2.5i CVT vs. 2.0D CVT
Subaru club Romania

2.5i CVT vs. 2.0D CVT

marr

  • 2257
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #20 on: January 19, 2017, 14:45:39 PM »
..... Același lucru se poate spune și despre ECU tuning (Stage 1 și/sau Stage 2)?

.
  • având în vedere multiplele drumuri (scurte) pe care le fac în București, vreau cutie automată

    Totuși, la motorizarea diesel există opțiunea de cutie manuală la Outback dar pentru oraș vreau automată.

    Singura mea reținere/temere la acest moment în privința Outback este legată de performanțele dinamice....
1. DA ! La fel si cu tunning-ul. Daca Doamne Fereste ! ai vre-o problema la motor ... scoti banu' ! Altfel, subarezu' culant isi recunoaste greseala si repara pe banii lui !
2. Drumuri multiple si scurte in Bucuresti = NU diesel. Indiferent de marca/model - cu exceptia celor vechi, fara DPF. Si asta pentru ca, ai ghicit - DPF !
3. Asta, dupa cum bine ai spus, poti sa-ti dai seama doar in urma unui drive-test !
Dar nu trebuie omis nici ce spune Mihai legat de senzatie si realitate.
Pe hartie, dieselul cu CVT este mai rapid pe 0-100 km/h fata de 2.5i CVT cu ... 0,3 s !
La reprize, este posibil sa fie o diferenta mai mare ... sau nu !

PS: Am cautat sa fac un "duel" pe zeperfs.com, dar nu au datele decat Outback diesel.
Pentru legacy, am gasit si 2.5 i si 2.0 D dar din generatii diferite. Si nu apar ca fiind masurate reprizele ....
http://www.zeperfs.com/en/duel3171-3188.htm
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #21 on: January 19, 2017, 15:11:48 PM »
Pe hartie, dieselul cu CVT este mai rapid pe 0-100 km/h fata de 2.5i CVT cu ... 0,3 s !
Întrebarea este dacă la 2.5i cifrele din specificații sunt pentru modul Sport sau Intelligent? Din ce am văzut pe YouTube, motorul 2.5i accelerează mai repede (pe modul Sport) 0-100km/h decât 2.0D.

La reprize, este posibil sa fie o diferenta mai mare ... sau nu !
La reprize pare să fie mai capabil 2.0D (având un cuplu sensibil mai mare).

http://www.zeperfs.com/en/duel3171-3188.htm
Când accesez acest link primesc un mesaj de eroare "Forbidden
You don't have permission to access / on this server."

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #22 on: January 19, 2017, 15:55:13 PM »
Oricum, tine minte ca o tractiune integrala face ca depasirile sa para incete, pana te uiti in retrovizoare si vezi ce departe este masina depasita. Asta pentru ca trag si imping toate cele 4 roti. Tractiunea fata te da pe spate si iti genereaza o falsa idee de viteza supersonica.
Am mers cu Lexus RX 400h (270cp, 4WD), BMW X3 (xDrive 2.0D, 184cp) și Honda CR-V (2.2D, 150cp AWD automatic). Primele două mă lipeau mult mai tare de scaun decât Avensis-ul. În schimb, chiar și în modul Sport, CR-V-ul mi s-a părut mai leșinat decât Avensis-ul.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #23 on: January 19, 2017, 16:24:03 PM »
270, 184> 150CP

Transmisiile sunt diferite la cele masini.
Daca vrei sportivitate ar trebui testezi si un diesel manual rodat.
Forester diesel manual demareaza foarte bine, la fel si prima generatie de Outback diesel.
Cu Impreza 2.0D MT ii faceam pe multi pasageri sa creada ca am WRX (demaraj, evacuare, feeling in scaun).

Nu am testat temeinic un SUV/cross cu CVT pe motor diesel. Vorbeste cu Autokino sau SMT pentru un test-drive cu acest model.


ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

moguai

  • 2814
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #24 on: January 19, 2017, 16:42:09 PM »
da Wrangler, iti dadea o senzatie faina mai ales la plecari de pe loc dar dupa 3500 ture isi pierdea din suflu grav dieselul ala. pe cand benzina la subaru, si aspirata si turbo abia prinde viata dupa 3000.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

marr

  • 2257
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #25 on: January 19, 2017, 19:06:16 PM »
Nu-i chiar asa!
Dieselul de la Subaru accelereaza constant si destul denliniar pana aproape "la rosu". Acu' e drept ca "rosu" e la 4700-4800 ture ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #26 on: January 19, 2017, 19:28:55 PM »
:) Marr stie, dieselul boxer are viata si dupa 3500RPM.
Impreza are rapoarte diferite de Forester si devine apropiata de benzinare dpdv al schimbarii treptelor.
Sound-ul de boxer incepe dupa 3000 si se mentine pana la ~4300.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #27 on: January 19, 2017, 20:19:29 PM »
Dieselul de la Subaru accelereaza constant si destul denliniar pana aproape "la rosu". Acu' e drept ca "rosu" e la 4700-4800 ture ...

Nu stiu de ce confundati voi Subaru Diesel cu Honda Integra, da' pe mine ma lasa rece orice diesel peste 3000 de ture. Cred ca d-aia si crapa-ntr-o veselie bietele boxeruri ;)

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #28 on: January 19, 2017, 20:59:58 PM »
Primele trageau cum zic cei de mai sus. Vine la 1400 scubi cu al sau legacy 2008 cu motor original. Si la el croaziera inseamna 3000 rpm. In genul lui Amidamaru pentru cei ce il stiu.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #29 on: January 19, 2017, 22:07:45 PM »
Aș vrea să nu ne depărtăm de subiect. Îi rog pe cei care au condus modele de Outback (cât mai noi) cu aceste motorizări să-și exprime opiniile/impresiile.

Spre exemplu, ar fi interesat de aflat dacă sunt diferențe semnificative de performanță între modul Sport și Intelligent la SI-Drive (2.5i).

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #30 on: January 19, 2017, 22:18:50 PM »
Teoretic nu. Nu face decat sa modifice sensibilitatea pedalei de accelerație si cutia simulează schimbarea treptelor mergând până la redline in loc să o țină la turația unde este puterea maxima. Si in mers normal schimba mai sus, pe mers constant tine turația mai sus pentru raspuns mai bun.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #31 on: January 19, 2017, 22:37:36 PM »
Am găsit aici o descriere a celor trei moduri disponibile la SI-DRIVE. Outback 2.5i are doar Sport și Intelligent.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14041
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #32 on: January 19, 2017, 23:28:27 PM »
Sau folosesti functia cauta si gasesti pe forum aproape totul: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=283.0

Răspuns:
« Reply #33 on: January 20, 2017, 12:13:49 PM »
Ultima generație de diesel trage extraordinar de bine până la 4000 rpm, am fost plăcut surprins(și eu iubesc dieselul ca câinele lantul-cacofonie intenționată),după 4K nu mai știu că nu am mai avut loc.....

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #34 on: January 20, 2017, 16:36:20 PM »
Din ce am mai citit/văzut în ultimele zile și ce-am discutat azi cu cei de la SMT, înclin din ce în ce mai mult spre 2.5i. Din păcate, se pare că în România nu voi avea posibilitatea unui drive test cu 2.5i (modelul nou). SMT va aduce doar 2.0D pentru test.

Singura mea șansă ar fi să găsesc un posesor binevoitor de 2.5i dar șansele sunt foarte mici deoarece am înțeles că anul trecut s-a vândut un singur Outback 2.5i. Toată lumea diesel... diesel... diesel...

Întreb membrii forumului: este cineva care are (sau a condus) 2.5i (ultima generație) și care îmi poate spune câte ceva despre diferențele de performanță între modul Sport și Intelligent?

Muttley

  • 5131
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #35 on: January 20, 2017, 16:42:03 PM »
Ai un topic activ in sectiunea dedicata, scrie-i initiatorului, cere-i informatii, si ti le va oferi cu siguranta.
WRX SW 2002

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #36 on: January 20, 2017, 16:46:24 PM »
Ai un topic activ in sectiunea dedicata, scrie-i initiatorului, cere-i informatii, si ti le va oferi cu siguranta.
Mersi. Citesc mai întâi cele 6 pagini de mesaje și apoi, dacă nu găsesc ce mă interesează, îl întreb.

dann

  • 160
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #37 on: January 21, 2017, 04:49:11 AM »
Scoaterea DPF o iau ca pe o gluma. Si nu ma refer la probleme de fiabilitate.

Intre cele 2 motoare diferenta nu e mare. Masina in sine nu e una sportiva. Nu-ti mai bate capul cu diferente de cateva secunde.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #38 on: January 21, 2017, 09:01:12 AM »
Scoaterea DPF o iau ca pe o gluma. Si nu ma refer la probleme de fiabilitate.
Poți dezvolta puțin te rog?

Intre cele 2 motoare diferenta nu e mare.
Pe ce te bazei când spui asta? Ai mers cu ambele motorizări (model 2015+)?

Masina in sine nu e una sportiva. Nu-ti mai bate capul cu diferente de cateva secunde.
Nu caut o mașină sportivă dar nu vreau o mașină de care să mă rog, cu care să-mi fie teamă să fac o depășire.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #39 on: January 21, 2017, 10:13:48 AM »
Singurul review (în limba engleză) de Outback pe care l-am găsit până de până acum unde se vorbește despre modul Sport și care face o comparație între cele două motoare: http://performancedrive.com.au/2015-subaru-outback-review-video-2-0d-2-5i-2921/

Din câte îmi dau seama, nu există multe review-uri în limba engleză despre Outback în care să fie menționat SI-Drive-ul deoarece în State, Canada și UK nu vin echipate cu această dotare pe 2.5i.
« Last Edit: January 21, 2017, 10:50:26 AM by Victor Costache »