Un mic/mare update, ca a trecut ceva vreme.
========
= Motor:
- aprox. 14000 km pe motorul nou.
- A fost facuta revizia 3 de ulei si filtru de aer.
= ECU: All good cu softul, long live Andea! Am sa-ti multumesc in fiecare post de update
.
= Caroserie:
- Am vopsit plafonul (masina are o revopsire totala la activ facuta de fostul proprietar, plafonul incepea sa se exfolieze). Ii mai trebuie un polish si revopsit un prag pe care s-a exfoliat "noul" strat.
- Polish faruri + folie.
- Masina are parbrizul spart pe partea dreapta fata de cand o am, in partea de jos. Nu este vizibil din cabina. A inceput usor usor la temperaturi scazute sa se dezvolte, cel mai probabil va trebui sa schimb parbrizul dupa ce se incalzeste.
= Drivetrain:
- Bucse poliuretanice bara stabilizatoare fata + spate.
- Garnituri etrieri fata.
- Placute si discuri Brembo stock.
= Others:
- Intreg sistemul AC second hand tot de pe un STI, din care voi fura doar compresorul (asteapta montat) si restul (conducte + radiator) o sa fie puse la vanzare in cazul in care le vrea cineva. Also, si vechiul meu radiator OEM tot la vanzare o sa ajunga.
- Scut de metal pe timpul iernii.
- Centuri in 4 puncte Sparco, prinse in punctele de prindere ale centurilor originale. Mostly for the looks.
- Plastidip pe plastice in interior si grila din bot tura 2, de data asta cu tentativa de "piano black"-ish finish, asemanator modelelor Cosworth pe interior.
= Povesti:
- Mi-a furat un individ sigla cu STI din grila. S-a folosit de metoda "trage pana iese" si cumva am avut noroc, a iesit usor si nu a mai stricat si alte lucruri.
- La schimbul de discuri pe spate s-a rupt unul din suruburile care tinea etrierul. A fost o placere sa fie scos cu burghiul. Am avut noroc ca s-a putut da o gaura prin centru cat sa nu atinga filetul si cu ceva convingere a inceput surubul sa se invarta in filet.
- La reconditionarea etrierilor pe fata, unul din aerisitori s-a rupt. Aceeasi poveste, aceeasi actiune. Burghie din ce in ce mai mari pana cand a fost scos in bucati aerisitorul.
- Am o scurgere pe la garnitura de la baia de ulei, la unul din suruburile care o prind, ceva destul de mic. Am observat-o cand am schimbat uleiul ultima oara. Se poate da usor baia jos, sa fie inlocuita garnitura? O parte din suruburile care o sustin vad ca-s destul de inaccesibile fara sa dai nimic jos.
- Am o scurgere mica fantoma sub pompa de servo, nu-mi pot da seama daca e ulei de motor sau de servodirectie. Am observat de curand ca a scazut putin nivelul la servodirectie. Cam un 20% din diferenta de la Full Cold la Low Cold, deci presupun ca de acolo e. O numesc fantoma fiindca dupa ce sterg si curat, nu apare foarte repede sau consistent inapoi, dar la un moment dat apare. Ramane sa fie investigata mai profesionist dupa intalnirea din weekend.
= Intrebari:
- Imi bipaie uneori masina la oprirea motorului dupa drumuri scurte, cu masina fully warmed in drumurile in care nu a vazut boost. Acelasi bip ca la schimbul de "mode" (Sport, Inteligent, SSharp). Stie cineva ceva de chestia asta? Se intampla indiferent daca am schimbat eu modul in timpul mersului sau nu.
= Proiecte:
Soft
----
L-am batut la cap o perioada pe Vali Andea cu MerpMod-ul si vreau sa-i multumesc pentru rabdarea in explicatii. Am ramas cu un proiect, acum ca ultimele modificari permit interceptarea mesajelor pe CAN: Sa-mi fac un Raspberry Pi sa comunice pe CAN cu ECU sa pot schimba soft-urile / configura setarile de pe un ecran cu touch si nu neaparat folosind Programming Mode sau schimbul din pedale + Cruise buttons. Tot nu-mi gasesc timpul si curajul sa ma bag cu capul inainte aici, intr-o buna zi imi cresc ballz si incerc.
Catch can
----
Nu mi-am mai cumparat catch can in ideea ca vine vremea rece si catch can-urile nu sunt incalzite. Imi era sa nu inghete intr-o noapte si sa se blocheze cumva sistemul, chiar daca in fiecare dimineata astept sa se incalzeasca inainte sa plec de pe loc (desi presupun ca la fel poate ingheta si continutul din furtunuri). Ma rog, una peste alta am avut timp sa mai fac research si sa mai caut produse. Imi plac mult cele de la Mishimoto, dar cred ca sunt destul de scumpe pentru ce contin / cum sunt proiectate. Asa ca m-am gandit sa-mi fac singur ceva asemanator cu ale lor.
Am un catch can de la Cusco dar e gol pe interior. Asa ca am cumparat 2 filtre de bronz (poza mai jos) asemanatoare cu cele de la Mishimoto si ma gandeam sa fac in felul urmator:
- Sa pun catch can-ul doar pe traseul de la Crankcase, inainte de T-ul intre PCV si Intake. Sa las ventilatia pentru chiuloase asa cum e acum.
- Sa adaug in interiorul catch can-ului niste bureti de sarma, un fel de Baffle, sa nu sara uleiul in toate directiile. Cel putin sa aiba ceva acolo cat de cat sa-l opreasca.
- Sa gauresc una din iesirile de la Catch Can pe dimensiunile filtrului (de 16mm) si sa-i fac filet, iar in capatul filtrului sa pun o mica teava care sa coboare jumatate din size-ul catch can-ului.
Filtre:
Diagrama pentru exemplificare:
Vedeti vreo buba in ideea mea? Inafara de faptul ca acel filtru de bronz poate ingheta si rezultatul e si mai rau. N-am solutie pentru asta momentan.
Grounding Kit
----
Si-a facut cineva pe masina? Are impact semnificativ? Daca nu ajuta cumva motorul, mi-ar placea macar geamurile pe partea dreapta sa nu se mai inchida mai greu decat pe stanga.