.... CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri. Si in acele situatii nu exploatezi deloc un turbo asa cum ar trebui, .....
Parca lucrezi sau ai tangente in/cu industria IT.
Asadar, ar trebui stii ca respectivele cutii de viteze functioneaza dupa cum le comanda computerul. Sau crezi ca cei de la Subaru sunt cei mai prosti din curtea scolii si nu stiu programa un CVT ...
Sa nu uitam ca si XT-ul SJ a fost cu motor turbo si cutie CVT, au avut 1.6 turbo + CVT pe Levorg, au avut si turbo diesel cu CVT, acum au WRX-ul cu motor turb si CVT - si n-am auzit pe nimeni sa sa planga de modul in care-i exploatata turbina.
Nu in ultimul rand, sa nu avem impresia ca asta-i o gaselnita Subaru - Honda foloseste cutii CVT pe Civicul nou, 1.5 turbo ( si cred ca si pe CR-V); Mitsubishi are 1.5 Turbo + CVT pe Eclipse Cross, Audi idem - avea si are inca modele turbo dotate cu CVT-uri. Or mai fi, in mod cert, multi altii.
Si la niciunul dintre acesti producatori nu am auzit ca turbina e exploatata anapoda de cutia CVT.
PS: Pot sa inteleg reticenta sau chiar repulsia fata de CVT - ma rog, fata de senzatia diferita oferita de aceasta. Mai ales daca ai condus o viata doar manuale. Been there, done that !
Dar hai sa ne limitam la a descrie senzatii si a prezenta preferinte ( chestii subiective) si sa nu incercam sa le impachetam in justificari de natura tehnica.