Bine v-am gasit! De ceva vreme sunt in cautarea unei masina care sa o inlocuiasca pe cea actuala. Pentru mine criteriile pe care le are de indeplinit noua masina sunt: SUV 4x4, AT, benzina. Nice to have: fiabilitate, garda la sol onorabila, comoda la drum lung si nu foarte zgomotoasa.
Dupa indelungi cautari si test drive-uri m-am oprit la Forester XT. Din tot ce exista pe piata consider ca are cateva avantaje majore fata de concurenta: motorul 2.0 Turbo are performante de top in comparatie cu altii, sistemul 4x4 este cel mai bun, garda la sol cea mai mare din segment.
Acum, masina aceasta va avea rolul de masina de familie (2+1) la fel cum are si cea pe care o va inlocui. Avand in vedere ca avem 2 masini si numarul de km se imparte, probabil nu voi face mai mult de 15000 km/an, cam 50% oras 50% afara, cu 10-15% light offroad (coclauri si drumuri forestier). Actuala masina o am de 10 ani si jumatate si are 138000 km pe bord, toti facuti de mine. Ca urmare de aici vine si o parte din justificarea alegerii benzinei. Al doilea motiv este tendinta pietei de a se scapa de diesel in viitorul apropiat (5-15 ani), dar aceasta tendinta ma duce cu gandul ca tot ce va insemna diesel, fie ca vorbim de motorina fie ca vorbim de componente pt motore diesel, ma astept sa fie mai scumpe decat acum.
Stilul meu de condus este unu relaxat dar cu reprize mai aspre cand ma plictisec prea tare
. Pe autostrada merg frecvent 140-160, dar in general nu sunt genul care sa fac depasiri decat in conditii totale de siguranta.
Din pacate nu am reusit sa fac un test drive cu un XT, si nici macar sa stau intr-un Forester de oricare fel. Sunt interesat sa cunosc cateva detalii despre aceasta masina:
- probeleme la care ma pot astepta din partea acestui motor Turbo+CVT. Deocamdata pare fiabil, dar trebuie tinut cont ca este pe piata doar din 2013. Ca si asteptari, masina pe care o vand acuma nu a avut nici o problema in aproape 11 ani de functionare.
- as vrea sa stiu cum se comporta masina la viteze mai mari de 140km/h? este in continuare sigura, care este nivelul de zgomot din habitaclu? cum sta in viraje?
- din cate am vazut in poze, youtube + ceva descrieri sezutul scaunului pare a fi scurt. Cum sta Forester-ul aici din punct de vedere al confortului, in special cand vorbim de deplasari lungi? Din cate stiu nu exista nici optiunea de suport lombar pentru varinatele europene.
- reviziile trebuie facute la 6000 km? care ar fi costurile reviziilor
- benzina trebuie sa fie 98+ sau este ok si 95?
Mai am un stres cu taxa care va inlocui taxa de mediu. Feeling-ul meu este ca noua taxa va fi bazata pe CO2 si va fi o taxa locala. XT-ul nu sta bine la capitolul asta, dar va fi un risc asumat.
V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu raspunsuri la intrebarile de mai sus. Masina intentionez sa o achizitionez imediat dupa ce se va vinde actuala masina, Toyota LC 120 AT. De cumparat, vreau sa o iau din Germania, unde am gasit modele re-importate din Danemarka la preturi rezonabile, cei drept cu 3 ani garantie in loc de 5 (adica doar garantia pe care o da fabrica).
O zi frumoasa sa aveti.