Weekend-ul ce tocmai a trecut am apucat sa ma joc putin pe la masina.
Sambata:
----------------
Am reusit sa schimb grila de WRX cu ceva custom. Cred eu ca arata mult mai bine acum, nu asa de cuminte ca inainte:
Apoi am inlocuit unul din furtunurile de benzina de la FPR (cel mai de sus) cu unul fresh si mult mai lung (am incercat sa fac "The GR 2k-3k Stumble fix").
A venit instant placebo-ul ca relantiul e ceva mai stabil si masina in turatii mici mai lina, dar na, grelut sa-mi dau seama exact. Totusi, calcata pana la fund in a 4-a la 2k ture, asa, de test, n-am observat urma de problema.
Inainte, chiar si la acceleratie mica (un 20-30%) la aproape 3k in viteze mari masina mai ezita in acceleratie, uneori aveam si knock. Pare sa fi disparut sindromul. Am sa mai testez.
Duminica:
-----------------
Superba, minunata, insorita zi de Duminica.. oh ce zi.
Am zburat alternatorul, apoi suportul de la AC si hap la schimbat compresorul:
Am luat fulia cu rulment si ambreiajul de pe compresorul meu vechi, era intr-o stare mai okay decat piesa SH. S-a dat jos destul de usor.
Apoi, imi programasem sa-mi schimb bucsele de la schimbatorul de viteze, cele de sub masina, deasupra ultimei sectiuni din downpipe, cu niste bucse poliuretanice de pe la chinezi. Ca sa ajung la acele bucse trebuia sa dau jos un scut de metal, a doua sonda lambda si sa tin cutia de viteze cu un cric ca sa-i dau jos suportul sa am loc de manevra.
Iaca poze cu bucsele, old si new:
Ok, cu cricul s-a rezolvat rapid, suruburile nu erau prea intepenite si s-au dus repede, scutul s-a dus usor jos.
Cel mai amuzant a fost cu sonda lambda. A fost superb, excelent. Dar stiti de ce? Ca atunci cand m-am dus eu pornit s-o dau jos, iaca sonda, sonda nu-i. Nu am a doua sonda lambda pe masina.
Conectorul lasat asa de izbeliste..
Probabil trebuia sa-mi dau seama de asta de cand am vazut cu Vali Andea ca am codurile dezactivate, dar am zis ca na, poate au fost date jos sa scape cineva de o bataie de cap cand s-a dus sonda, nu mi-a trecut prin cap sa ma uit.
Eu nu am sonda de cand am luat masina de la AutoKino. Ma rog, masina nu avea sonda probabil de dinainte s-o cumpar, dar na. M-am uitat prin devizele de reparatie, ce-i drept eu nu am platit vreo sonda lambda la ei. Si am fost tare neatent cand am luat masina de-acolo.
Daaaaaar.. am un mail in care discutam cu seful de la Mecanica in care imi spunea ca trebuie sa-mi schimb a doua sonda lambda. Si o confirmare de la mine sa-mi puna una noua, Denso. Lucru care nu s-a mai intamplat.
No, n-ar fi asa mare panica, okay, nu am sonda si am codurile dezactivate, masina n-are nimic. Dar din ce stiu ECU-urile pe 32 de biti au un safety implementat. Daca nu au sonda, merg cu un amestec mai rich.
Problema s-a rezolvat cu adevarat cand mi-a scris Vali Andea soft-ul. In MerpMod poti sa nulezi tabelele de corectie pentru sonda si gata bataia de cap. M-am uitat repejor ce am pe masina si din fericire is toate valorile pe 0. Deci eu de la sfarsitul lui Martie pana in Iunie cand am ajuns in Cluj am mers cu masina rich in Closed Loop. Rich din ce vad de la altii pe net inseamna un AFR in intervalul 13.5 - 14.3. Nu-i chiar crima, dar nici perfect nu-i.
Nebunia cu prima sonda. Asta apoi cu a doua sonda. Apoi scurgere de la baia de ulei dupa 10k km. Not fun.. not fun at all.
Bine ca nu am platit sonda. Atunci as fi facut ceva crize de nervi. Asa.. asa doar am fost eu neghiob si ei putin neseriosi. Trecand peste aceasta situatie absolut dramatica (poate data viitoare casc gura mai bine), un feeback pentru acele bucse: simti mai concret cand masina intra 100% in viteza. Ai parte de mai mult feedback mecanic. Si de ceva mai mult zgomot de cutie in cabina acum.
Alte detalii:
----------
Au venit catch can-urile. Sunt chinezesti, replici dupa cele de la Mishimoto. Sunt foarte faine parerea mea, chiar high quality as putea spune. Toate piesele sunt din metal. Cred ca sunt mult mai bune decat orice as fi putut face eu cu manuta mea. Iaca poza:
2 bucati, asteapta sa fie montate pe masina.
Cand mai prind ocazia, stau pe masa si asteapta furtunuri noi de silicon la intercooler, traseu de silicon de la airbox-ul original la turbo, un PCV valve nou odata cu catch can-urile, garniturile de la BOV si clapeta (ca oricum desfac acolo sa ajung la PCV), banjo bolt-urile cu filtru de pe linia de alimentare cu ulei la turbo.
Cu downpipe-ul si ceasurile de AFR si presiune/temp ulei voi mai astepta. Au aparut mai multe evenimente ce necesita atentie financiara, asa ca o perioada o las mai moale. Sper ca pe la inceputul verii o sa-mi pot face un cadou de Paste si sa le iau
.