Salut si bine ai venit in club !
Legat de franare - datorita sistemului S-AWD, Subaru "trage" mai bine decat altele in conditii de aderenta precara, dar franeaza la fel ....
Sa inteleg ca ai versiunea cu transmisie automata - pai atunci, trebuie sa folosesti X-Mode cad o scoti de pe asfalt. Din cate stiu, X-Mode face ce fac celelalte Subaru dotate cu transmise manuala "in mod natural".
La fel, din cunostintele mele, fara X-Mode activat, puterea nu este trimisa in mod egal intre punti - asa cum se intampla la manuale. Dar aici poate ne lamureste mai bine cineva aflat mai in tema cu sistemele de tractiune de la Subaru.
Eu am doua Subaru diesel, ambele manuale, si nu am simitit niciodata sa-mi fuga spatele in curbe. Dar niciodata ! Si Foresterul a implinit 8 ani la mine ...
Daca ai ramas intepenit in zapada, din punctul meu de vedere, pot fi doua situatii:
1. Ai ramas sspendat ( 50 cm zapada > 22 cm garda la sol)
2. Ti-a fost "frica" sa accelerezi constant pana masina-si gaseste modul optim de a transmite cuplul la roata/rotile ce ofera mai multa aderenta. Daca-i dai doar "sprituri" din acceleratie, nu se va intampla nimic ....
Si chiar asa, vorba lui Mihai - ce anvelope ai pe masina ?
Nu trebuie uitat faptul ca, indiferent de sistemul de tractiune si de restul sistemelor "destepte" de asistenta ale masinii, singurul tau contact cu drumul sunt anvelopele !
PS: Repetitia e mana invataturii ! Asa ca, scoate-o cat mai des la zapada, incearca si una si alta, pana te obisnuiesti cu masina si stii ce, cat si cum sa-i ceri !