Buna ziua .
Masina : Subaru Forester Diesel ,euro 5,an 2010 ,km vreo 143k.In ultima vreme datorita pandemiei folosita doar la sf de saptamana la drumuri mai lungi.
Ieri,la iesirea din oras, fix trecand peste un limitator de viteza dupa ce schimbasem din treapta 3 in 2 in bord s-au aprins cei doi martori Check Engine+VDC off. Afara ploua bine.Am tras pe dreapta,am oprit motorul si din combinatia de butoane trip si faruri a aparut in bord ca ar fi eroarea P2565.
Mi-am continuat drumul cu grija pentru ca trebuia sa ajung la destinatie ,adica inca vreo 40 de km.Masina s-a comportat absolut normal ,singurul lucru pe care l-am remarcat a fost ca consumul instant afisat in bord era altfel ,adica la accelerari mai bruste sarea la 30-40 de litri apoi revenea la normal la decelerari.
Ajuns la destinatie singurul lucru care mi-a venit in cap a fost sa verific furtunele de la turbo ( le-am mai strans putin in coliere) si
apoi am deconectat borna minus a bateriei pret de cateva minute bune .
Am repornit motorul si disparusera martorii aprinsi in bord.
Bun.Am pornit inapoi catre casa dupa cateva ore ,am mers intr-un stil mai agresiv adica mult mai turata ca de obicei tinand-o cam in plaja 2600- 3200 rotatii constant.Martorii nu s-au mai aprins ,indicatorul de consum instant s-a comportat normal acum iar masinuta m-a incantat din nou.
Eroarea P2565 din ce am gasit ar fi ceva legat de Turbocharger-Supercharger Boost Control Pozition Sensor ''A'' Circuit High.
Nu-mi fac iluzii ca nu va aparea din nou insa.
Sa mentionez ca EGR-ul a fost curatat in primavara si atunci aparea alta eroare si anume P0409.
Poate ma lamureste cineva care ar fi problema si ce e de facut.Multumesc frumos.