Salut - sfat achizitie outback V
Subaru club Romania

Salut - sfat achizitie outback V

Salut - sfat achizitie outback V
« on: January 24, 2017, 20:15:49 PM »
Va salut, acesta fiind primul mesaj pe forum, ma bucur sa va intalnesc, fie si virtual. Acum sa trec la subiect, vreau sa achizitionez o masina, un Subaru Outback, an 2010, 2011, 2012, motorizarea de 2,0,un buget maxim de 16000 euro. Dar ma tot uit sa vad ce si cum despre Subaru, dar mai ales de Outback. Pt mine suma reprezinta ceva si astfel vreau sa iau decizia corecta. Sunt satul de gandirea romaneasca vis-a-vis de marcile germane, nu spun ca nu sunt bune, doar ca e inghesuiala prea mare :D. Astfel cautand, mi-a picat cu tronc modelul Outback. Acum, v-as ruga sa imi spuneti din cunostintele voastre bune si rele, adica, punctele forte, dar mai ales cele slabe, sa stiu la ce sa ma astept. Ma refer mai exact la Outback din anii precizati mai sus. Auzisem de la cineva ca motorul poate crapa, eu stiam ca e un motor foarte bun, auzisem de la altu ca poate avea probleme la transmisie, problema remediabila, dar urmeaza sa verifice exact preturile si in ce anume consta. Acestea fiind zise, astept sa citesc :D
« Last Edit: January 24, 2017, 20:53:13 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #1 on: January 24, 2017, 20:55:39 PM »
Salut! Am modificat titlul in ceva mai sugestiv.

Dieselul poate avea probleme. In primul rand, ce faci cu masina si de ce Outback? Cati km faci pe an.

Mai verifica si restul topicurilor de achiziții. Unele sfaturi sunt generale, nu aplicabile modelului cautat, deci te pot ajut.
« Last Edit: January 26, 2017, 21:34:44 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #2 on: January 24, 2017, 23:00:52 PM »
Ms. de ajutor. Outback, pt ca am vazut-o la cineva si mi-a placut, avea un model mai vechi fata de ceea ce vreau eu. Pe langa faptul ca e Subaru, e 4x4 deci nu prea am probleme iarna, e spatioasa, ridicata de la sol fata de un passat sa spun. Acum nu stiu cat de iute este, am inteles c ani comparatie cu audi allroad si passat alltrack, e mai "lenesa". Eu am o masina de harjoneala, un passat din 95, e masina de munca, de carat una alta, Outback ul vreau sa-l am de bun, de mers la munte/mare, vizitate una alta. Adica sunt constient ca nu o sa merg zilnic cu el, dar saptamanal da, sa spun 6000-10000 km pe an, am luat in calcul doar deplasarile in tara. Am sa ma mai documentez si la alte posturi, poate ma ajuta :)

marr

  • 2257
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #3 on: January 25, 2017, 08:44:03 AM »
Outback-ul este o masina superba, dar trebuie sa tii cont de cateva aspecte:
1. Este o masina marea si grea - mai ales ultimele doua generatii, Ca atare, nu poti avea pretentii de dinamica similare unei IImpreza. Dar asta vad ca deja stii.
2. La noi slabe sanse sa gasesti una asa cum iti doresti. In Germania, poti gasi ceva ok, 2011-2012, pana in 150k km, in jur de 15.000 Euro. In functie de ce gasesti, unde si la ce pret, cu adus, acte, etc este posibil totusi sa "sari" putin peste bugetul anuntat.
3. Daca poti, este recomandabil sa fie de un an cat mai recent - indicat ar fi 2012. Mai ales daca vorbim despre diesel cu problemele-i cunoscute la prima generatie.
Dupa 2011-2012, nu stiu daca au mai fost probleme si/sau cat de frecvente au fost. Asta ne poate spune eventual Sese ( daca intra pe aici).
4. Neaparat masina sa aiba carnetul de service in regula, cu reviziile la zi.
5. La 10.000 km/an eu unul m-as uita dupa o benzinara de 2.5. Da. ai consumul ceva mai mare, platesti taxe ceva mai mari - noroc ca s-a scos timbrul de mediu ! - dar, pe termen lung, vei avea mai multa liniste. Nu ai turbina, nu ai EGR, nu ai DPF, nu ai injectoare ... o multime de repere ce pot ceda la un diesel vechi si care sunt al naibii de scumpe !
PS: Acum m-am uitat pe mobile.de si benzinarele, pe laga faptul ca sunt putine, sunt si mai scumpe decat dieselurile, din acelasi an si cu un numar similar de km, cu cel putin 1000 - 1500 euro !!
De ce oare ?
6. Daca se aliniaza planetele si gasesti ceva OK, pregateste-te sa-i faci o revizie extensiva precedata de o verificare amanuntita.

PS: Daca nu esti "fixat" neaparat pe Outback, vezi ca la Auto Kino au, in bugetul tau, un Legacy 2.5 benzina, automat, foarte bine dotat si cu km putini ( cca. 75k km).
Singurul "-" fata de Outback este garda la sol. Si da, este sedan nu break.
Despre asta poti obtine informatii direct de la Sese, caci el foloseste in mod uzual masina aia.
Si la SMT vad ca au ( mai ieftin, la 13.0000 Euro ) un Legacy 2.0 benzina cu 81k km.
Daca garda la sol este un criteriu important iar spatiul din portbagaj nu-i critic, te poti uita - tot la SMT - si la un XV-ul diesel din 2012.
Daca esti din Bucureti, nu te costa nimic sa mergi pana la SMT sa vezi atat Legacy cat si XV-ul - macar iti faci o idee daca s-ar preta nevoilor tale.

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #4 on: January 25, 2017, 10:49:25 AM »
Acum ca stim ce cauti, uite cateva informatii care sa te ajute sper.

a) Modelul cautat de tine are cel mai "moale" sasiu de Outback. Daca nu te deranjeaza si nu abordezi curbele ca pe o proba de raliu, nu o sa iti pese de acest aspect.
b) La acel nr de km parcursi anual mai bine mergi pe benzinar. Incomparabil mai ieftin este sa schimbi niste garnituri de chiulasa decat bloc motor, turbina, injectoare etc.
c) Cutia automata CVT de pe acest model este departe de nivelul rafinamentului al generatiei curente. Le-am condus pe amandoua.
d) Incearca totusi sa ai rabdare. Un Subaru nu se cumpara ca morcovii din piata. Trebuie sa astepti masina in starea potrivita, altfel sunt sanse mari sa nimeresti una prost intretinuta. De altfel, multi au raportat diverse probeleme de etansare sau defectare a balamalelor/yalelor (probabil din cauza punctului a?) Cauta modelul facelift al generatiei respective. Arata mai bine si au mai rezolvat din micile probleme.
« Last Edit: January 25, 2017, 10:56:55 AM by MihaiFlorescu »

moguai

  • 2814
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #5 on: January 25, 2017, 11:08:54 AM »
ala bej (parca) de il stii si tu vizual si e de ceva timp la vanzare, nu ar fi o posibila solutie pt Dorian?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #6 on: January 25, 2017, 11:11:37 AM »
Hauriul este in discutie la ora 13:00 la pranz cu un coleg care probabil se duce luni sa il vada/ia si pentru care trebuie sa ii dau lista de verificari si eventual sa vorbim la AK pentru o inspectie.

moguai

  • 2814
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #7 on: January 25, 2017, 11:26:13 AM »
ai mai convertit la subarism inca unul  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #8 on: January 25, 2017, 12:43:31 PM »
Outback-ul este o masina superba, dar trebuie sa tii cont de cateva aspecte:
1. Este o masina marea si grea - mai ales ultimele doua generatii, Ca atare, nu poti avea pretentii de dinamica similare unei IImpreza. Dar asta vad ca deja stii.
2. La noi slabe sanse sa gasesti una asa cum iti doresti. In Germania, poti gasi ceva ok, 2011-2012, pana in 150k km, in jur de 15.000 Euro. In functie de ce gasesti, unde si la ce pret, cu adus, acte, etc este posibil totusi sa "sari" putin peste bugetul anuntat.
3. Daca poti, este recomandabil sa fie de un an cat mai recent - indicat ar fi 2012. Mai ales daca vorbim despre diesel cu problemele-i cunoscute la prima generatie.
Dupa 2011-2012, nu stiu daca au mai fost probleme si/sau cat de frecvente au fost. Asta ne poate spune eventual Sese ( daca intra pe aici).
4. Neaparat masina sa aiba carnetul de service in regula, cu reviziile la zi.
5. La 10.000 km/an eu unul m-as uita dupa o benzinara de 2.5. Da. ai consumul ceva mai mare, platesti taxe ceva mai mari - noroc ca s-a scos timbrul de mediu ! - dar, pe termen lung, vei avea mai multa liniste. Nu ai turbina, nu ai EGR, nu ai DPF, nu ai injectoare ... o multime de repere ce pot ceda la un diesel vechi si care sunt al naibii de scumpe !
PS: Acum m-am uitat pe mobile.de si benzinarele, pe laga faptul ca sunt putine, sunt si mai scumpe decat dieselurile, din acelasi an si cu un numar similar de km, cu cel putin 1000 - 1500 euro !!
De ce oare ?
6. Daca se aliniaza planetele si gasesti ceva OK, pregateste-te sa-i faci o revizie extensiva precedata de o verificare amanuntita.

PS: Daca nu esti "fixat" neaparat pe Outback, vezi ca la Auto Kino au, in bugetul tau, un Legacy 2.5 benzina, automat, foarte bine dotat si cu km putini ( cca. 75k km).
Singurul "-" fata de Outback este garda la sol. Si da, este sedan nu break.
Despre asta poti obtine informatii direct de la Sese, caci el foloseste in mod uzual masina aia.
Si la SMT vad ca au ( mai ieftin, la 13.0000 Euro ) un Legacy 2.0 benzina cu 81k km.
Daca garda la sol este un criteriu important iar spatiul din portbagaj nu-i critic, te poti uita - tot la SMT - si la un XV-ul diesel din 2012.
Daca esti din Bucureti, nu te costa nimic sa mergi pana la SMT sa vezi atat Legacy cat si XV-ul - macar iti faci o idee daca s-ar preta nevoilor tale.


Da, sunt axat pe outback, tocmai pt garda la sol si, da, pe mobile m-am tot uitat si eu, doar ca nu abunda de variante, adica sunt destul de putine. Eu ma gandeam la o masina 80k km, daca gasesc cu 125k sa zicem, posibil sa fie ok? acum legat de 2.0 sau 2.5, din ce am vb cu un prieten, deiferenta de taxe ar fi la RCA cu vreo 200 ron mai scump la 2.5 si imopzit cu vreao 7-8-1000 ron mai scump. Inteleg ca ot aparea probleme mult mai usor la deasel, dar daca e model din 2012 sa zicem, sa inteleg ca se reduc sansele? Unde trebuie sa ma uit la un anunt sa vad daca are carnetul de service? sau trebuie sa trimis mesaj la acel anunt..? Nu sunt din Buc. dar am fost intr-o sambata, la sfarsitul anului trecut la subaru in capitala, era inchis, dar m-am uitat la modelele parcate pe acolo, sunt ok, dar tot outback ul mi-a facut cu ochiul, era unu acolo negru misto :D

Răspuns: Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #9 on: January 25, 2017, 12:47:28 PM »
Acum ca stim ce cauti, uite cateva informatii care sa te ajute sper.

a) Modelul cautat de tine are cel mai "moale" sasiu de Outback. Daca nu te deranjeaza si nu abordezi curbele ca pe o proba de raliu, nu o sa iti pese de acest aspect.
b) La acel nr de km parcursi anual mai bine mergi pe benzinar. Incomparabil mai ieftin este sa schimbi niste garnituri de chiulasa decat bloc motor, turbina, injectoare etc.
c) Cutia automata CVT de pe acest model este departe de nivelul rafinamentului al generatiei curente. Le-am condus pe amandoua.
d) Incearca totusi sa ai rabdare. Un Subaru nu se cumpara ca morcovii din piata. Trebuie sa astepti masina in starea potrivita, altfel sunt sanse mari sa nimeresti una prost intretinuta. De altfel, multi au raportat diverse probeleme de etansare sau defectare a balamalelor/yalelor (probabil din cauza punctului a?) Cauta modelul facelift al generatiei respective. Arata mai bine si au mai rezolvat din micile probleme.

mai "moale" te referi la faptul ca nu e asa stabil in curbe? de regula, daca masina poate si duce, beneficiez de pe urma ei, dar nici nu o forjez. Legat de 2.5 benzina, eu voiam sa iau pe moment un diesel si dupa, daca-mi place si daca imi permit, sa iau modelul din 2015 de 2.5, e al naibii de fain uite modelul de mai jos cu 25k euro si doar 20k km??
http://www.mobile.de/ro/Automobil/Subaru-Outback-2.5i-Lineartronic-Comfort/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:23500_13_,frn:2015,prn:11000,prx:27500,mlx:125000,pwn:110,dmg:false/pg:vipcar/237810241.html

moguai

  • 2814
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #10 on: January 25, 2017, 13:06:50 PM »
daca iei diesel, anul de fabricatie sa fie minim 2012.
diferenta intre 2.0 diesel si 2.5 benzina la rca/taxe: ~300 ron in plus la rca, ~800 ron la impozit.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Foreste

  • *
  • 1937
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #11 on: January 25, 2017, 13:35:53 PM »
corectie: 2011+, la Forester cel putin, ca element de identificare este grila noua.


motoarele diesel fabricate dupa 2011 (in februarie 2011 a ajuns primul import din seria noua, asa ca trebuie sa fie inmatriculata incepand cu martie 2011), nu au cazut ... inca. :)
... si nu vorbim aici de sindromul BMW, ci de utilizare si intretinere corecta.

« Last Edit: January 25, 2017, 13:41:21 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Răspuns: Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #12 on: January 25, 2017, 14:11:20 PM »
mai "moale" te referi la faptul ca nu e asa stabil in curbe?

Adica flexeaza din caroserie pe curbe si nu este asa de incantat de slalom sau schimbari bruste de directie. Parcat cu o roata in aer sau mai stiu eu ce pozitii incomode o sa vezi ca anumite usi sau hayonul se deschid sau inchid mai greu, sau deloc.

moguai

  • 2814
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #13 on: January 25, 2017, 15:22:00 PM »
am zis 2012 pt ca de ex ce e construit in dec 2011 apare ca 2012 in acte. ca sa fii super safe, cauti 2012+
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #14 on: January 25, 2017, 17:41:11 PM »
mda, nu credeam sa fie asa dificila treaba :))
eu m-am uitat si la forester 2.0 benzina, ideea e ca outbackul e preferabil...

Muttley

  • 5136
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #15 on: January 26, 2017, 21:36:53 PM »
Dorian, automata e mai fiabila ca regula generala. Nici manuala nu e un etalon de stricaciune. Parerea mea de indezirabil - alege-o pe cea care te atrage dpdv confort, placerea sofatului, sau ce criterii mai ai tu. Sub nicio forma nu o alegi functie de statistici de fiabilitate mai mult sau mai putin riguroase, nu vei avea nicio garantie, mai ales in cazul unei masini SH.

Spor la achizitie.
WRX SW 2002

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #16 on: January 26, 2017, 22:00:12 PM »
................................... Parerea mea,  dupa experienta personala.
Am condus 16 ani manuala,  apoi 11 ani automata.   Nu as mai trece inapoi pe manuala nici in ruptul capului. E mai comoda, mai lina, imi lasa o mana si un picior liber cu care pot sa fac alte treburi  (sa nu se interpreteze gresit, va rog   :) )

 In ultimii 11 ani am mai fost nevoit sa conduc manuale si mi s-a parut un calvar inutil.  
De stricat se pot strica amandoua la fel,  totul depinde de cum conduci si ce noroc ai la masini. Garantii  nu exista.  Tot din experienta personala iti pot spune ca am dus doua Subaruuri la peste 65.000  km  si nu s-a stricat nimic la ele,  nici ambreiaj, nici cutie automata si nimic altceva.
« Last Edit: January 26, 2017, 22:21:39 PM by Adi-Canada »
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #17 on: January 26, 2017, 23:36:12 PM »
2011 Outback MY2010, 6MT, diesel, 111.000 km - motorul e ok; se face la fiecare revizie o calibrare a injectoarelor.
Consum decent, intretinere relativ ok.
Garda e super ok, cu atat mai mult cu cat masina e curata pe dedesubt. Daca nu-ti este suficienta s-ar putea sa nu cauti in clasa care trebuie.
Spatiul interior mai mult decat generos chiar si pentru persoane inalte.
Eu recomand Outback.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Outback 2.0D MY2010(2011) M6

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #18 on: January 26, 2017, 23:40:30 PM »
Eu apreciez ambele cutii.
Pentru oras/trafic aglomerat prefer cutia automata, pentru drumuri exterioare prefer cutiile manuale.
Conduc zilnic AT dar la fiecare drum peste munti imi dau seama cat de important este un benzinar elastic si o cutie rezistenta (STI).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Salut - sfat achizitie outback V
« Reply #19 on: February 12, 2017, 20:16:35 PM »
Multumesc de sfaturi, am sa caut pe dincolo (Germania), un forester berzina. Daca am inteles bine, diferenta dintre forester si forester XT este acei caluti in plus la XT? Mi-ar placea un XT, doar nu prea gasesc in parametrii cautati.