Hai noroc si ziua buna!
Luand exemplul celor de la alcoolicii anonimi, modelul american, as dori sa ma prezint: Ma numesc Alex si am o mica obsesie pentru Subaru. Ma bucur sa ma aflu de curand in clubul posesorilor de STI.
La incurajarea lui Moguai (multumesc pentru sfaturi), din postarea lui si din discutia de la AK, deschid si eu un topic despre masina mea (Disclaimer: long post ahead).
- Masina: STI 2009
- Achizitionata: 14 Septembrie 2016 din Iasi.
- Stare: Defecta.
- Status: Al treilea proprietar (cred).
- KM: ~43.300.
- Istoricul masinii (putin dubios si cu gauri de poveste):
- Masina a fost cumparata in Leasing in Bucuresti. A fost pe la Autokino imediat ce a fost cumparata, in 2008. Apoi, pe la ~30k, din spusele vanzatorului s-a intalnit in partea din fata cu o entitate rigida, iar urmarile au fost cu damage la capota, bara fata, radiatoare - gaura numarul 1 - no more details here.
- Tipul de la care am cumparat-o a luat-o, a reparat-o la "niste baieti foarte buni" din Iasi si a tinut-o ca si masina de weekend timp de 4 ani, cu intretinere minimala spre mai deloc. Masina a fost inmatriculata pe numele vanzatorului abia cu o luna inainte de a fi pusa la vanzare - gaura numarul 2.
- Ca si operatii mecanice prin care a trecut masina inainte sa o cumpar, din spusele vanzatorului - multiple gauri:
- Probleme la garnitura de chiuloasa. A fost desfacut motorul, pusa alta garnitura, alezate chiuloasele (cica) si reasamblata de acei baieti foarte faini din Iasi.. foarte faini.
- Probleme electrice cu senzorii "pe la motor". Inca sunt putin confuz cu asta. M-am uitat putin sub bord si sunt conectori deconectati (nu stiu daca asa ar trebui sa fie sau nu), pare umblat pe-acolo, cover-ul de plastic de sub volan e prins in 2 holsuruburi si cateva cleme originale.
- Lipsuri si defecte identificate la momentul cumpararii (incepe distractia):
- Lipsa capacelor de la distributie.
- Lipsa unui scut la motor.
- Bocanituri pe la elementele de suspensie.
- Diferential central blocat cu CEL codes C0071, P1767, P0815 (bordule era aprins ca un pom de Craciun).
- Senzorul de pozitie al volanului calibrat prost.
- Becul de la airbag aprins.
- Airbag-ul de la sofer inlocuit cu unul de pe modelele din 2010/11 incolo (cu centrul negru).
- Suportii airbag din volan strambi probabil de la declansare (airbag-ul nu se incadreaza perfect cu volanul).
- Butoane de pe volan nefunctionale - am identificat spirala airbag ca fiind problema, are cablurile rupte in interior.
- Headunit-ul nefunctional - desi la test drive auzeam radioul, dar am dat pe mut si de atunci nu am mai auzit nimic. Si ecranul nu se aprinde. In schimb, butoanele se lumineaza pe pozitie.
- Miros de gaz de esapament in habitaclu - suspectam garnitura de chiuloasa.
- Scurgere de ulei - nu mi-am dat seama la cumparare de unde.
- Grila de WRX pe un STI. Aparent asta a gasit omul cand a refacut-o.
- Claxonul defect (care pare sa aiba apa in el, e anemic).
Masina a fost cumparata in ideea ca pot sa-mi achiziotionez masina visurilor putin defecta, la un pret bun si apoi sa o repar si s-o aduc intr-o stare cat mai buna (si sa stiu eu ce s-a facut la ea).
Mi-am dat seama mai tarziu cat de mult si-a batut joc lumea de ea. Probabil o sa devina un money pit pana cand e pusa pe picioare, dar na, cu drag si entuziasm mai departe.
Am incercat prima oara in Iasi la Service-ul BMW sa obtin o evaluare, si mi-au cerut 6000 RON doar pentru distributie (kit + manopera). Asa ca hopa pe platforma si direct la Brasov.
- Lipsuri si defecte identificate apoi la Autokino:
- Dusa la Autokino pe platforma la cam o saptamana dupa ce am luat-o.
- Au fost identificate mai multe probleme:
- Scurgerea de ulei venea de la un semering de la un ax cu came.
- Fulia de la motor era avariata (probabil de la accident).
- Fulia de la unul dintre axele cu came era avariata (probabil de la reparatia baietilor "foarte buni").
- Pivoti, bucsi, bielete, sonda lamba 2, furtun radiator, distributie.
- Au fost rectificate problemele de mai sus pe parcursul unei luni si jumatate.
- La final, dupa reparatie, probleme identificate mai departe:
- Probleme la compresie - ~8 bari in loc de 10 pe fiecare cilindru.
- Zgomot de undeva, probabil diferential central, la viraj maxim dand cu spatele - mistery sound.
- Inca nu a fost reparata spirala airbag. Iar sensorul de pozitie al volanului in continuare face probleme.
- Am avut tentativa de a pleca cu ea spre Iasi vineri, dar pe drum am primit un Check Engine cu P0113 P0102 P0011 P0021 (probleme la MAF sensor si aparent Banjo Bolt-urile infundate).
- M-am intors la Brasov, iar dupa o mica inspectie a celor de la AK, am luat-o la o tura pe Poiana unde s-a supraincalzit.
- Verdict: Garnitura de chiuloasa dusa.
Masina in momentul de fata se afla la AK in asteptarea unui schimb de garnituri.
Ma gandesc acum la urmatoarele:
-> Daca tot desfac motorul, as vrea sa pun si un set de pistoane si biele forjate, sa stiu ca nu mai am probleme mai tarziu (sau cel putin o perioada).
- Stie cineva de unde pot lua un rebuild kit inafara de comenzile direct din state (biele, pistoane, rulmenti, headstuds)?
-> Nu stiu exact cum sa abordez problema cu zgomotul de la diferential. Poate fi doar un rulment? Am sa-i rog pe cei de la AK sa mai dea un ochi.
-> Spirala airbag probabil se poate repara, astept un feedback din partea celor de la AK, au promis ca dau un ochi mai in-depth.
-> Cu headunit-ul, stie cineva vro smecherie, ceva ce pot incerca? Proprietarul zicea ca a inceput sa se comporte asa la un schimb de baterie.
- Daca nu, probabil trec pe o tableta Nexus si un mini amplificator.
Vin imediat si pozele.