Era prin primavara lui 2012, cand dupa o iarna grea la periferia capitalei si cu ocazia maririi familiei era necesara o masina mai mare si 4x4. Swift-ul din dotare fiind foarte rezistent m-am uitat initial la acelasi producator, dar din pacate nu am gasit nimic in gama care sa ma multumeasca... Dupa care am aruncat un ochi la Honda, dar nici aici nu am vazut nimic care sa rezoneze ... pentru ca vroiam "altceva" ... Si asa a venit momentul in care la o pauza de tigara un coleg mi-a aratat un Subaru Forester. Si a aparut intrebarea why not ?
Si asa a inceput epopeea cautarii unui Subaru. Primul vazut a fost un Forester AT la Radacini rulate care a plecat din prima zi din motive de pret foarte bun. Dupa care am vazut un Outback albastru la Romstal leasing, cum la momentul respectiv nu au lasat nimic la pret am cautat mai departe (dupa 6 luni inca era la vanzare mai ieftin cu 40%). A urmat un Forester negru care arata bine, proprietarul schimbase recent pompa de aer din ce am aflat din alte sursa... si tocmai cand il anuntasem sa facem actele vine raspunsul de la alta sursa ca masina avusese lovitura la aripa stg spate... moment in care incepusem sa am vedenii cu ceva deranjat pe la puntea spate , stricat axa diferential,etc.. i-am adus la cunostinta ca putea sa imi transmita si acest detaliu si asta a fost.
Asa am hotarat sa vad un Outback care avea o singura poza la anunt, in care era parca parasit langa un gard. Am vorbit cu o tanti foarte amabila care mi-a povestit ca in ultima vreme masina a stat mai mult decat a mers pentru ca se atasase f tare de ea si nu ii venea sa o vanda (chiar daca in familie mai avea inca 2 buc XC60 si un Renault). Masina avea 72k km cu toate reviziile la reprezentanta. Dupa ce am verificat seria masinii la toate sursele si toate raspunsurile au fost pozitive m-am intalnit cu doamna. Vazut masina, placut, condus 200m si am hotarat sa facem actele.
Dupa primul drum in afara am descoperit rulmentul stg spate terminat, deja ma gandeam "ce am facut".. dar dupa un pic de google am descoperit ca primele modele sufera cu rulmentii spate. Prin urmare am schimbat rulmentul spate cu rulmentul OE imbunatatit. Cel pe partea dreapta a lesinat aprox 80k km mai tarziu si l-am schimbat tot cu OE.
Cum avea un scartait constant la relanti si in mers de cand o luasem, pe la 104k am descoperit ca ambreiajul era dus.. dupa ce am reusit ca gripez rulmentul de presiune in curte, pe loc . Atunci am inteles cu adevarat ceea ce mi-a transmis subliminal doamna cand mi-a spus ca a fost singura masina care a iesit din zapada ... omitand sa spuna si continuarea - si cu care am scos cele 2 Volvo si Renaultul la drumul principal.
Pe la 80k am schimbat bucsele si bieletele la bara stabiliatoare fata, au rezistat inca pe atat fiind schimbate iar.
La aprox 150k a cedat o bucsa la suportul de diferential, am vazut-o ca era din categoria bucsa cu ulei inauntru iar cand a crapat a inceput sa picure uleiul din ea. Schimbat suport cu tot cu suruburi si piulite, moment in care am fost impresionat de calitatea otelului folosit la suruburi. La scurt timp dupa aceea am montat o bara stabilizatoare spate mai groasa din motiv de leganat in curbe, a scazut un pic confortul dar gradul de incredere e mai mare.
Odata cu introducerea inca unei taxe in benzina am montat si instalatie GPL cu care am parcurs pana acum aprox 78k km , la un consum mediu mixt de 11L gaz.
Cum vroiam sa am set complet de roti iarna/vara , a mai primit la primul Craciun in familie un set de jante de Impreza RS care apareau printre cele mai usoare pe forumurile de afara.
In rest doar chestii uzuale gen filtre si ulei, mai o bujie, un antigel, un lichid de frana.
Avand un consum destul de ridicat de ulei in anumite conditii este pe drum si supapa PCV ,care la acest model (2004-2006) se livreaza cu tot cu furtunase si nu este infiletata in bloc.
Mai urmeaza la primavara un pistonas de etrier pe fata dr care a tot fost amanat, de lene...
Aventura continua