Hai noroc si ziua buna!
A trecut ceva vreme, mai scriu sa va povestesc cam prin ce a trecut masina in ultimele 6 luni.
Am ajuns la schimbul 4 de ulei. De atunci, are aproximativ 1.500 km facuti, deci in jur de 21.000 de cand a fost motorul nou pus pe masina. Vara asta din pacate a vazut sub 1.000 de km, a ramas in rezerva in favoarea unui daily mai specializat (Corsa de 1.0 cu o adevarata herghelie de 58 de capete).
Nu am avut probleme majore in ultimele 6 luni, leak-uri mici de boost si vacuum, am mai rezolvat chichite de pe lista de ToDo, in rest fara probleme.
----
Lucruri reparate/modificate intre timp:
1. Filtru de aer K&N OEM format in Intake Box-ul stock
2. Traseu de silicon de la Intake Box la turbo + legaturi de silicon noi turbo-IC si IC-clapeta.
3. Pitch stop mount
4. Catch Can-uri (doua) Mishimoto style. Puse cu teflon pe la toate gaurile fac treaba destul de okay. Unul e pe traseul de la PCV si unul pe traseul de la chiuloase.
5. Gauge-uri de Oil Pressure (senzor pus in locul senzorului OEM) si Boost de la Greddy, AFR gauge AEM.
6. Cutiuta de semnal Plug&Play pentru gauge-uri (vezi poza). Ma gandeam ca vreau sa le dau jos cat mai usor si vreau sa pot adauga oricand unul nou foarte rapid daca e cazul.
7. Turboback cu downpipe Invidia Divorced Catless si catback de la ToyoSports.
9. Furtun de 1 metru la tur + scos legatura intre tur si retur la regulatorul de presiune al benzinei - ca sa elimin GR Stumble.
10. Furtun de boost pentru FPR tras de pe BOV, nu de pe cilindrul 4. Pe nipple-ul de pe Intake de la cilindrul 4 e pus acum boost gauge-ul.
11. Am dat jos scutul de metal, a ramas sare pe el dupa iarna, in ciuda spalarilor. Probabil raman fara peste iarna, inca ma gandesc care ar fi cea mai recomandata varianta.
12. M-am mai tot jucat cu soft-ul cu sfaturi de la Vali si am mai facut interventii mici pe unde am vazut urme de knock + mici schimbari pe ici pe colo.
13. Alte mici chichite - garnituri, bucse .. misc items.
14. Baterie noua.
---
Asteapta montaj:
1. Bucsele de la brate pe fata + bucsele de la caseta de directie poliuretanice de la Strongflex.
---
Probleme in plus:
1. Turboback-ul este putin prea permisiv. La WGDC pe 0 am ~15 psi la 5500 de rotatii. Boost creep in toata frumusetea lui, fara backpressure nu pot controla prea bine boost-ul. Am fost o perioada doar cu downpipe-ul, atunci era mai okay. Inca ma gandesc la solutii: WG extern suna frumos dar costisitor (circa 1000 euro), portarea turbinei in jurul WG-ului suna periculos pentru integritate la temperaturi mari iar daca ma duc pe Downpipe-ul stock o sa-mi fie dor de poc poc-ul natural de pe evacuare ce vine cu cel catless. Dar probabil revin pe stock la downpipe daca n-are nimeni un Downpipe Invidia divorced cu catalizator si vrea un schimb.
2. Au ramas in continuare problemele vechi, inca se prelinge usor baia de ulei pe la 2-3 suruburi si inca curge fin ulei de servo din pompa de servo. Au ramas putin on the side, cantitatile sunt super mici si le-am tot amanat. E in ToDo, de acum pe varful listei ca nu a mai ramas mare lucru important de facut in rest.
---
Dorinte:
1. As vrea sa-mi plusez bordul prin primavara, si daca imi place am sa plusez si o parte din plasticele din interior. Aici trebuie sa pasesc usor sa nu dau in kitsch-uri.
2. Dezinstalarea sistemului de alarma de la Viper. Absolut inutil, cel putin cum e configurat acum. Singurul la care am vazut vrodata sa tipe am fost eu, cand ma apropiam de masina si stateam fara s-o deschid.
---
Necesitati:
1. O curatare a scaunelor profesionala, se mai aduna probleme in timp, fie ca vrei sau nu.
2. Un polish.
3. Am descoperit ca centura pasagerului din dreapta nu se blocheaza. Am desfacut putin plasticele si am gasit centurile manarite. Probabil au fost declansate de sistemul de airbag-uri la accident, si au fost carpite. Imi trebuie un set de centuri, sa stiu o treaba. Am centurile in 4 puncte pana cand fac rost, dar na, tot nu-i amuzant..
---
Cleanup:
1. Am renuntat la proiectul cu Raspberry Pi-ul care sa comunice pe Can cu ECU. Era putin mai multa bataie de cap decat as fi vrut sa-mi permit, cu posibilitatea sa fac patch-uri pe care nu le pot testa decat pe masina. Suna periculos si costisitor, asa ca am stat cuminte. Poate revin daca se mai dezvolta MerpMod si mai testeaza lumea codul scris acolo.
---
Iaca si niste poze cu caruta, din diverse faze din ultimele 6 luni:
- Compartimentul motor in stadiul curent, inainte de bateria noua:
- Catch can-urile:
- Cutiuta de curent/semnale pentru ceasuri:
- Downpipe 1:
- Downpipe 2:
- Catback 1:
- Catback 2:
- Catback 3:
- Intake Hose-ul de silicon:
- La montat de ceasuri:
- Hrana pentru ochi:
- Interiorul in stadiul curent: