The remaking of a Legacy
Subaru club Romania

The remaking of a Legacy

Muttley

  • 5072
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #800 on: August 05, 2024, 23:52:01 PM »
La masinile astea conteaza mecanica. Sau acolo-s diferentele mari. Caroseriile-s doar formalitate.
WRX SW 2002

NicNic

  • 192
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #801 on: August 06, 2024, 00:05:28 AM »
@WIM, ai o idee frumoasa, cu proiectul de Forester STI!

Si, printre toate ajustarile prognozate, ti-as propune sa iei in seama si inserarea unui reductor ...
Sa vezi ce de clienti vei avea sa mai repeti proiectul....  8)
« Last Edit: August 06, 2024, 01:21:19 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5072
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #802 on: August 06, 2024, 00:12:07 AM »
Transmisia STI (o are deja) n-a avut niciodata reductor. Doar etajare mai scurta la versiunile cu motoare de 2l, iar a lui asa este din ce am putut observa cand i-am volanit Mostenirea.
WRX SW 2002

NicNic

  • 192
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #803 on: August 06, 2024, 00:23:00 AM »
Stiu ca nu are reductor, de asta am sugerat sa faca o inserare.

Ma gandesc foarte des daca pentru Visi (aka transmisie de dizel) ar exista astfel de solutie. Fiindca mi-ar fi tare util.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 5072
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #804 on: August 06, 2024, 00:32:34 AM »
Ma-ndoiesc ca e chiar asa simplu la STI.
Mai degraba la 6 trepte de diesel si altele, c-alea-s derivate din vechile 5 trepte, care la randu-le au avut reductoare.

Sa zica WIM, ca el s-a tot jucat cu asa ceva.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13999
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #805 on: August 06, 2024, 00:45:26 AM »
La masinile astea conteaza mecanica. Sau acolo-s diferentele mari. Caroseriile-s doar formalitate.

Aici eu am alta parere. Foresterul SH are cea mai moale caroserie. Trosneste plafonul cand urc masina in curte. Daca o las cu o roata pe rampa de cativa cm abia se mai deschide hayonul. Acestea vor afecta dinamica. La fel si cand vine vorba de aerodinamica, este o caramida fata de legacy si chiar fata de outback.

Dar o sa fie interesant de urmarit pentru mine.
« Last Edit: August 06, 2024, 00:46:50 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3098
  • The other right!
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #806 on: August 06, 2024, 09:25:16 AM »
Mai pun si eu o picatura de ceara fierbinte, ca nu inteleg.  ;D
In mintea mea, acronimul STi inseamna in special sosea. Tinuta de drum, curbe, viteze etc.
De ce te duci la o caroserie care se descurca mai slab la toate alea decat legacy-ul? In conditiile in care inteleg ca va pierde semnificativ din garda la sol deci pierde si din unicul avantaj pe care il avea foresteru. Ok, si ceva cu unghuri de atac etc.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5072
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #807 on: August 06, 2024, 10:15:39 AM »
Ampatament mai mic?

55mm conform google, e enorm.
In alte cuvinte, Forester e sasiu de STI, Legacy e sasiu de Outback. Deci la tinuta de drum, desi nu pare, Foresterul castiga in teorie.
« Last Edit: August 06, 2024, 10:19:12 AM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 687
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #808 on: August 06, 2024, 10:30:19 AM »
@WIM, ai o idee frumoasa, cu proiectul de Forester STI!

Si, printre toate ajustarile prognozate, ti-as propune sa iei in seama si inserarea unui reductor ...

Multumesc, Nic! Cat despre reductor, Muttley are dreptate - cutia de STI are o constructie total diferita fata de celelalte modele de 5 si 6 cu inchidere longitudinala a carcasei.
Insa, daca n-o sa gasesc musteriu pentru transmisia Foresterului (caci nu cred ca se inghesuie lumea la asa ceva), iti promit ca fac un experiment cu ea, dat fiind ca mai am acasa 2 cutii de diesel, una in 5 si una in 6 trepte. Si vedem daca se lasa adaptate  :)

WIM

  • 687
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #809 on: August 06, 2024, 10:35:41 AM »
Aici eu am alta parere. Foresterul SH are cea mai moale caroserie. Trosneste plafonul cand urc masina in curte. Daca o las cu o roata pe rampa de cativa cm abia se mai deschide hayonul. Acestea vor afecta dinamica. La fel si cand vine vorba de aerodinamica, este o caramida fata de legacy si chiar fata de outback.

Dar o sa fie interesant de urmarit pentru mine.

Pentru rigidizarea sasiului sunt cataloage intregi puse la dispozitie de STI si Cusco, astea fiind primele nume ce-mi vin in cap dar nu si ultimele.
Din punctul asta de vedere puntea fata as zice ca e rezolvata - la ce aveam deja pe masina se mai adauga un set de rigidizari pe care le-am primit din Japonia acum vreo 3 saptamani si care sunt perfect compatibile cu SH-ul.
Asa ca atunci cand o sa fie toate montate putem face niste teste comparative.

WIM

  • 687
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #810 on: August 06, 2024, 10:57:53 AM »
Mai pun si eu o picatura de ceara fierbinte, ca nu inteleg.  ;D
In mintea mea, acronimul STi inseamna in special sosea. Tinuta de drum, curbe, viteze etc.
De ce te duci la o caroserie care se descurca mai slab la toate alea decat legacy-ul? In conditiile in care inteleg ca va pierde semnificativ din garda la sol deci pierde si din unicul avantaj pe care il avea foresteru. Ok, si ceva cu unghuri de atac etc.

Ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui. Este un compromis pe care sunt fortat sa-l fac date fiind circumstantele, respectiv ca Legacy-ul nu este omologabil - si chiar daca as fi facut o recarosare pe un alt Legacy cu motor de 2.0 benzina ar fi rezultat tot o masina Euro 4.
Cu Foresterul castig o norma superioara de poluare si o doza substantiala de practicalitate.
Iar reducerea garzii la sol nu va face decat sa imbunatateasca dinamica masinii. In plus, Foresterul asta e si el un soi de Spec B - B de la Broke - nu poseda decat minimul necesar si nimic in plus: n-are trapa (si ma bucur teribil ca nu car 15 kile de sticla pe plafon), n-are proiectoare de ceata, n-are nici macar vopsea pe oglinzi si manerele usilor :D
Una peste alta, are 1577 de kile, la care eu cred ca voi adauga vreo 50/60 - 30 cutia si R180-ul, 20 pe la motor (turbina, downpipe, intercooler) si restul ramane de vazut - la roti si frane cred ca scad in greutate, amortizoare si arcuri poate la fel.
N-o sa fie niciodata la fel ca Legacy-ul. Dar nici Legacy-ul nu se compara cu Impreza lui Muttley, asa ca lucrurile sunt destul de relative in privinta asta.

dan_b

  • 1287
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #811 on: August 06, 2024, 11:32:23 AM »
Estetic, cel putin, o sa arate demential - am vazut ceva proiecte in SUA si arata super bine, iar din punct de vedere dinamica si stabilitate pareau ca nu au vreo problema, fiind tot cu garda la sol coborata.
Chiar si pe un SH normal, cum am avut eu, cu prostiile alea de coilovers statea foarte bine pe viraje, mult mai bine decat suspensiile stoc sau un SUV in general, deci cu ce modificari va insera Wim, o sa fie clar bifate aspectele ce tin de dinamica.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

WIM

  • 687
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #812 on: August 06, 2024, 13:18:55 PM »
Estetic, cel putin, o sa arate demential ...

Sa nu deschidem acest capitol, te rog. Deja vizualizez cum imi zboara banii din buzunar ca in videoclipuri cu manele  >:(

dan_b

  • 1287
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #813 on: August 06, 2024, 14:20:42 PM »
Nu mai zic :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 192
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #814 on: August 07, 2024, 11:04:07 AM »
Multumesc, Nic! Cat despre reductor, Muttley are dreptate - cutia de STI are o constructie total diferita fata de celelalte modele de 5 si 6 cu inchidere longitudinala a carcasei.
Insa, daca n-o sa gasesc musteriu pentru transmisia Foresterului (caci nu cred ca se inghesuie lumea la asa ceva), iti promit ca fac un experiment cu ea, dat fiind ca mai am acasa 2 cutii de diesel, una in 5 si una in 6 trepte. Si vedem daca se lasa adaptate  :)

Tin pumnii sa reuseasca excperimentul cu transmisia de Forester.  :)
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Theophilus+Julsey

  • 841
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #815 on: September 12, 2024, 02:14:05 AM »
Bine ai venit în clubul forester, chiar sunt curios cum o să iasă acest Legoster, mult succes în noul proiect, sau în continuarea vechiului proiect sub altă formă, cred ca ultima e mai valabilă  ;)

WIM

  • 687
Re: The remaking of a Legacy
« Reply #816 on: September 12, 2024, 07:54:02 AM »
... sunt curios cum o să iasă acest Legoster

Multumesc mult, Theo, cred ca tocmai ai devenit nasul acestui proiect ;D - nu puteam gasi un nume mai bun.

Theophilus+Julsey

  • 841
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV