2.5i CVT vs. 2.0D CVT
Subaru club Romania

2.5i CVT vs. 2.0D CVT

dann

  • 160
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #40 on: January 21, 2017, 14:17:17 PM »
Cei care merg fara DPF, daca am trai intr-o tara normala ar trebui sa aibe dosar penal, parerea mea, datorita efectelor asupra sanatatii oamenilor.

Am condus 2.0d pe Outback si am 2.0i MY 2007 pe Forester. Da, e mai fasnet dieselul la reprize, dar per total tot acolo.

Cum sa ai probleme in depasiri? Sunt 175cp. Eu la 158cp la forester nu simt nevoie de mai mult. Imi place mult motorul. Poate Outback-ul sa fie ceva mai lenes ca Forester-ul, dar oricum suficient spun eu.
Acuma depinde de fiecare, desigur.

Dar condu un 2.0i de la Subaru. Pe orice masina, ca-ti dai seama daca se potriveste sau nu cu ce vrei tu.

Sese

  • 484
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #41 on: January 21, 2017, 15:28:13 PM »
Cei care merg fara DPF, daca am trai intr-o tara normala ar trebui sa aibe dosar penal, parerea mea, datorita efectelor asupra sanatatii oamenilor.

Am condus 2.0d pe Outback si am 2.0i MY 2007 pe Forester. Da, e mai fasnet dieselul la reprize, dar per total tot acolo.

Cum sa ai probleme in depasiri? Sunt 175cp. Eu la 158cp la forester nu simt nevoie de mai mult. Imi place mult motorul. Poate Outback-ul sa fie ceva mai lenes ca Forester-ul, dar oricum suficient spun eu.
Acuma depinde de fiecare, desigur.

Dar condu un 2.0i de la Subaru. Pe orice masina, ca-ti dai seama daca se potriveste sau nu cu ce vrei tu.

+1! Mai ales la partea cu DPF-ul. Nu stiu de ce sunt atat de putini cei carora le pasa de emisiile poluante ale masinilor.

Forester

  • 3164
  • The other right!
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #42 on: January 21, 2017, 16:50:32 PM »
Da, a fost o adevarata "placere" mirosul de dizal de la sol in perioada asta geroasa. E un fenomen pe care nu il mai observasem pana acum.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5299
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #43 on: January 24, 2017, 20:01:05 PM »
Quote
Sunt realist, nu mă aștept la performanțe sportive dar sub nicio formă nu aș cumpăra o mașină de care să mă rog. De aceea, pe lângă aceste opinii sunt foarte interesat să aflu părerea celor care folosesc această mașină/motorizare. Este sau nu leneșă? Începi să te rogi de ea atunci când este încărcată?

Evident, răspunsurile cele mai bune (relevante pentru mine) le-aș obține în urma unui test drive, dar cum acest lucru nu este posibil, tot ce pot face este să aflu cât mai multe păreri/informații și să văd dacă converg spre o concluzie.

Pierzi timpul, parerea mea. Fara sa o conduci nu poti ajunge la nicio concluzie, risti sa o cumperi pe motiv ca "zice lumea ca e misca bine", si sa ti se para lesinata.
Si cum ti-a zis si rexkroki, depinde de experientele anterioare.

Na, daca tot contabilizezi opinii... am mers cu Forester XT, al altui coleg de forum, 2.0 benzina turbo, 250 cai, CVT. Nu stiu valoarea cuplului, caut-o tu si trece-o aici, preferabil insotita de valorile de cuplu ale variantelor tale. Deci masina e grea. Da, trage decent, insa nu te da pe spate. Repet, pentru ca grea. Si pentru ca CVT probabil. Diferenta data de S# ala nu e pe cum trage motorul, de aia te asigur, deci nu-ti mai pune sperantele in asta, parerea mea.

Fa testdrive! Cum ti-a propus altcineva, cu Impreza 2.0 cu CVT, ar trebui sa aiba dinamica f apropiata de a balenei cu 2.5. Aici poti compara niste reprize de accelerare documentate pe net, ar trebui sa gasesti.
WRX SW 2002

Rãspuns: Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #44 on: January 24, 2017, 21:04:16 PM »
Pierzi timpul, parerea mea. Fara sa o conduci nu poti ajunge la nicio concluzie, risti sa o cumperi pe motiv ca "zice lumea ca e misca bine", si sa ti se para lesinata.
Dacã aș fi avut posibilitatea sã fac test drive cu ambele motorizãri, nici nu aș mai fi deschis acest topic. Sau l-aș fi deschis doar ca sã prezint concluziile mele pentru cei care își vor pune aceeași întrebare: ce motor sã aleg?

Acum sunt la faza de prospectare încercând sã vãd ce mãrci/modele rãmân în lista scurtã (Subaru Outback fiind încã pe listã). Nu mã vãd dând 30.000€+ pe o mașinã fãrã sã fac test drive înainte. Dacã nu voi avea posibilitatea asta în România (și Subaru Outback va fi primul în shortlist), mai bine fac o excursie cu familia în Germania și aranjez și un test drive acolo.

Si cum ti-a zis si rexkroki, depinde de experientele anterioare.
Sunt conștient de asta. Totuși, dacã vãd cã opiniile "mașinã leșinatã" sunt majoritare, atunci nu cred cã mai are sens sã-mi pun problema de test drive. Totodatã, voi privi cu rezerve opiniile care ar lãuda performanțele acestei mașini, tocmai pentru cã se bazeazã foarte mult pe experiențele anterioare ale fiecãruia și pentru cã datele din fișa tehnicã nu indicã o mașinã cu profil sportiv.

Na, daca tot contabilizezi opinii... am mers cu Forester XT, al altui coleg de forum, 2.0 benzina turbo, 250 cai, CVT. Nu stiu valoarea cuplului, caut-o tu si trece-o aici, preferabil insotita de valorile de cuplu ale variantelor tale. Deci masina e grea. Da, trage decent, insa nu te da pe spate.
Mai jos am extras datele din fișele tehnice ale celor douã modele:
Outback 2.5iForester XT
Putere (cp)
175
240
Cuplu (Nm)
235
350
Masã proprie (kg)
1,582
1,647
0 - 100km/h (s)
10.2
7.5
Raport putere/greutate
0.111
0.146


Repet, pentru ca grea. Si pentru ca CVT probabil. Diferenta data de S# ala nu e pe cum trage motorul, de aia te asigur, deci nu-ti mai pune sperantele in asta, parerea mea.
Ar trebui sã fie totuși o diferențã între modul Sport și Intelligent (economic), având în vedere cele douã curbe:
- «Sport» mode
- «Intelligent» mode

Fa testdrive! Cum ti-a propus altcineva, cu Impreza 2.0 cu CVT, ar trebui sa aiba dinamica f apropiata de a balenei cu 2.5. Aici poti compara niste reprize de accelerare documentate pe net, ar trebui sa gasesti.
Am luat în calcul și varianta asta dar vorbim totuși de mașini diferite (altã clasã, altã motorizare, alt an) și atunci pot ajunge în aceeași situație: sã-mi formez o impresie (greșitã) și sã iau decizia (ne)achiziționãrii. Desigur, situația neplãcutã ar fi sã-mi placã Impreza și apoi dupã ce cumpãr Outback-ul sã vãd cã nu-mi place, cã este altceva.

Voi face totuși un test drive cu 2.0D când va veni (în februarie) mașina de test la SMT și atunci îmi voi forma primele impresii personale.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14140
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #45 on: January 24, 2017, 21:40:05 PM »
Nu cred ca ai inteles clar ce e cu acele grafice date de S si I. Motorul este acelasi, puterea si cuplul raman neschimbate.

Diferenta sta in turatia la care schimba cutia si la care tine motorul la o viteza constanta. Apoi modifica sensibilitatea pedalei de acceleratie.
Exemplu: pe I apesi acceleratia la jumate si iti da jumatate din putere. Pe S apesi acceleratia la jumate si se comporta ca si cand acceleratia ar fi la podea.
Nu stiu exact cum sunt procentele, dar pe i ai o acceleratie intarziata si liniara pentru a creste eficienta. Adica iti da putina putere in loc sa dea multa cand tu nu ai nevoie decat de un mic pas inainte. A se vedea mersul in coana cand trebuie sa inaintezi doar putin si incet fara smucituri cum ar face un WRX.

Asta strict in ceea ce priveste performantele.
« Last Edit: January 24, 2017, 21:45:01 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4067
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #46 on: January 24, 2017, 22:02:08 PM »


poate te ajuta imaginea de mai sus sa intelegi mai bine diferenta principala dintre S(prima tabela in poza) si S#(a doua in poza) la un STI 2008 in exemplu, dar principiul este acelasi

practic se vede ca in functie de turatia motorului si % apasarii pedalei de acc cele 2 moduri au un "requested torque" diferit, acest requested torque controland practic deschiderea clapetei de acceleratie

altfel zis, ca exemplu simplu:
pe modul S apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 30%
pe modul S apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 50%
pe modul S apesi pedala 100% si clapeta este deschisa 100%

pe modul S# apesi pedala 50% si clapeta este deschisa 50%
pe modul S# apesi pedala 75% si clapeta este deschisa 100%
pe modul S# apesi pedala 100% si clapeta este deschisa 100%

practic se joaca cu sensibilitatea pedalei de acceleratie , dar in toate 3 modurile o pedala apasata 100% este acelasi lucru...

PTR

  • 570
Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #47 on: January 24, 2017, 22:46:39 PM »
 Eu as mai lua in calcul si coeficientul aerodinamic (Cx) si coeficientul aerodinamic la inaintare ( Cx inmultit cu suprafata frontala sau CxW).

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #48 on: January 25, 2017, 17:01:13 PM »
Am scris în topicul în care se discutã despre (Subaru Intelligent Drive - SI-Drive) un mesaj în care am inclus câteva informații pe aceastã temã.

Rãspuns: 2.5i CVT vs. 2.0D CVT
« Reply #49 on: February 04, 2017, 23:59:36 PM »
Acum câteva zile am reușit sã fac un test drive cu 2.5i (echiparea Sport). Testul a avut ca scop principal aflarea rãspunsului la întrebarea: este o mașinã leșinatã, de care te rogi sau nu? Trebuie sã precizez cã, pe baza a ceea ce auzisem, citisem și vizionasem pânã la test drive, mã așteptam sã fie underpower, sluggish, not driver's car etc.

Încep direct cu concluziile:
- nu este o mașinã cu care "dai foc asfaltului" dar sub nicio formã nu te rogi de ea (mai ales cã erau patru adulți în mașinã)
- deși aveam la dispoziție și motorul diesel, dupã test drive-ul cu benzinarul, nu m-a mai interesat dieselul
- chiar și fãrã kick-ul pe care ți-l dã turbo, accelerarea se simțea și îți dãdea încredere (aș putea spune cã alerga/accelera chiar mai bine decât Avensis-ul meu 2.2 D-4D 150cp/310Nm)
- este pãcat cã benzinarul nu este disponibil și în România pentru test drive (deoarece s-ar putea ca în urma test drive-ului sã se "converteascã" cei care sunt hotãrâți pe diesel)
- luni plãtesc factura.

Din punctul meu de vedere, test drive-ul s-a desfãșurat în condiții optime:
- patru adulți în mașinã
- au participat doi șoferi (eu la dus și un prieten la întors) cu stiluri de șofat similare (sportiv) și concluziile/impresiile au coincis
- zonã deluroasã similarã Dealului Negru (mai puțin acele de pãr): linii drepte pentru accelerare/depãșiri (unde ajungeam repede la 120-140km/h), viraje de vitezã, viraje strânse, alternanțã zone ude - uscate (în funcție de cum cãdeau razele soarelui)
- SI-Drive pe modul Sport
- anvelope de iarnã 225/60/R18
- miezul zilei (vizibilitate optimã)
- trafic moderat și variat (atât autoturisme, cât și camioane).

M-au impresionat:
- stabilitatea pe viraje (dupã ce am "tatonat" primul viraj și am vãzut cã nu "mișcã" nimic, a început distracția... pentru mine și "stresul" pentru reprezentanții dealer-ului)
- ruliul insesizabil, având în vedere garda la sol de 20cm
- suspensiile confortabile pe drum denivelat, iarãși, având în vedere garda la sol (pentru întoarcere am ieșit pe o bretea cu denivelãri de zãpadã înghețatã).

Mi-au plãcut:
- transmisia CVT Lineartronic - fațã de alte cutii automate cu care am mers, la aceastã cutie lag-ul este insesizabil (rãspunde imediat, nu stã sã se "gândeascã", nici chiar dacã frânezi și accelerezi imediat), plus cã, fiind benzinã (plajã mare la turație), dacã ții pedala la podea, turația nu oscileazã (cum ar face la schimbarea treptelor)
- sunetul motorului în plaja 4.000 - 6.000 (plaja de turația în care a stat motorul aproape pe toatã durata testului, dealer-ul având sediul la marginea localitãții)
- accelerarea în reprizele de vitezã (80-120km/h, 100-140km/h)
- poziția șoferului care nu este "cocoțatã" ca la SUV-uri (cu scaunul coborât la maxim m-am simțit ca în Avensis, poate chiar mai jos)
- spațiul (șofer și pasageri fațã-spate)
- vizibilitatea
- confortul pe bancheta din spate (spațiul pentru picioare și pe înãlțime, plus posibilitatea înclinãrii spãtarului
- volumul portbagajului cu banchetele rabatate.

Au fost ușor deranjante:
- zgomotul resimțit de pasagerii din spate (dar probabil cã asta este ceva specific oricãrui wagon)
- alarmele audio și vizuale date de EyeSight (a "țipat" de multe ori pe durata testului) - dar poate cã se pot scoate alarmele audio.

Nu am testat (nu m-au interesat):
- sistemul audio Harman/Kardon
- diferențele între modul Intelligent și Sport
- padelele (m-a interesat sã vãd comportamentul pe default)
- gadget-urile
- consumul.