Eu am gasit asta pe ebay bloc motor cu vilbrochen si tot ce trebuie: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-NEW-Short-Block-Engine-for-Subaru-Diesel-after-2010-OEM-/262473088454?hash=item3d1c9d7dc6:g:yJMAAOSwGzlTsRZd
Asta este dpmdv reparatia corecta, fara griji, fara bataie de cap. Mai adaugi set garnituri, servicii de refresh chiulase si ala esti. Manopera e mai ieftina cu mult, durata reparatiei cateva zile, vreo doua.
As vrea sa stiu daca ce zice @Andea79 despre blocul motor, care poate strica urmatorul vilbrochen e ceva fondat sau e doar o parere...
Pai mai uita-te o data la filmuletul postat de tine. Auzi zgomotul ala de metal pe metal, da??? Ei, te gandeste ca zgomotul ala e o BATAIE, bate arborele cotit in piesa pe care se aseaza. Oare care o fi aia? Si ce se intampla cand se rupe, iar bataia devine lovitura?
Andea ti-a explicat mult prea clar in urma, despre frecvente de rezonanta la anumite turatii, ce obosesc materialul si-l ajuta sa cedeze, plus modificarile facute de constructor pentru evitarea acestor probleme. Reciteste
La cum vad eu situatia, ai scenariile:
- desfaci, iar daca ai noroc, noroc mare rau, blocul e ok. Schimbi arbore si problema reapare;
- desfaci, constati ca-s busite multe, carpeala ieftina, blocul ramane, pe motiv ca "merge", problema reapare;
- iei bloc motor echipat cu maruntaie si fara chiulase (shortblock), totul rezolvat, problema nu mai apare. Neimplicand desfacerea motorului (doar mutare chiulase), un mecanic bun, atent, deschis la citirea documentatiei, va da rezultate ok.
Sau o dezmembrezi, minimizezi pierderile, cat s-o putea. Vezi ca asta implica timp pierdut, spatiu, bataie de cap monstru.
Si vezi ce a zis marr, c-a zis bine.