Salut si bine ai venit !
Ca proprietar de Forester din aceiasi genratie:
1. "Asa face toate" ! Ma rog, asa face si al meu de ceva vreme ( nu facea cand era nou). Eu suspectez uzura injectoarelor, deoarece am schimbat motorul anul trecut, la 184.000 km ( acu' are abia 10.000 km cu noul motor) si tot asa face. Iar singurele elemente neinlocuite de la motor sunt injectoarele ( bine, le-am curatat, recalibrat, etc .... dar uzura a ramas). Asta e insa doar o parere de-a mea, nu o lua neaparat ca si verdic definitiv !
2. Nu este un comportament normal. Ar trebui inlocuit kitul de ambreiaj.
3. Si eu am patit odata asa ( dupa inlocuirea motorului, uleiul era peste maxim). Nu am verifica cat si daca a consumat ulei cu noul motor ( bine, eu de la inlocuirea motorului am schimbat uleiul de doua ori - o data la cca. 4000 km si o data acum cateva zile, la cca. 10.000 km / cca. 6000 km de la ultium schimb).
Dar, inainte, cu vechiul motor - trecut bine de 100.000 km mai verificam si nu consuma ulei la un nivel sesizabil. Singura data cand a consumat cca. 1 l intre schimburi ( eu le faceam undeva la 10-12-13k km) a fost cand am pus ulei Motul. Asta se pare ca-i place si "papa" !
Acum, fie au pus ei in mod voit ulei mai mult din diferite rationamente ( gen consum de ulei) fie au si ei "Dorei" care pun uleiul in motor nu dupa cum scrie la carte ci "dupa ochi" - respectiv uitandu-se la joja. Ori uleiul nu se scurge instantaneu in baia de ulei ( are si el o vascozitate a lui ...) si daca "baietii" pun ulei dupa joja .... intra mai mult decat cei 6,2 l ( sper ca nu gresesc) indicati de producator.
Ca tot vorbim de ulei !
SFAT:
Schimba uleiul cat mai des ( la max. 10.000 km) si pune ulei de calitate. Eu unul nu recomand Motol ( vezi ca sunt pe aici, pe forum, o multime de discutii legate de uleuri).
Eu am avut experiente placute cu Mobil 1 ESP Formula. Alti colegi, merg pe alte uleiuri de calitate ( Red Purple, Amsoil, etc).
Daca mai ai intrebari punctuale, sigur o sa ti se raspunda cu mare placere !
Toate cele bune !