupa durizare va fi din nou prelucrata, de data asta pe cotele finale.

Ceea ce cred ca va dura pana prin august. Cand sper sa pun capat acestei epopei si sa incep sa ma bucur si eu de masina. Si sa va si pot spune cum merge  ;D



WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #657 on: July 17, 2020, 12:28:27 PM »
Asta in idea ca lasă ca merge si asa, cāt timp se īnvārt toate patru trebuie sa fie bine >:D

Desigur, nu conteaza ca unele se invart mai repede si altele mai incet  ;D

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #658 on: July 17, 2020, 12:32:09 PM »
Mie imi pare ca ai raspunsurile astea deja pregatite, dar tre' sa te mai intrebe cate unu' ca mine cum mai merge.  :))

WIM

  • 688
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #659 on: July 17, 2020, 12:35:52 PM »
Suna ca si cand le-as recita pentru ca rulez problema in cap de vreo 2 saptamani, deci poti sa ma trezesti si noaptea la 4 si-ti dau acelasi raspuns  ;D

Si oricum, mai am inca 2 variante constructive de rulmenti spate, sper doar sa nu fiu nevoit sa experimentez si cu alea.