Salutare colegi!
Sunt la prima postare pe forum si va cer sprijinul in urmatoarea problema.
In urma cu aproximativ 2 luni am cumparat din Germania un Subaru Forester 2.0 Diesel, 147 CP, fabricat in 2012, care avea 118.000 km. Un singur proprietar, carte service, intretinuta. Am adus-o in tara pe roti si a mers f bine.
Masina s-a comportat excelent pana in urma cu aprox 2 saptamani cand am observat ca pe esapament scoate un fum dens alb care miroase puternic a motorina nearsa. Initial fenomenul aparea o singura data pe zi, la momentul in care ajungeam acasa, dupa care disparea. Motorul suna in regula, fara martori luminosi aprinsi, fara nici un alt semn. Uleiul este ok, lichidul de racire ok.
Am pus-o pe seama faptului ca isi face regenerarea filtrului de particule pentru ca daca o lasam pornita la relanti disparea atat fumul cat si mirosul.
Fenomenul s-a accentuat, in sensul ca a aparut din ce in ce mai des, insa aparent fara nici o regula. Destul de deranjant, mai ales ca acest fum alb si miros de motorina nearsa era prezent si in timpul mersului, ceea ce nu iti da un sentiment prea placut cand esti in trafic in Bucuresti
.
Am mers la reprezentanta Subaru in Bucuresti pe Theodor Pallady , culmea este ca de la Piata Unirii pana la Subaru nu a mai scos fum, de parca stia ca merge la doctor
. Dupa o prima constatare mi-au spus si aratat ca a problema ar fi din cauza tubulaturii ce conecteaza turbosulfanta la intercooler. Pe acolo ar trage aer fals care ar genera o solicitare suplimentara de motorina care nu mai poate fi arsa si care este cauza generatoare a problemei. Au suspectat si incarcarea filtrului de particule desi nu aveam martorul luminos aprins in bord.
Este adevarat ca in zona de prindere a colierului pe turbina se observau mici scurgeri iar ulterior am constatat ca in zona de prindere capatul tubului era putin deteriorat iar pe acolo putea trage aer.
Intrucat pretul de piesa noua de la reprezentanta, mi s-a parut prohibitiv am rezolvat problema ulterior inlocuind tubulatura cu una SH care m-am asigurat ca este ok. Dupa aproximativ 10 min de mers in trafic a aparut iarasi fumul alb si mirosul de motorina nearsa si mi s-a aprins de data aceasta si martorul de filtru de particule in bord.
Am facut un drum Bucuresti- Giurgiu si retur mergand la viteza relativ constanta cu turatia la aprox 2.500 rot/min si am constatat ca deja pe la jumatatea drumului martorul din bord s-a stins. Am presupus ca s-a realizat procesul de regenerare si ca de acum totul ok.
Toate bune si frumoase doar o singura zi pentru ca apoi fenomenul a revenit!!! Fum alb si miros de motorina nearsa care uneori apare, alteori nu. Efectiv nu stiu ce sa mai cred!
Am rugamintea sa ma ajutati daca v-ati confruntat cu astfel de probleme sau daca imi puteti da vreun sfat.
Multumesc !!!