Eu nu vreau sa recomand un ulei anume, ci incerc sa te feresc de anumite tipuri de ulei. De genul FE (Fuel Economy). Iar in particular Xclean FE daca te uiti pe specificatii are ACEA C2/C3 midSAPS, adica aditivii aceia foarte importanti pentru protectia motorului, (in special a unui motor vechi cum e al nostru, vechi si ca varsta si ca design), deci acei aditivi sunt mai putini. As putea spune ca este mai degraba un ulei dedicat diesel-ului, in special cel cu DPF.
Chiar din spec-ul Motul-ului citez asa ceva, unde se refera la norma Mercedes pe care o respecta acest ulei:
The MB 229.51 requires among many other severe constrains from the lubricant a reduced content of Sulfated Ash, Phosphorus and Sulphur in order to be compatible with MERCEDES exhaust gas after treatment systems. The specification MB 229.51 applies to some MERCEDES Gasoline engines, and to all MERCEDES Diesel engines, with or without DPF
In esenta as cauta un ulei premium full SAPS, care sa respecte norma ACEA A3/B3 sau A3/B4, sau chiar norma americana API SL.
Sincer de ceva timp incoace am inceput sa am mari dubii ca service-urile chiar stiu cu ce se mananca uleiurile, de obicei pun dupa ureche, cam acelasi ulei indiferent de motor si generatie. Macar la producatorii europeni de masini intalnim niste spec-uri clare care simplifica intrucatva alegerea uleiului, insa la asiatice suntem fii ploilor.
Dupa cum spune si Andea, evident ca nu or sa pice motoarele in 10-20-50.000km, dar dup-aia...
E adevarat si ca intalnesc frecvent situatia "aaa, pai la km aia masina nu va mai fi la mine!", si atunci... merge si-asa.