Buna,
Poate nu e locul potrivit, dar na. Dupa cum sper sa va amintiti, am tatonat o vreme pe aici in cautare de masina. A iesit CRV-ul din dotare.
La dotari rapide se pun astea: 2.0 benzina, aspirat, AC auto, dual zone, cutie AT clasica 5 viteze. navigatie, comenzi pe volan, spalator faruri, AWD, senzori parcare fata/spate, ceva porturi usb si un din ala denumit hdmi.
In principiu dotari de bun simt, fara prea multe fite. Un design exterior care iese in evidenta cumva si cel interior decent. Foarte spatioasa la interior. In spatele soferului as putea sta lejer si cu loc la genunchi urias.
Ce conteaza este totusi comportamentul rutier.
Cu siguranta pot sa afirm acum ca concurentul ei direct de la Subaru este Forester 2.0i cu CVT. Daca e sa ma uit pe specificatiile oficiale aproape ca pot pune egal intre ele. Cumva Foresterul este mai usor cu 100 kg decat CRV-ul. Si mai ca imi vine sa rad cand vad consumurile oficiale. Mai puneti din scurt 2-3 litri minim.
Despre CRV si cum se comporta la drum.
Pe drum drept face fata decent la multe. Poate fi nervoasa daca e nevoie. Am testat o data viteza maxima si aparent e limitata electronic pe la 175 km/h. Mai are vreo 2000 de rpm pana la rosu. Mai putin important ca nu e masina de mers la vitezele astea.
Comoda, fara zgomote in interior decat de la rulaj la viteze mai mari. Serios. E o mare chestie pentru mine care vin de pe un diesel. In masina e liniste.
La munte insa masina de schimba. Nu e genul de masina pe care sa te bazezi pentru depasiri din scurt la deal. Lenesa si submotorizata as putea spune linistit. Recunosc ca am fost putin dezamargit, dar mi-a trecut.
Asta nu inseamna ca e praf. Nu e, doar ca trebuie alta atitudine la volan. Si va spun sincer am avut masina curata la un drum prin Bulgaria de 1200 km. Curata ca aveam un pusti cu rau de masina in spate. Si am mers destul de tare cu medie peste 100 km/h.
Pare destul de stabila momentan, nu are suspensie prea tare, antifonata bine.
AWD-ul stim cu totii ca nu e cel mai stralucit sistem. Stau la tara si iarna asta am avut ocazia sa-l testez putin. Cu rotile all season nu am avut probleme. M-a scos de pe marginea drumului. Doar ca la franare erau praf si le-am schimbat cu roti de iarna. Nu am avut emotii deloc si am trecut prin ceva zapezi. Acum nu zic ca nu se poate sa nu ramai blocat, dar uneori mai gandim si noi.
Si AWD-ul asta lucreaza ciudat. Nu e permanent. Trage fata si doar la nevoie transfera pe spate. Si dezactivarea VSC e cumva obligatorie cand ramaii blocat pe undeva.
Per total e o masina buna pana acum, cu mici chichite care ma enerveaza, dar asta e. Imi place tot mai mult pentru ca e spatioasa si comoda. Si ma duce unde am nevoie.
Consumul de benzina sta cam pe la o medie de 9% per total. Doar extraurban poate scadea si sub 7% dar e mai dificil. Am reusit un 5.4% la un moment dat, dar nu e de mers asa ca mai bine imi luam logan. De Bucuresti nu vorbim ca stim cum stam.
Daca ar fi sa o compar cu Foresterul mentionat mai sus, banui ca comportamentul rutier e tot pe acolo. Interiorul la Foresterul nou pare si el destul de decent. Exteriorul e mai linistit putin, dar placut.
O vorba despre cutia AT. Schimba neasteptat de rapid. Chiar daca e clasica AT americaneasca. Schimbari line si rapide, de multe ori nu se simt deloc. Plus ca avem si padele pe volan.
Momentan diferentele pe care le vad intre aceste doua masini sunt doar de pret si tipul tractiunii. CRV-ul meu a fost 26k euro, dar a fost o promotie ceva, acum e tot promotie pe la 27k. Foresterul are pret de lista de aproape 31k.
Tractiunea pare a fi cea care face diferenta. Si clar cea de pe Forester e superioara.
Intretinerea regulata: la CRV e la preturi relativ decente. Gen 1000 lei o revizie simpla la reprezentanta. Banui ca tot pe acolo se invart si la Subaru.
Acum, daca masina e noua sau sh, la motoarele astea cam asta e ideea. Daca vrem si performante sportive, cautam ceva turbo.
Per total e o masina decenta, imi place, dar e bine sa stim dinainte la ce sa ne asteptam. Am scris asta ca poate pe viitor cineva o sa intrebe pe aici si poate il va ajuta. Si daca vreti sa faceti un mic test-drive, sa-mi spuneti si gasim o cale.
ps: mai completati sai corectati daca e cazul