Acum câteva zile am reușit să fac un test drive cu 2.5i (echiparea Sport). Testul a avut ca scop principal aflarea răspunsului la întrebarea: este o mașină leșinată, de care te rogi sau nu? Trebuie să precizez că, pe baza a ceea ce auzisem, citisem și vizionasem până la test drive, mă așteptam să fie underpower, sluggish, not driver's car etc.
Încep direct cu concluziile:
- nu este o mașină cu care "dai foc asfaltului" dar sub nicio formă nu te rogi de ea (mai ales că erau patru adulți în mașină)
- deși aveam la dispoziție și motorul diesel, după test drive-ul cu benzinarul, nu m-a mai interesat dieselul
- chiar și fără kick-ul pe care ți-l dă turbo, accelerarea se simțea și îți dădea încredere (aș putea spune că alerga/accelera chiar mai bine decât Avensis-ul meu 2.2 D-4D 150cp/310Nm)
- este păcat că benzinarul nu este disponibil și în România pentru test drive (deoarece s-ar putea ca în urma test drive-ului să se "convertească" cei care sunt hotărâți pe diesel)
- luni plătesc factura.
Din punctul meu de vedere, test drive-ul s-a desfășurat în condiții optime:
- patru adulți în mașină
- au participat doi șoferi (eu la dus și un prieten la întors) cu stiluri de șofat similare (sportiv) și concluziile/impresiile au coincis
- zonă deluroasă similară Dealului Negru (mai puțin acele de păr): linii drepte pentru accelerare/depășiri (unde ajungeam repede la 120-140km/h), viraje de viteză, viraje strânse, alternanță zone ude - uscate (în funcție de cum cădeau razele soarelui)
- SI-Drive pe modul Sport
- anvelope de iarnă 225/60/R18
- miezul zilei (vizibilitate optimă)
- trafic moderat și variat (atât autoturisme, cât și camioane).
M-au impresionat:
- stabilitatea pe viraje (după ce am "tatonat" primul viraj și am văzut că nu "mișcă" nimic, a început distracția... pentru mine și "stresul" pentru reprezentanții dealer-ului)
- ruliul insesizabil, având în vedere garda la sol de 20cm
- suspensiile confortabile pe drum denivelat, iarăși, având în vedere garda la sol (pentru întoarcere am ieșit pe o bretea cu denivelări de zăpadă înghețată).
Mi-au plăcut:
- transmisia CVT Lineartronic - față de alte cutii automate cu care am mers, la această cutie lag-ul este insesizabil (răspunde imediat, nu stă să se "gândească", nici chiar dacă frânezi și accelerezi imediat), plus că, fiind benzină (plajă mare la turație), dacă ții pedala la podea, turația nu oscilează (cum ar face la schimbarea treptelor)
- sunetul motorului în plaja 4.000 - 6.000 (plaja de turația în care a stat motorul aproape pe toată durata testului, dealer-ul având sediul la marginea localității)
- accelerarea în reprizele de viteză (80-120km/h, 100-140km/h)
- poziția șoferului care nu este "cocoțată" ca la SUV-uri (cu scaunul coborât la maxim m-am simțit ca în Avensis, poate chiar mai jos)
- spațiul (șofer și pasageri față-spate)
- vizibilitatea
- confortul pe bancheta din spate (spațiul pentru picioare și pe înălțime, plus posibilitatea înclinării spătarului
- volumul portbagajului cu banchetele rabatate.
Au fost ușor deranjante:
- zgomotul resimțit de pasagerii din spate (dar probabil că asta este ceva specific oricărui wagon)
- alarmele audio și vizuale date de EyeSight (a "țipat" de multe ori pe durata testului) - dar poate că se pot scoate alarmele audio.
Nu am testat (nu m-au interesat):
- sistemul audio Harman/Kardon
- diferențele între modul Intelligent și Sport
- padelele (m-a interesat să văd comportamentul pe default)
- gadget-urile
- consumul.