2017 XV generatia ll
Subaru club Romania

2017 XV generatia ll

Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #240 on: June 11, 2020, 11:48:37 AM »
Si in miscare:

https://youtu.be/J8Ox7P-6FSk

Recunosc ca mi se pare interesant nivelul asta de echipare Sport, ce cred ca se doreste pozitionat ca un fel de Base + cateva dotari in plus si cred ca are ca tinta potentialii clienti ce vor mai multa putere si dotari, dar au in vedere imediata modificare a masinii (lift-kit, AT-uri, scuturi, lumini aditionale - chestii care sa le inlocuiasca pe cele cu care de obicei ar veni masina intr-un nivel superior de echipare).
« Last Edit: June 11, 2020, 11:54:44 AM by shpeedy »

marr

  • 2257
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #241 on: August 03, 2020, 13:52:12 PM »
Pare-se ca atat Xv-ul cat si Impreza vor primi in curand (asta poate insemna 1-2 ani) un motor turbo de 1.5.
”Crosstrek and Impreza are reported to get a new 1.5-liter DIT turbocharged powerplant ”
Nu si Forester-ul.
https://www.torquenews.com/1084/all-subaru-models-are-getting-new-turbo-engines-hot-forester-left-out
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #242 on: August 03, 2020, 17:06:20 PM »
Nu suna rau deloc un turbo de 1.5 pe XV, poate'ar mai "revergora" vanzarile si la noi

dan_b

  • 1319
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #243 on: August 03, 2020, 17:29:35 PM »
Pare-se ca atat Xv-ul cat si Impreza vor primi in curand (asta poate insemna 1-2 ani) un motor turbo de 1.5.
”Crosstrek and Impreza are reported to get a new 1.5-liter DIT turbocharged powerplant ”
Nu si Forester-ul.
https://www.torquenews.com/1084/all-subaru-models-are-getting-new-turbo-engines-hot-forester-left-out
Poate la Forester pregatesc un turbo nou de 2.0 :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #244 on: August 03, 2020, 22:15:10 PM »
Eu nu pricep nici bătut de ce trendul actual este echiparea mașinilor de peste 1 tona cu motoare de aspirator.

Serb

  • 887
  • Breathing for a living.
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #245 on: August 03, 2020, 22:33:31 PM »
"Ecologie"

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #246 on: August 03, 2020, 22:44:52 PM »
Micsorand permanent motoarele vor avea motiv pentru a promova hibridele si ulterior electricele.
Ecologia reala nu are legatura cu bateriile.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #247 on: August 03, 2020, 23:02:09 PM »
Eu nu pricep nici bătut de ce trendul actual este echiparea mașinilor de peste 1 tona cu motoare de aspirator.

Pentru ca majoritatea sunt interesati de o masina cu taxe/ impozite/ asigurari mici si nici nu ii intereseaza prea mult partea dinamica. Iar mai spre Vest ii si inteleg, dupa ce acum vreo 3 ani, intr'un concediu in zona Londrei, in 500km am facut o singura depasire (si aia de curiozitate cum e "pe invers"). Si'aveam inchiriat un 308 cu diesel de 90cp, dar nici n'am simtit nevoia de mai mult
Iar in ultimii doi ani concediile le fac cu Ateca (1.4 150CP), n'am mai vazut motiv sa iau Foresterul, nu m'ar fi ajutat nici reprizele mai bune
EOT

Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #248 on: August 03, 2020, 23:11:43 PM »
Eu nu îs vreun mare vitezoman, am fost inconștient când eram mic și prost.
Dar prefer oricând  cuplu, sunetul, etc unui aspirat/turbo de minim 1.8.
Și mai vreau cateodata sa merg la 1500 ture fără sa schimb viteza, eventual sa fac și un sprint.
Aia cu ecologia nu tine atât timp cât un rahat de vw de exemplu are noxe mai mici doar ca are start/stop pe care îl poți dezactiva de la buton.
Nici aia cu taxele cel puțin în ro. Pana în 2000 cm3 diferențele is mici. Pe afara se plătesc la kw.
Înțeleg is schimb consumerismul de cacat și economia de piata/jungla în care suntem.

Theophilus+Julsey

  • 842
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #249 on: August 04, 2020, 10:23:40 AM »
După câte știu, Forester o sa fie echipat cu un nou motor turbo de 1.8.

burtal

  • 449
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #250 on: September 02, 2020, 11:56:55 AM »


28-29 mii dolari e un pret ok .... in europa sigur va bate spre 40mii de euro cea ce va fi ...meh  si ma gandeam ca la facelift sau refresh or baga si ei  un port usb in sparte sau o gura de ventiatie .... ca parca se voia family car sau poate asta intra in categoria becului din torpedou
« Last Edit: September 02, 2020, 12:08:27 PM by burtal »

marr

  • 2257
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #251 on: September 02, 2020, 12:21:11 PM »
Nu o sa fie 40.000 in Europa.
De fapt, nu va fi deloc in Europa ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

burtal

  • 449
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #252 on: September 02, 2020, 14:18:13 PM »
posibil sa nu fie ... dar din moment ce au in oferta acelasi 2.5 pe outback nu vad de ce nu ar oferi si pe xv....doar daca 2.5-ul asta nu face norma de poluare ca din ce am inteles e cu 182 cai fata de 175.
eu nu m-as supara sa nu fie 2.5  dar  sa fie un  1,5 turbo sau 1.8 turbo.:)))))
« Last Edit: September 02, 2020, 14:37:47 PM by burtal »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #253 on: September 02, 2020, 15:03:54 PM »
Ar fi mers un 2.5 turbo.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2257
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #254 on: September 02, 2020, 15:04:09 PM »
Pai, pe Outback este 2.5 ca nu au ce altceva sa puna in acest moment - de cand au renuntat la diesel.
Dar asta are emisii de CO2 destul de mari si daca ar aparea si pe un alt model - mai ales unul cu vanzari mai mari - ar da rau de tot per total.
!.5 turbo pare-se ca va fi - dar nu stim de cand.
O fi la primul facelift - peste un an/doi - sau doar la lasarea noului model - peste 3/4 ani .... ramane de vazut !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #255 on: September 02, 2020, 15:07:33 PM »
Degeaba e 1.5 daca e CVT. La ralanti consuma la fel aproape toate de la 1.0 la 2.5 si CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri. Si in acele situatii nu exploatezi deloc un turbo asa cum ar trebui, adica putere in zona de mijloc a turatiilor. Poate doar pe hartie o sa dea mai bine la CO2, desi vezi ce s-a intamplat cu 1.6 de pe Levorg. Mai bine a iesit 2.0 aspirat, asa ca l-au scos.
« Last Edit: September 02, 2020, 15:08:36 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2257
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #256 on: September 02, 2020, 15:49:30 PM »
.... CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri. Si in acele situatii nu exploatezi deloc un turbo asa cum ar trebui, .....

Parca lucrezi sau ai tangente in/cu industria IT.
Asadar, ar trebui stii ca respectivele cutii de viteze functioneaza dupa cum le comanda computerul. Sau crezi ca cei de la Subaru sunt cei mai prosti din curtea scolii si nu stiu programa un CVT ...
Sa nu uitam ca si XT-ul SJ a fost cu motor turbo si cutie CVT, au avut 1.6 turbo + CVT pe Levorg, au avut si turbo diesel cu CVT, acum au WRX-ul cu motor turb si CVT  - si n-am auzit pe nimeni sa sa planga de modul in care-i exploatata turbina.
Nu in ultimul rand, sa nu avem impresia ca asta-i o gaselnita Subaru - Honda foloseste cutii CVT pe Civicul nou, 1.5 turbo ( si cred ca si pe CR-V); Mitsubishi are 1.5 Turbo + CVT pe Eclipse Cross, Audi idem - avea si are inca modele turbo dotate cu CVT-uri. Or mai fi, in mod cert, multi altii.
Si la niciunul dintre acesti producatori nu am auzit ca turbina e exploatata anapoda de cutia CVT.

PS: Pot sa inteleg reticenta sau chiar repulsia fata de CVT - ma rog, fata de senzatia diferita oferita de aceasta. Mai ales daca ai condus o viata doar manuale. Been there, done that !
Dar hai sa ne limitam la a descrie senzatii si a prezenta preferinte ( chestii subiective) si sa nu incercam sa le impachetam in justificari de natura tehnica.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 14044
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #257 on: September 02, 2020, 17:00:22 PM »

Turbo a aparut ca sa combata lipsa cuplului la turatie joasa-medie. Din poate ~1000km experienta cu CVT (diesel, aspirat 2.0 si 2.5 si turbo 2.0 benzina) eu am observat ca exploateaza (inginerii au setat softul asa) un motor in majoritatea timpului fie in zona de jos, fie in zona de top, adica acolo unde un turbo nu prea este prezent si astfel cam "defeats the purpose".

Nu are sa se planga nimeni de modul in care este exploatata turbina pentru ca nu prea este exploatata dupa parerea mea, asa cum o faci cu o transmisie manuala sau AT clasica sau cu dublu-ambreiaj.

Ce incerc sa spun este ca in practica o sa aiba un comportament extrem de apropiat de un motor aspirat cu valori de putere maxima similara. Probabil ca in modul "manual" si cu S# diferentele vor fi sesizabile.

« Last Edit: September 02, 2020, 17:58:01 PM by MihaiFlorescu »

kjz

  • 107
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #258 on: September 02, 2020, 22:16:06 PM »
CVT-ul are tendinta de a tine motorul la o anumita turatie fie minima (de croaziera) fie maxima pentru depasiri

Din experienta mea nu e chiar asa, poti lejer s-o tii la turatii intermediare. Clar nu se apropie de o manuala, dar tot te poti distra pe serpentine.
'14 FXT

john_b

  • 188
Re: 2017 XV generatia ll
« Reply #259 on: September 02, 2020, 23:02:19 PM »
Am mai povestit, la mine primul kickdown duce turația la ~4k rpm și crește progresiv spre 5k+. Dacă vreau max fac 2 kickdown rapid și se duce în 5.5k crescând spre 6k. Deci clar e programabila sau te poți adapta la comportament.