Salut
M-am interesat înainte de achiziție la Subaru pe baza seriei de șasiu. Mașina a fost vândută la sfârțitul lui octombrie 2010. M-am uitat prin documentația primită de la proprietarul german. Sistemul GPL a fost instalat în iulie 2011 la reprezentanța Subaru din Friedberg. Deci mașina încă era în garanție. Presupun că dealerul / serviceul Subaru nu a vrut să facă prostie. Dacă aveau experiențe negative cu acest sistem, presupun că informau proprietarul, sau îl convingeau că nu merită instalată. Eu sper să reușesc totuși să îl contactez pe proprietar să îl întreb despre sistem, cum / cât a fost folosit, dacă li s-au făcut reviziile necesare, dacă foloseau ulei recomandat sistemelor combinate benzină + GPL. Presupun că da.
La fel mai presupun că neamțul nu și-a instalat GPL numai pe baza mentalității românești de ”a pune” bănuții în borcan. Günter ăsta (că așa îl cheamă pe domn) și-a mai și pus un fel de siglă autocolantă (probabil primită din partea Teleflex GFI) sub inscripția FORESTER, pe care scrie ECOMATIC. Se zvonește că GPL-ul ar avea noxe mai reduse ca benzina. Nu știu sigur că nu m-am informat / documentat până acum despre acest fapt. Dar știu că gazul natural e compus din grupurile C1-C5 (metan, etan, propan, butan, pentan). Acestea nu prea conțin elemente contaminante. Grupurile care se regăsesc în petrol (deci în benzină / motorină după rafinare) merg de la C6 în sus. Aici mai intervin alte elemente contaminante, cum ar fi sulful, grupurile de parafine. Care după ardere îți dau noxele nedorite. Na dar să nu ne aruncăm în adâncimile petrochimiei. Eu după logica mea simplă pot accepta că GPL-ul e nițel mai ”curat” ca benzina, iar asta era motivația lui Günter + sigur că și prețul mai convenabil / l. Dar văzând acest ECOMATIC lipit pe ușa de portbagaj, îmi mai dă și o altă idee liniștitoare - dacă Günter e eco friendly, atunci probabil nici nu a tras de mașină ca un ”băiețaș”. Ceea ce duce la faptul că mașina e într-o stare foarte bună, ceea ce se vede la suprafață. Urmeză să merg la Tubman la Cluj să îi facă un service major distribuție, curele, role, filtre, ulei, plăcuțe de frână, și să vedem și restul sistemului mecanic - schimbător, diferențial, suspensii, direcție ...
Ca să îți răspund și cu ceva date la întrebarea ta - din actele / informațiile pe care le am momentan la dispoziție reiese că mașina a rulat cu GPL cam 77.000 km. Probabil ceva mai puțin, pentru că nu este recomandat să mergi doar cu GPL. Ex. după un plin de GPL folosit, trebuie mers o distanță mai scurtă și pe benzină.
Am văzut niște calcule privind investiția convertării unei motorizări pe GPL, unde concluzia era că sistemul GPL începe să ”întoarcă” banii investiți după 15-20.000 km parcurși. Deci Günter deja și-a luat înapoi niște bănuți pe seama GPL.
Na numai bine.