Salut!
De vreo două săptămâni mă documentez despre Subaru Outback VI. Din 2000 până în prezent am condus numai mașini cu motorizare diesel, iar din 2003 încoace numai "japoneze" (respectiv Toyota Avensis). Având în vedere nevoile mele actuale (o mașină cu mai mult spațiu pentru bagaje, mai confortabilă pentru pasagerii din spate și o gradă mai mare la sol), Subaru Outback este prima opțiune în lista scurtă.
Totodată, aș vrea să trec de pe diesel pe benzină deoarece motoarele pe motorină sunt mai pretențioase și motorina din România nu are încă o calitate comparativă cu cea pe care o găsim de la Ungaria încolo (nici chiar sortimentele cele mai scumpe de la noi). Plus că fac și multe drumuri în București relativ scurte (distanțe sub 10km), ceea ce pentru un motor diesel (mai ales iarna) nu este tocmai un regim bun de funcționare.
Comparând fișele tehnice ale celor două motorizări am constatat că motorul diesel este ceva mai performant decât cel pe benzină (aspirat): cuplu mai mare la turație mai mică (ceea ce este normal, fiind diesel) și un timp ceva mai scurt la accelerația 0-100km/h. Plusul de performanță al motorului diesel față de benzină este confirmat și de review-urile pe care le-am citit pe internet. Chiar și pe acest forum citeam
un comentariu al unui posesor de 2.0D care spunea că și-ar fi dorit un motor puțin mai mare. O afirmație similară am citit și în
acest articol.
Până când voi avea ocazia să fac un test drive - momentan nu există niciun Outback disponibil pentru test drive - vroiam să aflu părerea membrilor forumului despre cele două motorizări (separat sau comparativ). Desigur, cea mai relevantă opinie ar fi a cuiva care a mers cu ambele motorizări.
O întrebare pentru posesorii de diesel: cum se aude motorul înăuntru, este zgomotos (în regim de autostradă 130 - 150km/h)?