Atunci raspunsul este ca a luat o pauza in asteptarea celui de-al 3-lea set de rulmenti spate.
Iar asta e si motivul pentru care nu i-am facut un review detaliat si n-am scris nimic despre cum se comporta. N-am reusit sa trec de 100 la ora pana acum din cauza vibratiilor rotilor spate.
Problema sta in felul urmator: nu exista rulmenti 5x114.3 pentru Legacy generatia a 4-a. Si pentru ca rulmentul 5x114.3 are o prindere mai lata decat un rulment 5x100 de Legacy BL/BP nu exista nici posibilitatea de a ajusta fuzeta pentru a-l monta.
Nu se potriveste pe gauri si nu exista spatiu pentru face altele. In plus, partea care intra in fuzeta e mai inalta la rulmentul 5x114.3 (vezi poza de mai jos) motiv pentru care ar trebui relocat si senzorul de ABS
Si atunci drumul pe care am apucat eu este sa fac din 2 rulmenti unul: 1 rulment STI post 2008 (stanga), din care extrag flansa pentru a fi prelucrata si 1 rulment stock Legacy (dreapta) din care scot flansa si pastrez baza, inserand flansa de STI prelucrata.
Am facut asta de 2 ori pana acum. Prima data am facut montajul cand inca aveam atelierul acasa, in balcon. Si am presat flansa prelucrata in rulmentul baza cu o presa hidraulica portabila de care (privind lucrurile in retrospectiva) se pare ca am abuzat, blocand rulmentul.
La al doilea set de rulmenti eram deja la garaj si aveam presa hidraulica de banc, cu care am procedat invers: am pus rulmentul peste flansa prelucrata si am presat capatul opus, cel care contine inelul de ABS.
Si cred ca asta este abordarea corecta pentru ca efortul de a-l presa a fost zero, adica ceasul de presiune aproape ca nu a inregistrat nimic. Cu siguranta, a ajutat si faptul ca am tinut flansele in congelator o zi si o noapte
Dar tot n-a fost de ajuns si m-am intors la acelasi huruit dupa mai putin de o saptamana. Moment in care am analizat lucrurile mai in detaliu si nu pot decat sa sper ca am descoperit sursa problemei: diferentele de cote intre bilele rulmentilor:
Pe bilele astea se invarte flansa la capatul de sus al rulmentului - stanga rulmentul 5x114.3, dreapta 5x100. Din cauza acestei diferente se uzeaza flansa, apare joc, zgomot si vibratie. Prelucrarea de pana acum nu a luat in calcul si raza curburii pe care se aseaza bilele. Din exces de optimism cred, am presupus ca sunt la fel. Insa pentru a obtine aceeasi curbura varianta a 3-a de prelucrare va fi cu mult mai elaborata.
Problema este ca flansa are o curbura mai mare, mai deschisa decat bilele de rulment pe care trebuie sa se aseze. Asa ca se vor lua flansele vechi si deja uzate din prima transa si se vor prelucra suplimentar, reducand diametrul cu vreo 3 mm iar peste ele se vor monta prin fretaj niste bucse cilindrice din otel. Flansa rezultata va fi supusa unui curent de inalta frecventa (CIF), rezultand durizarea metalului la acelasi nivel cu bilele de rulment. Iar dupa durizare va fi din nou prelucrata, de data asta pe cotele finale.
Ceea ce cred ca va dura pana prin august. Cand sper sa pun capat acestei epopei si sa incep sa ma bucur si eu de masina. Si sa va si pot spune cum merge