...
In cazul acesta e bicicleta si anvelopele de iarna. Daca la tot ce a fost Subaru am mers pe japoneze (mai putin de iarna la WRX, acum la Dragos pe masina) acum am decis sa merg pe Nokian WRD4.
Sincer am ramas placut impresionat. Si scurta introducere a fost pentru a arata ca am ceva experiente cu seturi de anvelope noi de la diferite marci.
Pe uscat nokianurile se comporta ca cele de vara (pirelli p7000) si pe ce a fost de dimineata prima zapada/fleashca/apa s-au comportat ca si cand nu ar fi existat. Momentan putini km cu ele, dar surprinzatoare in sensul bun. Revin cu update la prima zapada mai mare.
Postam prin 2018 primele păreri cu Nokian WR D4.
Cu doua pagini înainte, colegul Boxer avertiza că Nokian a fost la mare înălțime, apoi a început sa strice ceva și că anvelopele nu se comporta la fel după 2-3 ani.
Nu am vrut să îl cred, dar am ajuns la vorba lui.
Este a 4-a iarna cu aceste anvelope pe Hyundai. Încă de anul trecut am observat schimbări semnificative.
Au pierdut aderență la toate capitolele. Cel mai mult pe ud și mâzgă și cel mai puțin pe uscat. Au devenit și zgomotoase.
Anvelopele au fost folosite puțin, cam 2-3000km pe sezon, au fost montate toamna târziu și date jos primăvara devreme.
In rest au fost depozitate in boxă sau in casă unde nu au văzut soare, nici temperaturi extreme și fără fluctuații mari, puse pe suport de roti, cu presiunea verificata regulat.
Sincer, sunt dezamăgit. Ca aspect, arată foarte bine, au multă carne, uzura uniformă... Dezamăgirea cea mai mare a fost pe zăpadă unde a trebuit de 2 ori să dau cu spatele ca să ies dintr-o parcare cu o pantă foarte lină pe unde mai ieșiseră mașini și nu era gheață, zăpadă proaspătă, ba chiar am și evitat urmele lăsate de alte mașini la una din încercări. Patinaj la greu. Cred că m-au și înjurat ceilalți că fac gheață.
Nu mai iau!
Pe termen lung, din ce am avut eu, BF Goodrich au păstrat aderența și dupa 5 ani pe zăpadă și gheață.
Nu stiu ce mai fac Falken-urile de pe Outback. Poate ne spune Daniel.