Boon !
Dupa cum (probabil) stiti, noul XV 2.0 nu mai este disponbil spre vanzare in Europa (cu exceptia masinilor deja existente si inmatriculate de catre dealeri pana la 1 septembrie).
Asta datorita noilor norme de poluare intrate in vigoare la de 01.09.2018 - respetiv Euro 6d (temp) pe metodologia WLTP. Motorul 2.0 de pe XV era ”doar” Euro 6c.
Singurele motorizari ce respecta Euro 6d sunt cel de 2.5 de pe Outback si 1.6i de pe Impreza/XV.
M-am tot intrebat cum de Subaru a lasat sa-i ”scape” trecerea la Euro 6d pe un model nou, care se si vindea bine (cel putin la noi, anul asta s-a vandut aproape exclusiv XV-ul - si s-a vandut bine in toata Europa). Mi se parea un nonsens. Si cand am inteles ca nu vor mai fi XV-uri noi pana la anul prin vara .... chiar nu mai intelegeam nimic !
Acum pare-se ca am gasit o explicatie !
Am gasit ata pe site-ul Subaru-global (
https://www.subaru-global.com/ourstory/ourfuture.html ) cat si intr-un articol de pe Auto Motor und Sport (
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/subaru-zukunftsplaene-elektrifizierung/ ) urmatoarea informatie:
- in afara de versiunea hybrid (ce va fi lansata spre finalul anului in SUA) , in 2020 este programata lansarea unui nou motor boxer turbo, cu o cilindree mai mica !
Iaca ce scrie in AM&S:
.
.. a new boxer engine with turbocharging and smaller displacement, which should replace the current drive units in the early 2020s. The downsizing engine should also take the place of the combustor in hybrids and plug-in hybrids of Subaru
Este foarte posibil ca acest nou motor sa echipeze si versiunea europeana a noului Forester.
Lansarea unei ”noi” versiuni a noului XV in 2019, cu motor turbo si /sau hubrid ar respecta noua strategie a Subaru (STEP) de a lansa in ficare an o versiune noua/revizuita a modelelor ”cheie”.
Din pacate, nu am gasit mai multe detalii despre acest motor. Nu se vorbeste nicaieri despre caracteristici tehnice - nici macar despre cilindree.
Citisem acum cateva luni (dar nu mai retin pe unde ...) cum ca Subaru ar dezvolta doua noi motoare turbo ( de 1.8 in locul celui de 2.0 de pe XT/WRX si de 1.5 in locul celui de 1.6 de pe Levorg).
PS: Sper totusi sa se opreasca la 1.5-1.6 si sa nu fie un motor cat o sticla de Cola !