Parcurgand, la pas, distanta dintre Arcul de Triumf si Piata Victoriei am observat un fenomen pe care umilele-mi cunostintele acumulate pana acum nu-l explica.
Masinile care stationau, in coloana, la semafor si care foloseau ca si combustibil motorina nu degajau fum vizibil pe teava de esapament, in contradictie cu masinile care foloseau benzina si care scoteau fum vizibil deranjant.
Din cate stiu eu, oxizii de motorina sunt mult mai periculosi decat cei ai benzinei insa aparent nu se evidentiaza vizual ci doar olfactiv la evacuare
Cu ceva timp in urma am constatat ca atat la XT cat si la S90 cand accelerez mai dinamic in spatele masinii regasesc un nor de vapori/fum in timp ce la Clio (Diesel 1,5) nu se intampla niciun fenomen de tipul celui descris anterior.
Este acest fenomen unul normal sau reprezinta o exceptie?
Fumul/condensul evacuat pe teava de esapament este influentat de faptul ca temperatura atmosferica este in jurul cifrei de 0 grade Celsius?