Uhm, ceva noutati? Am vazut pe bursa ca mai faci curatenie.
Si scuze pentru raspunsul intarziat, am vazut de-abia ieri seara mesajul.
S-au mai intamplat niste lucruri, doar ca n-am mai fost foarte pe faza pentru a le documenta. Asta si pentru ca era in miez de iarna si temperatura din service nu ma prea indemna la facut poze. Dupa ceva bajbaiala am reusit sa identific codurile rulmentilor din cutia de transfer (vechitura Phase 1, in care reusisem sa bag diferentialul de 12 kgf) si le-am comandat in Japonia, impreuna cu setul de reparatie de la STi pentru diferentialul cu placi R160.
http://imgur.com/a/NC5Lb Au venit pe la final de decembrie si pe la jumatatea lui ianuarie, cand era iarna in toi, eu inghetam la Marius in atelier descifrand instructiunile de montaj ale setului de placi – si asta merita o paranteza: instructiunile originale erau, evident, in japoneza asa ca a trebuit sa gasesc un traducator. Am avut noroc si am dat peste domnul Florin Popescu care, din fericire, pe langa cunoasterea limbii are si experienta in industria auto – a lucrat pentru Toyota in perioada petrecuta in Japonia. Gratie background-ului sau tehnic ne-am lamurit foarte repede in legatura cu modul de asamblare. Erau mici diferente intre unele repere: in poza cu setul de discuri, la marginea din stanga sunt cele 4 placi de presiune, cu 4 decupaje exterioare, care intra pe niste santuri profilate in interiorul carcasei diferentialului.
http://imgur.com/a/YONvIIn setul meu vechi erau 2 placi de presiune cu decupaje exterioare si 2 cu decupaje interioare (similare cu discurile din partea dreapta a imaginii). Le-am pus asa cum le-am primit, ca oricum n-aveam incotro – pe astea cu profil interior reusisem sa le rup, deci n-aveam alternativa. Pe langa asta singurul lucru care trebuia stabilit era ce set de placi urmeaza sa folosesc, pentru ca kit-ul vine cu 2 tipuri de grosimi – 0,65 mm si 0,75 si trebuie facute niste masuratori si calcule pentru a alege grosimea potrivita. In cazul meu s-au potrivit cele de 0,65. Dupa ce am reasamblat cu infinita grija diferentialul, l-am bagat inapoi in grup si i-am pus planetarele hibride, alea dupa care alergasem 1 an de zile pana sa le brodesc reteta.
http://imgur.com/a/QpXb5I-am pus si rulmentii noi in cutia de transfer si cu asta am incheiat subiectul transmisie.
Am asteptat sa treaca si zapezile si i-am trantit si bara de spec B. O luasem intre timp dar din considerente ce tin de garda la sol nu ma incumetasem sa o montez. Din aceleasi considerente m-am abtinut si de la a-i adauga extensia care a devenit negru mat, la fel ca bucata din bara spate, dintre evacuari.
http://imgur.com/a/18BOlIar ultima aventura este in desfasurare si priveste franele. Cu vreo luna jumate in urma am dat peste un set de “palarii” (disc hats) pentru discuri de frana pe un site canadian de anunturi. Vanzatorul zicea ca sunt de la Girodisc, pentru discurile fata de la o Impreza STi 2007 - genul asta
http://www.girodisc.com/Girodisc-Front-2pc-Floating-Rotors-for-04-Present-STi_p_5514.html .
Le-am inhatat si dupa vreo 2 saptamani le-am primit. Surprize, surprize! Aratau asa:
http://imgur.com/a/EvvTLM-am umplut de spume dar nu suficient cat sa deschid un caz pe PayPal, ca ma costa sa le trimit inapoi cat dadusem pe ele deci nu era nici o afacere. Le-am trimis un e-mail celor de la Girodisc incercand sa le determin paternitatea – si raspunsul lor (admirabil de prompt) a fost ca nu le apartin. Au sugerat ca s-ar putea sa fie Racing Brake. Am cautat pe Google “Racing Brake 2 piece front rotors STi” si intre primele 3 rezultate din pagina era un topic de pe NASIOC ce avea in titlu cuvintele “catastrophic failure”. Dupa ce l-am citit si am mai investigat putin subiectul Racing Brake, le-am pus cruce.
Nu mi-am mai batut capul cu ele vreo 2 saptamani, dupa care mi-a iesit in cale o sugestie de produs pe eBay – DBA 2 piece rotors for Subaru Impreza STi – si mi-a atras atentia codul de produs, care era foarte similar cu Product Number-ul imprimat pe palariile mele. Dupa o ancheta de vreo saptamana, oamenii din Polonia care se ocupa de reprezentanta europeana a DBA mi-au confirmat ca sunt ale lor si mi-au dat si codul inelelor ce se potrivesc. Au si o oferta foarte competitiva, ajung pe la 600 de Euro cu transport (cel mai mic pret pe eBay era la 270 USD bucata -
http://m.ebay.com/itm/DBA-USA-DBA5654-1S-5000-Series-Replacement-Rotor-Fits-04-13-Impreza-/222351502284?nav=WATCHING_ACTIVE - dar daca iau in calcul si transportul a 16 kilograme de fieratanie plus inca vreun kg de ambalaj plus taxe cred ca tot pe acolo ajung).
Singura problema ar fi prinderea 5x114 dar exista o solutie si pentru asta – un set nou de gauri. Pe care oricum trebuie sa-l execut pe hub-urile pe care le-am cumparat impreuna cu suspensia de WRX 2015, care si ea e 5x114. Dar asta era in plan, dat fiind ca wheel hub-ul de 5x114 este solutia eliminarii fenomenului “pad knockback”.
http://imgur.com/a/Ml1ljAsa ca problema cu care ma confrunt acum este de fapt alta, care tine de jante. BBS-urile merg montate peste Brembo-uri (offset 48), Rays-urile nu (offset 55).
Varianta 1: pastrez BBS-urile, vand RAYS-urile si cumpar un set de jante de STi 2001-2004, care sigur se potrivesc.
http://imgur.com/a/vzvbfVarianta 2: pastrez RAYS-urile si inca un set de jante 5x100 acumulat intre timp (cele clasice de WRX, cu 5 brate duble), vand BBS-urile si iau un set de distantieri de 5 sau 10 mm impreuna cu niste suruburi mai lungi.
http://imgur.com/a/42NKCAm tot citit despre subiectul asta si n-am priceput prea mare lucru pentru ca (cel putin pe NASIOC) pare a fi topicul perfect pentru flame-uri interminabile – cand cineva pune intrebarea asta (offset vs distantiere) apar automat doua tabere ce varsa rahat una in capul celeilalte. Asa ca as aprecia sugestii referitoare la dilema in care ma aflu.