2.5i CVT vs. 2.0D CVT
Subaru club Romania

2.5i CVT vs. 2.0D CVT

2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« on: January 18, 2017, 13:49:34 PM »
Salut!

De vreo douã sãptãmâni mã documentez despre Subaru Outback VI. Din 2000 pânã în prezent am condus numai mașini cu motorizare diesel, iar din 2003 încoace numai "japoneze" (respectiv Toyota Avensis). Având în vedere nevoile mele actuale (o mașinã cu mai mult spațiu pentru bagaje, mai confortabilã pentru pasagerii din spate și o gradã mai mare la sol), Subaru Outback este prima opțiune în lista scurtã.

Totodatã, aș vrea sã trec de pe diesel pe benzinã deoarece motoarele pe motorinã sunt mai pretențioase și motorina din România nu are încã o calitate comparativã cu cea pe care o gãsim de la Ungaria încolo (nici chiar sortimentele cele mai scumpe de la noi). Plus cã fac și multe drumuri în București relativ scurte (distanțe sub 10km), ceea ce pentru un motor diesel (mai ales iarna) nu este tocmai un regim bun de funcționare.

Comparând fișele tehnice ale celor douã motorizãri am constatat cã motorul diesel este ceva mai performant decât cel pe benzinã (aspirat): cuplu mai mare la turație mai micã (ceea ce este normal, fiind diesel) și un timp ceva mai scurt la accelerația 0-100km/h. Plusul de performanțã al motorului diesel fațã de benzinã este confirmat și de review-urile pe care le-am citit pe internet. Chiar și pe acest forum citeam un comentariu al unui posesor de 2.0D care spunea cã și-ar fi dorit un motor puțin mai mare. O afirmație similarã am citit și în acest articol.

Pânã când voi avea ocazia sã fac un test drive - momentan nu existã niciun Outback disponibil pentru test drive - vroiam sã aflu pãrerea membrilor forumului despre cele douã motorizãri (separat sau comparativ). Desigur, cea mai relevantã opinie ar fi a cuiva care a mers cu ambele motorizãri.

O întrebare pentru posesorii de diesel: cum se aude motorul înãuntru, este zgomotos (în regim de autostradã 130 - 150km/h)?


BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #1 on: January 18, 2017, 14:04:56 PM »
Motorul Subaru diesel este cel mai silentios motor cu 4 cilindri.
V-urile sunt mai zgomotoase dar producatorii germani pun zeci de kilograme de material fono-absorbant (nu stiu daca denumirea este corecta, colegul @Marr poate corecta).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Sese

  • 484
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #2 on: January 18, 2017, 14:20:26 PM »
Noi avem la drive test Outback-ul 2016, diesel CVT.
Masina a fost si la SMT cateva saptamani.

Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #3 on: January 18, 2017, 16:01:09 PM »
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul. Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0

Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #4 on: January 18, 2017, 16:52:08 PM »
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum pânã la Brașov dacã aș putea face un test comparativ între cele douã motoare. Altfel, cred cã va trebui sã mai aștept pânã prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Pânã atunci sã sperãm cã vom avea și asfalt curat prin București (cã pe zãpadã sunt convins cã Outback-ul este ca peștele în apã dar vreau sã-l vãd și pe asfalt, inclusiv pe autostradã, cum fuge).

Rãspuns: Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #5 on: January 18, 2017, 17:09:45 PM »
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul.
Mersi și scuze pentru mesajul postat în altã secțiune decât ar fi trebuit (am vãzut ulterior cã aceastã secțiune este "rezervatã" posesorilor de Subaru... categorie din care încã nu fac parte).

Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0
Într-adevãr, este un review foarte bun. Ceea ce mã interesa pe mine era o comparație între cele douã motoare. Acesta este motivul principal pentru care am deschis topicul de fațã.

Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.
Sper sã am posibilitatea sã testez ambele motorizãri (în februarie, când vor veni mașinile de test la SMT).

Sese

  • 484
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #6 on: January 18, 2017, 17:42:03 PM »
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum pânã la Brașov dacã aș putea face un test comparativ între cele douã motoare. Altfel, cred cã va trebui sã mai aștept pânã prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Pânã atunci sã sperãm cã vom avea și asfalt curat prin București (cã pe zãpadã sunt convins cã Outback-ul este ca peștele în apã dar vreau sã-l vãd și pe asfalt, inclusiv pe autostradã, cum fuge).

Din pacate, doar in varianta diesel.
Benzina s-a cerut ceva mai putin, avem una in stoc, insa nu o vom inmatricula pe drive test.

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #7 on: January 18, 2017, 18:04:59 PM »
1.  benzina, aspirat, 2,5 L = peace of mind
2. benzina, aspirat 2.0 L = manque de puissance
3. benzina, turbo =  bataie de cap, gaura in portofel,  un pic de fun intre doua rebuilturi
4. diesel = twilight  zone
........................................................................... parerea mea !  :)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

puiu

  • 785
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #8 on: January 19, 2017, 07:58:47 AM »
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.

dann

  • 160
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #9 on: January 19, 2017, 08:27:25 AM »
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Dar la ce se intampla acum prin Europa, cred ca dieselul va fi tot mai rar, cat de curand. Iar in afara Europei, dieselul nu a prea prins.

2.0i pe SG e decent spun eu. Mie-mi place motorul si in 170k km, a avut bec aprins in bord doar cand a trebuit schimbata sonda lambda.
Am condus outback 2.0d la Brasov si mi s-a parut un motor bun dar, daca ar fi sa-mi iau, as alege fara indoiala 2.5i.

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #10 on: January 19, 2017, 09:35:05 AM »
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.
Eu am Avensis Sedan care are volumul portbagajului de 520l. Este un portbagaj încãpãtor dacã faci aranjarea/umplerea optimã. Totuși, pe lângã faptul cã am nevoie de mai mult spațiu, nu mai vreau sã stau de fiecare datã sã aranjez bagajele "la milimetru" în portbagaj. De aceea m-am uitat dupã modele combi.

Din ce am vãzut în specificații, Avensis Touring are volumul portbagajului 543l (pânã la cover) și 1.609l (cu banchetele rabatate), pe când la Outback este 559l/1.848l. Prin urmare, cel puțin la nivelul specificațiilor, Outback este mai încãpãtor decât Avensis Touring.

Un alt motiv important pentru care mã orientez spre Outback este cã la Avensis am tot pãtimit din pricina gãrzii reduse la sol (în special fața).

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #11 on: January 19, 2017, 09:59:05 AM »
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Ca sã fiu sincer, costurile de utilizare nu sunt pe primul loc în comparația de fațã, ci performanțele dinamice. Am fãcut un calcul rapid comparativ (ținând cont doar de diferențele la impozitul anual, consumul mediu și costul carburantului) și diferența de 2.200 - 2.500€ la achiziție între diesel și benzinã s-ar "stinge" în vreo 5 ani (socotind un rulaj mediu anual de 17.000km). Dacã aș lua în calcul și costurile de întreținere, probabil cã amortizarea s-ar întinde pe vreo 6 ani.

Din review-urile pe care le-am citit și din fișele tehnice (accelerare mai bunã și cuplu mai mare la diesel), pare cã motorul diesel este mai "sprinten" decât benzina. Totuși, motorul 2.5i are și SI-Drive care în modul Sport ar obține performanțe mai bune decât 2.0D (cel puțin așa reiese din ce-am vãzut pe YouTube 0-100km/h). Iatã douã teste comparative fãcute de aceiași oameni (de menționat cã la 2.5i testul a fost fãcut în modul Sport și de observat cã la 2.0D s-a obținut chiar valoarea din specificații):

2015 Subaru Outback 2.5i (CVT) 0-100km/h & engine sound
2015 Subaru Outback Premium 2.5i
2.5-litre boxer four-cylinder
129kW and 235Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.5 seconds (as tested)

2015 Subaru Outback 2.0D (CVT) 0-100km/h & engine sound
2015 Subaru Outback Premium 2.0D
2.0-litre turbo-diesel boxer four-cylinder
110kW and 350Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.9 seconds (as tested)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #12 on: January 19, 2017, 10:10:55 AM »
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Ei sunt trei, doi adulti si un copil. In concedii au trollere putin atipice si jucarii iar toate astea se potrivesc mai bine in Forester.
Forester are o garda la sol mai mare cu 20mm.

Testeaza ambele masini, eventual probeaza-le atunci cand pleci in concediu.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #13 on: January 19, 2017, 10:20:45 AM »
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc) si consum mai bun.

Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele.

In acelasi timp este bine sa ai modul Sport pentru a tine motorul mai turat. In modul normal este prea subturat si nu stiu cat bine ii face la fiabilitate.

Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
« Last Edit: January 19, 2017, 10:24:02 AM by MihaiFlorescu »

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #14 on: January 19, 2017, 11:53:49 AM »
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Este adevãrat. În ceea ce mã privește, pentru partidele de pescuit la crap (unde se strâng la bagaje de zici cã mã mut), mã avantajeazã un portbagaj lung (lansete, cort, pat etc.). Pentru concedii mã descurc și cu Avensis-ul.

Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Singurul lucru care îmi place cu adevãrat la Forester fațã de Outback este motorul 2.0XT. În rest, având în vedere cã SUV-urile nu sunt pe gustul meu, Forester nu reprezintã o opțiune.

Rãspuns: Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #15 on: January 19, 2017, 12:39:40 PM »
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc)...
Din cronometrãrile pe care le-am fãcut eu la cele douã filme, în repriza 60-100km/h benzinarul este mai leneș cu 1s și ceva decât dieselul. Acest aspect nu este de ignorat, având în vedere cã majoritatea depãșirilor se fac în plaja 60-120km/h.

Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele
Apropo de asta, am vãzut cã sunt ateliere de tuning care pe lângã ECU tuning pot anula și DPF-ul. În cazul în care nu aș opta pentru o mașinã nouã (în garanție), anularea DPF-ului ar fi o decizie bunã, având în vedere regimul de oraș (București)?

Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
Corect! Totuși, cum spuneam într-un mesaj anterior, nu consumul este principala mea grijã, ci sã nu mã rog de mașinã în depãșiri. Pentru mine este foarte important sã știu cã pot face depãșirea în condiții de siguranțã (cã rãspunde repede și are puterea necesarã). Altfel, confortul șofatului pe drumuri naționale scade considerabil (dacã îți este teamã și nu ești sigur cã poți face depãșirea respectivã, mai ales când mașina este încãrcatã cu pasageri și bagaje).

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #16 on: January 19, 2017, 12:52:07 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.

Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.

marr

  • 2272
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #17 on: January 19, 2017, 13:59:54 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.

....

+ 1 !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #18 on: January 19, 2017, 14:13:25 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.
E bine de știut. Mersi. Același lucru se poate spune și despre ECU tuning (Stage 1 și/sau Stage 2)?

Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.
Da, știu ce zici dar am trei "probleme" cu combinația Forester - cutie manualã:
  • având în vedere multiplele drumuri (scurte) pe care le fac în București, vreau cutie automatã
  • cel puțin la nivelul specificațiilor și pozelor mã avantajeazã mai mult spațiul pentru bagaje la Outback
  • nu-mi plac SUV-urile.

Totuși, la motorizarea diesel existã opțiunea de cutie manualã la Outback dar pentru oraș vreau automatã.

Singura mea reținere/temere la acest moment în privința Outback este legatã de performanțele dinamice (fie 2.5i, fie 2.0D). Tot ce am citit/vãzut pânã acum pare sã-mi confirme temerea dar, desigur, drive testul va fi cel concludent, cã pânã la urmã ține de fiecare ce vrea de la mașinã și cum o simte. Dacã oricare dintre cele douã motorizãri ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de fațã (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #19 on: January 19, 2017, 14:23:07 PM »
Dacã oricare dintre cele douã motorizãri ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de fațã (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.

Niciodata! Pentru ca ai mentionat 6MT. Oricum, tine minte ca o tractiune integrala face ca depasirile sa para incete, pana te uiti in retrovizoare si vezi ce departe este masina depasita. Asta pentru ca trag si imping toate cele 4 roti. Tractiunea fata te da pe spate si iti genereaza o falsa idee de viteza supersonica.