2.5i CVT vs. 2.0D CVT
Subaru club Romania

2.5i CVT vs. 2.0D CVT

2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« on: January 18, 2017, 13:49:34 PM »
Salut!

De vreo două săptămâni mă documentez despre Subaru Outback VI. Din 2000 până în prezent am condus numai mașini cu motorizare diesel, iar din 2003 încoace numai "japoneze" (respectiv Toyota Avensis). Având în vedere nevoile mele actuale (o mașină cu mai mult spațiu pentru bagaje, mai confortabilă pentru pasagerii din spate și o gradă mai mare la sol), Subaru Outback este prima opțiune în lista scurtă.

Totodată, aș vrea să trec de pe diesel pe benzină deoarece motoarele pe motorină sunt mai pretențioase și motorina din România nu are încă o calitate comparativă cu cea pe care o găsim de la Ungaria încolo (nici chiar sortimentele cele mai scumpe de la noi). Plus că fac și multe drumuri în București relativ scurte (distanțe sub 10km), ceea ce pentru un motor diesel (mai ales iarna) nu este tocmai un regim bun de funcționare.

Comparând fișele tehnice ale celor două motorizări am constatat că motorul diesel este ceva mai performant decât cel pe benzină (aspirat): cuplu mai mare la turație mai mică (ceea ce este normal, fiind diesel) și un timp ceva mai scurt la accelerația 0-100km/h. Plusul de performanță al motorului diesel față de benzină este confirmat și de review-urile pe care le-am citit pe internet. Chiar și pe acest forum citeam un comentariu al unui posesor de 2.0D care spunea că și-ar fi dorit un motor puțin mai mare. O afirmație similară am citit și în acest articol.

Până când voi avea ocazia să fac un test drive - momentan nu există niciun Outback disponibil pentru test drive - vroiam să aflu părerea membrilor forumului despre cele două motorizări (separat sau comparativ). Desigur, cea mai relevantă opinie ar fi a cuiva care a mers cu ambele motorizări.

O întrebare pentru posesorii de diesel: cum se aude motorul înăuntru, este zgomotos (în regim de autostradă 130 - 150km/h)?


BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #1 on: January 18, 2017, 14:04:56 PM »
Motorul Subaru diesel este cel mai silentios motor cu 4 cilindri.
V-urile sunt mai zgomotoase dar producatorii germani pun zeci de kilograme de material fono-absorbant (nu stiu daca denumirea este corecta, colegul @Marr poate corecta).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Sese

  • 484
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #2 on: January 18, 2017, 14:20:26 PM »
Noi avem la drive test Outback-ul 2016, diesel CVT.
Masina a fost si la SMT cateva saptamani.

Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #3 on: January 18, 2017, 16:01:09 PM »
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul. Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0

Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #4 on: January 18, 2017, 16:52:08 PM »
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum până la Brașov dacă aș putea face un test comparativ între cele două motoare. Altfel, cred că va trebui să mai aștept până prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Până atunci să sperăm că vom avea și asfalt curat prin București (că pe zăpadă sunt convins că Outback-ul este ca peștele în apă dar vreau să-l văd și pe asfalt, inclusiv pe autostradă, cum fuge).

Răspuns: Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #5 on: January 18, 2017, 17:09:45 PM »
Bun venit! Deschide te rog subiectul in categoria potrivita dupa ce citesti sectiunile si regulamentul.
Mersi și scuze pentru mesajul postat în altă secțiune decât ar fi trebuit (am văzut ulterior că această secțiune este "rezervată" posesorilor de Subaru... categorie din care încă nu fac parte).

Apoi cauta mai mult pe forum.
Uite aici test cu Outback-ul aflat acum la drive test: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2720.0
Într-adevăr, este un review foarte bun. Ceea ce mă interesa pe mine era o comparație între cele două motoare. Acesta este motivul principal pentru care am deschis topicul de față.

Dar cel mai bine il testezi tu sa vezi cum ti se pare.
Sper să am posibilitatea să testez ambele motorizări (în februarie, când vor veni mașinile de test la SMT).

Sese

  • 484
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #6 on: January 18, 2017, 17:42:03 PM »
Daca doresti sa-l conduci, anunta-ma.
Aveți la test drive și varianta 2.5i? S-ar justifica un drum până la Brașov dacă aș putea face un test comparativ între cele două motoare. Altfel, cred că va trebui să mai aștept până prin februarie când, conform spuselor celor de la SMT, vor fi mașini disponibile pentru test drive. Până atunci să sperăm că vom avea și asfalt curat prin București (că pe zăpadă sunt convins că Outback-ul este ca peștele în apă dar vreau să-l văd și pe asfalt, inclusiv pe autostradă, cum fuge).

Din pacate, doar in varianta diesel.
Benzina s-a cerut ceva mai putin, avem una in stoc, insa nu o vom inmatricula pe drive test.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #7 on: January 18, 2017, 18:04:59 PM »
1.  benzina, aspirat, 2,5 L = peace of mind
2. benzina, aspirat 2.0 L = manque de puissance
3. benzina, turbo =  bataie de cap, gaura in portofel,  un pic de fun intre doua rebuilturi
4. diesel = twilight  zone
........................................................................... parerea mea !  :)
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

puiu

  • 785
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #8 on: January 19, 2017, 07:58:47 AM »
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.

dann

  • 160
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #9 on: January 19, 2017, 08:27:25 AM »
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Dar la ce se intampla acum prin Europa, cred ca dieselul va fi tot mai rar, cat de curand. Iar in afara Europei, dieselul nu a prea prins.

2.0i pe SG e decent spun eu. Mie-mi place motorul si in 170k km, a avut bec aprins in bord doar cand a trebuit schimbata sonda lambda.
Am condus outback 2.0d la Brasov si mi s-a parut un motor bun dar, daca ar fi sa-mi iau, as alege fara indoiala 2.5i.

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #10 on: January 19, 2017, 09:35:05 AM »
O sa iti fie greu sa gasesti ceva care sa se apropie de avensis dpdv spatiu, mai ales dpdv utilizarea lui. Avensis touring e o prapastie fara fund cand vine vorba de bagat in portbagaj. Outback are podeaua portbagajului mai sus decat te-ai astepta si asta fura volum.
Eu am Avensis Sedan care are volumul portbagajului de 520l. Este un portbagaj încăpător dacă faci aranjarea/umplerea optimă. Totuși, pe lângă faptul că am nevoie de mai mult spațiu, nu mai vreau să stau de fiecare dată să aranjez bagajele "la milimetru" în portbagaj. De aceea m-am uitat după modele combi.

Din ce am văzut în specificații, Avensis Touring are volumul portbagajului 543l (până la cover) și 1.609l (cu banchetele rabatate), pe când la Outback este 559l/1.848l. Prin urmare, cel puțin la nivelul specificațiilor, Outback este mai încăpător decât Avensis Touring.

Un alt motiv important pentru care mă orientez spre Outback este că la Avensis am tot pătimit din pricina gărzii reduse la sol (în special fața).

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #11 on: January 19, 2017, 09:59:05 AM »
Diferenta intre 2.5i si 2.0d este de vreo 2500 euro parca (mai scump dieselul). Conform foilor tehnice, diferenta de consum nu este foarte mare. Tinand cont ca si intretinerea e ceva mai scumpa la diesel, nu cred ca iesi mult mai bine ca si pret. Iar daca mai si pica ceva la diesel ...
Acuma depinde, daca faci 30k km/an probabil ca merita diesel.
Ca să fiu sincer, costurile de utilizare nu sunt pe primul loc în comparația de față, ci performanțele dinamice. Am făcut un calcul rapid comparativ (ținând cont doar de diferențele la impozitul anual, consumul mediu și costul carburantului) și diferența de 2.200 - 2.500€ la achiziție între diesel și benzină s-ar "stinge" în vreo 5 ani (socotind un rulaj mediu anual de 17.000km). Dacă aș lua în calcul și costurile de întreținere, probabil că amortizarea s-ar întinde pe vreo 6 ani.

Din review-urile pe care le-am citit și din fișele tehnice (accelerare mai bună și cuplu mai mare la diesel), pare că motorul diesel este mai "sprinten" decât benzina. Totuși, motorul 2.5i are și SI-Drive care în modul Sport ar obține performanțe mai bune decât 2.0D (cel puțin așa reiese din ce-am văzut pe YouTube 0-100km/h). Iată două teste comparative făcute de aceiași oameni (de menționat că la 2.5i testul a fost făcut în modul Sport și de observat că la 2.0D s-a obținut chiar valoarea din specificații):

2015 Subaru Outback 2.5i (CVT) 0-100km/h & engine sound
2015 Subaru Outback Premium 2.5i
2.5-litre boxer four-cylinder
129kW and 235Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.5 seconds (as tested)

2015 Subaru Outback 2.0D (CVT) 0-100km/h & engine sound
2015 Subaru Outback Premium 2.0D
2.0-litre turbo-diesel boxer four-cylinder
110kW and 350Nm
CVT automatic, all-wheel drive with LSD
0-100km/h in 9.9 seconds (as tested)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #12 on: January 19, 2017, 10:10:55 AM »
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Ei sunt trei, doi adulti si un copil. In concedii au trollere putin atipice si jucarii iar toate astea se potrivesc mai bine in Forester.
Forester are o garda la sol mai mare cu 20mm.

Testeaza ambele masini, eventual probeaza-le atunci cand pleci in concediu.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #13 on: January 19, 2017, 10:20:45 AM »
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc) si consum mai bun.

Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele.

In acelasi timp este bine sa ai modul Sport pentru a tine motorul mai turat. In modul normal este prea subturat si nu stiu cat bine ii face la fiabilitate.

Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
« Last Edit: January 19, 2017, 10:24:02 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #14 on: January 19, 2017, 11:53:49 AM »
Volumul portbagajului nu se rezuma doar la cifre, el trebuie sa fie potrivit si cu activitatea pe care o desfasori.
Este adevărat. În ceea ce mă privește, pentru partidele de pescuit la crap (unde se strâng la bagaje de zici că mă mut), mă avantajează un portbagaj lung (lansete, cort, pat etc.). Pentru concedii mă descurc și cu Avensis-ul.

Un prieten subarist se descurca mai bine cu portbagajul de Forester decat cu cel de Outback (new age).
Singurul lucru care îmi place cu adevărat la Forester față de Outback este motorul 2.0XT. În rest, având în vedere că SUV-urile nu sunt pe gustul meu, Forester nu reprezintă o opțiune.

Răspuns: Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #15 on: January 19, 2017, 12:39:40 PM »
Dieselul are 100kg in plus, daca ma iau dupa ce zice nenea in filmari si normal sa plece mai greu de pe loc. In schimb ai reprize mai bune (60-100, 80-120 etc)...
Din cronometrările pe care le-am făcut eu la cele două filme, în repriza 60-100km/h benzinarul este mai leneș cu 1s și ceva decât dieselul. Acest aspect nu este de ignorat, având în vedere că majoritatea depășirilor se fac în plaja 60-120km/h.

Pentru utilizarea mentionata de tine, eu cred ca e mai bun benzinarul. In oras chiar nu reusesti sa incalzesti dieselul destul si o sa ai la regenerari de DPF de o sa te plictisesti. Moment in care o motorul o sa consume mai multa motorina si o sa mai scada performantele
Apropo de asta, am văzut că sunt ateliere de tuning care pe lângă ECU tuning pot anula și DPF-ul. În cazul în care nu aș opta pentru o mașină nouă (în garanție), anularea DPF-ului ar fi o decizie bună, având în vedere regimul de oraș (București)?

Si outback-ul consuma mult la plecarile de pe loc. Si in Bucuresti stim cum sta treaba. Asa ca diferenta de 100kg face ca benzinarul sa nu fie cu mult mai gurmand decat dieselul. La plecari normale de pe loc, dieselul testat urca in 2000 ture si statea acolo pana prindeam ceva viteza. Ceea ce imi spune ca are nevoie de tot cuplul pentru a se pune in miscare.
Corect! Totuși, cum spuneam într-un mesaj anterior, nu consumul este principala mea grijă, ci să nu mă rog de mașină în depășiri. Pentru mine este foarte important să știu că pot face depășirea în condiții de siguranță (că răspunde repede și are puterea necesară). Altfel, confortul șofatului pe drumuri naționale scade considerabil (dacă îți este teamă și nu ești sigur că poți face depășirea respectivă, mai ales când mașina este încărcată cu pasageri și bagaje).

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #16 on: January 19, 2017, 12:52:07 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.

Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.

marr

  • 2261
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #17 on: January 19, 2017, 13:59:54 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.

....

+ 1 !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #18 on: January 19, 2017, 14:13:25 PM »
Uita ca ai mentionat DPF si anulare la mai putin de 2.000 de cuvinte distanta intre ele. Anulezi DPF si iti cam iei adio de la masina.
E bine de știut. Mersi. Același lucru se poate spune și despre ECU tuning (Stage 1 și/sau Stage 2)?

Referitor la ultimul tau punct, atunci cred ca mai repede iti trebuie un forester diesel manual. Da, si mie imi pare rau ca nu se mai face Outback manual, dar inteleg si de ce.
Da, știu ce zici dar am trei "probleme" cu combinația Forester - cutie manuală:
  • având în vedere multiplele drumuri (scurte) pe care le fac în București, vreau cutie automată
  • cel puțin la nivelul specificațiilor și pozelor mă avantajează mai mult spațiul pentru bagaje la Outback
  • nu-mi plac SUV-urile.

Totuși, la motorizarea diesel există opțiunea de cutie manuală la Outback dar pentru oraș vreau automată.

Singura mea reținere/temere la acest moment în privința Outback este legată de performanțele dinamice (fie 2.5i, fie 2.0D). Tot ce am citit/văzut până acum pare să-mi confirme temerea dar, desigur, drive testul va fi cel concludent, că până la urmă ține de fiecare ce vrea de la mașină și cum o simte. Dacă oricare dintre cele două motorizări ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de față (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #19 on: January 19, 2017, 14:23:07 PM »
Dacă oricare dintre cele două motorizări ar avea performanțe comparabile cu Avensis-ul pe care îl am în momentul de față (2.2 D-4D, 150cp - 6 MT, 310Nm), voi fi mulțumit.

Niciodata! Pentru ca ai mentionat 6MT. Oricum, tine minte ca o tractiune integrala face ca depasirile sa para incete, pana te uiti in retrovizoare si vezi ce departe este masina depasita. Asta pentru ca trag si imping toate cele 4 roti. Tractiunea fata te da pe spate si iti genereaza o falsa idee de viteza supersonica.