Cum se explica?
Subaru club Romania

Cum se explica?

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Cum se explica?
« on: February 20, 2018, 15:04:54 PM »
Parcurgand, la pas, distanta dintre Arcul de Triumf si Piata Victoriei am observat un fenomen pe care umilele-mi cunostintele acumulate pana acum nu-l explica.

Masinile care stationau, in coloana, la semafor si care foloseau ca si combustibil motorina nu degajau fum vizibil pe teava de esapament, in contradictie cu masinile care foloseau benzina si care scoteau fum vizibil deranjant.

Din cate stiu eu, oxizii de motorina sunt mult mai periculosi decat cei ai benzinei insa aparent nu se evidentiaza vizual ci doar olfactiv la evacuare  :o

Cu ceva timp in urma am constatat ca atat la XT cat si la S90 cand accelerez mai dinamic in spatele masinii regasesc un nor de vapori/fum in timp ce la Clio (Diesel 1,5) nu se intampla niciun fenomen de tipul celui descris anterior.

Este acest fenomen unul normal sau reprezinta o exceptie?

Fumul/condensul evacuat pe teava de esapament este influentat de faptul ca temperatura atmosferica este in jurul cifrei de 0 grade Celsius?
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Cum se explica?
« Reply #1 on: February 20, 2018, 15:12:04 PM »
O fi si de la filtrele de particule...

Re: Cum se explica?
« Reply #2 on: February 20, 2018, 15:47:22 PM »
Filtrele de particule nu zic ca ar avea vreo legatura.
In schimb ar fi mai plauzibil faptul ca avem gaze arse la motoarele pe benzina mult mai fierbinti decat cele ale motoarelor diesel. Evacuarea lor la temperaturi exterioare scazute favorizeaza condensarea instantanee a particulelor de apa din aer,

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cum se explica?
« Reply #3 on: February 20, 2018, 16:16:40 PM »
Tempratura gazelor mai mare si sa nu uitam ca dupa catalizatiare se formeaza si H2O... Care la temperatura mai mare se transforma in vapori usor de vazut la aceste temperaturi.

NOx mai greu sa il vezi fara radiografie la plamani ;D

puiu

  • 785
Re: Cum se explica?
« Reply #4 on: February 20, 2018, 16:19:39 PM »
La benzina iese mai multa apa pe esapament decat la diesel din cate stiu, atat din procesul de ardere cat si din reactiile din catalizator.
La fumul de diesel problema e alta, ala vizibil e mai putin nociv decat ala invizibil. La cel invizibil particulele emise au dimensiuni atat de mici incat trec de barierele de aparare ale organismului fluierand.

puiu

  • 785
Re: Cum se explica?
« Reply #5 on: February 20, 2018, 16:25:42 PM »
Problema cea mai mare e cand stai in coloana si incepe sa te usture nasul si sa iti lacrimeze ochiul. Ala e fum de regenerare, boala curata.
Nu ai scapare, a intrat in masina deja.

Xander

  • 1287
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Cum se explica?
« Reply #6 on: February 20, 2018, 16:34:45 PM »
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=314427
Unii spun că diferenta de condens e data de calitățile chimicalelor adăugate pentru creșterea cifrei octanice.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Cum se explica?
« Reply #7 on: February 20, 2018, 17:22:35 PM »
Condens foarte mult la benzina, dupa cum spun si colegii. Dovada ar fi diferenta dintre evacuarile de pe auto benzinare si cele diesel, primele fiind puternic corodate dupa o anumita perioada de timp.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: Cum se explica?
« Reply #8 on: March 08, 2018, 20:52:53 PM »
Put de petrol?