Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
Subaru club Romania

Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009

marr

  • 2261
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #20 on: April 06, 2017, 08:35:45 AM »
O sa fac prima revizie in bucuresti la autokino/SMT ....

E bine asa !
Cu o singura remarca - Auto Kino este in Brasov / SMT in Bucuresti !

PS: Nu ai spus din ce an / luna este masina ?
Din ce ai pus acolo, prima intrare in service apare in 2011 la .... 41k km !!
Pana atunci nu a intrat in service sau cum ?

LE: Acum am vazut in titlu: Decembrie 2009 !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #21 on: April 22, 2017, 23:30:58 PM »
Salutare tuturor.

Am un mini-update.

Nu am mai apucat sa ajung cu masina la reprezentanta. Am mers cu ea 500 de kilometrii si azi in drum spre casa a inceput sa se auda un zgomot foarte urat la motor. O sa incerc sa postez un video facut cu telefonul. Sunt curios daca asta a fost, daca s-a rupt minunatia :)
Ciudatenia e ca nu imi apare niciun beculet prin bord  care sa indice ca ar fi o problema..

Am postat un video pe youtube. Parerile sunt binevenite!

https://m.youtube.com/watch?v=EQKGyFyASHc

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #22 on: April 23, 2017, 00:14:32 AM »
Ale! Aprinde si o lumanare ca asa este crestineste.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #23 on: April 23, 2017, 00:22:13 AM »
Multumesc pentru confirmare.
O s-o duc inapoi in Germania.
Am garantie 12 luni, poate am bafta si o sa faca ceva..

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #24 on: April 26, 2017, 19:35:29 PM »
Hello people.

Aparent garantia de la dealer-ul din germania e nula. Cand a semnat contractul tata nu stie germana si au specificat clar in limba lor ca masina nu are garantie. Toate modelele de la parcul ala auto au in descrierea de la fiecare masina ca au garantie 12 luni. Anyway, motorul e prajit. Sunetul s-a auzit doar 10 minute pana am parcat-o bine in fata blocului.
Am sunat la auto-kino si mi-au zis ca nu intra in garantie, pentru ca are 7 ani.
Ca si estimare mi-au zis ca ma costa 8000 de euro (am dat 7400 pe ea). As vrea sa va zic ca e o teapa meritata, reparatul la reprezentanta e imposibil.

Ca solutie m-am gandit sa incep sa dau piese din ea, pe olx si alte site-uri..dar am cunoscut un mecanic recent care o s-o desfaca si o sa imi zica ce putem sa ii facem...

Ca idee s-a interesat si mi-a dat urmatoarele preturi pt piese:
6000 de ron arbore + cuzineti
1000 de ron ulei filtre si toate cele
2000 de ron manopera..

In total as putea s-o repar cu 2000 de euro..
E posibil ca dupa ce o desface sa mai afle chestii..poate mai trebuie luat ceva..oricum, ca si idee de ce dracu m-as duce la reprezentanta?

Opiniile sunt binevenite.

Muttley

  • 5177
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #25 on: April 26, 2017, 19:57:19 PM »
In linii mari, experienta cu motoarele astea. Modul de lucru cu un motor in linie e diferit mult de lucrul pe boxer. Daca e un mecanic de exceptie, care si intelege ce face, ai sanse sa fie ok. Altfel e la risc.

Motorul nu se desface, se pun arbore si cuzineti noi si se aduna la loc. Numai garniturile costa o mica avere. Apoi nu poti desface motorul fara sa-i faci planul chiulaselor si semiblocurilor. Deloc neglijabil pretul prelucrarilor.

Sau ia-o altfel, daca la reprezentanta e 8000e iar altundeva e 2000, cu tot cu manopera, diferenta asta, de cateva sute de procente, unde se duce? Ai putea cere un deviz estimativ, detaliat, unde adunate linie cu linie sa dea acei 8ke. Apoi compara cu lista mecanicului tau, iar lucrurile vor fi mai clare, vei vedea cine e prea optimist sau cine taxeaza nejustificat de mult.
Vezi si cat costa un motor nou. In cazul asta, manopera va fi mult mai ieftina si poti pastra cu incredere masina.

Mai sus e doar o parere.
WRX SW 2002

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #26 on: April 26, 2017, 20:52:23 PM »
Salut.
Nu valoreaza intreaga masina cat valoreaza un motor nou..cei de la reprezentanta cer 8000 de euro pentru reparatie, nu pentru motor nou..
Ca si idee, sunt tot mecanici, uni mai skilled alti mai praf, ideea e ca nu poti sa dai multi bani sa repari o masina de 7000..
Legat de partea cu vanzarea, nu o s-o vand niciodata, pentru ca ma tem pentru cumparatori.
Iar legat de reparatia posibila cu acest mecanic e asa in partea de investigare, sau evaluare a pagubelor.

Ce mi-a zis e ca sunt sanse sa fi scapat multe piese in viata.si poate am noroc..oricum piesa asta noua (arborele vietii) cica ar fi cu noul cod..adica aia care nu s-ar mai rupe..

Anyway, mai e cineva de pe forum care si-a reparat motorul la un mecanic non reprezentanta? Sunt interesat de:
- costuri
- piese inlocuite
- rezultat final (daca sa meritat reparatia sau nu..)



Nu ma intereseaza povestile cu motor schimbat in garantie pentru ca e prea tarziu..toate trebuiau chemate de subaru si inlocuite piesele si nu mai ajungeam sa scriem pe forum niciunul din noi pataniile astea time/money consuming.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14073
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #27 on: April 26, 2017, 20:59:34 PM »
Daca esti dispus sa accepti riscul de a pierde 2000 euro pe incercarea mecanicului ca sa ajungi de unde ai plecat, merita sa incerci. Poate fi un succes si aflam si noi.

Am mai intalnit mecanici care au zis ca schimbul de garnituri de chiulase nu e mare branza si dupa prima lucrare au jurat ca nu mai iau motoare de subaru la desfacut.

Vezi ca mecanicul e posibil pe parcurs sa iti ceara bani de scule pe care nu le are, sau o sa incerce ceva artizanal si posibil sa mai strice si altele pe langa fara sa iti spuna.

In detalii de genul asta se ascunde diferenta + ca reprezentantele nu repara ci inlocuiesc majoritatea componentelor cu unele din seria fara probleme.

Eu iti propun sa te mai gandesti si la alte variante, cum ar fi sa gasesti o dauna totala cu motorul neatins sau sa dezmembrezi masina si sa reduci pierderile.

Nu avem cazuri de reparatii in afara garantiei sau a reprezentantelor. Nu mai face nimeni motor boxer diesel deci nu s-a bagat nici un alt mecanic la asa necunoscuta.
« Last Edit: April 26, 2017, 21:03:05 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #28 on: April 26, 2017, 21:49:03 PM »
Salut,

Nu exclud varianta unui motor complet, dar nu am nici-o certitudine ca e un motor ok, poate sa aiba 250000 de km si sa mai mearga 10000 si sa pice..asa daca schimb totul la un mecanic priceput cu manopera agreabila si cu piese decente e ok.. nu cred ca exista mecanici priceputi la boxer diesel doar la reprezentanta subaru. Daca ar fi asa inseamna ca nu e mecanica, e fizica cuantica..si nu cred ca e.

Mecanicul care face investigarea si evaluarea reparatiei e recomandat de oameni de incredere din jurul meu si nu se pune problema sa imi ceara scule sau sa ma insele in vreun fel.

Ca sumar, o sa desfaca motorul sa vada ce damage e acolo, o sa facem lista cu piesele, apoi vedem cat costa totul ca sa o punem in miscare. In functie de pretul total o sa iau o decizie pro sau contra. Intre timp caut si motor, dar nu cred ca se gasesc usor..cred ca mai sunt cateva sute care nu se mai misca..si oamenii aia cauta motoare functionale..

Una peste alta e de rahat, nu imi place deloc teapa pe care mi-am luat-o dar nu prea am ce face..reprezentanta m-a amutit..si raman trei variante:
- reparatie motor
- motor second
- vanduta catre voi piesa cu piesa :)

Cat pot scoate daca o dezmembrez? Aveti idee?

Muttley

  • 5177
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #29 on: April 26, 2017, 22:27:16 PM »
Nu scoti mai nimic daca o dezmembrezi.

Acum am vazut ce topic e asta, primele postari, debordand de entuziasm si speranta. Cam repede a murit, naspa rau ce ti se-ntampla. Cred ca iei locul 1 detasat, iertat fie-mi sinistrul glumei.

Noah, stiai de riscul asumat cumparand-o. Asuma-ti-l si pe asta cu mecanicul, vezi ce iese.

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4037
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #30 on: April 26, 2017, 23:01:34 PM »
desi am mai scris pe forum repet: problema la diesel este si din bloc nu doar vilbrochenul...modelul nou de bloc a fost modificat, inlocuirea vilbrochenului (in cazul fericit in care blocul a scapat intreg) nu va rezolva problema 100%
iar legat de mecanic daca are/face rost de manualul de service si este atent la detalii - nu merge doar dupa "simturi" (sunt unele piese care trebuie aliniate/potrivite intr-un anumit mod chiar daca se potrivesc si altfel) - il poate asambla corect la loc .... de rezultate suntem toti curiosi :) succes !

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #31 on: April 26, 2017, 23:52:02 PM »
@Andea79, Ok, inteleg ce zici, poate ca ar trebui sa mai vina cineva cu o opinie legata de topicul asta mai tehnic, ca nu ma pricep.
Daca iau si blocul motor nou, ajungem undeva spre suma memorabila care mi-a fost oferita de reprezentanta sau nu?
Eu am gasit asta pe ebay bloc motor cu vilbrochen si tot ce trebuie: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-NEW-Short-Block-Engine-for-Subaru-Diesel-after-2010-OEM-/262473088454?hash=item3d1c9d7dc6:g:yJMAAOSwGzlTsRZd
Sau doar vilbrochen: http://www.ebay.co.uk/itm/CRANKSHAFT-SUBARU-EE20Z-DIESEL-12200-AA480-FOR-IMPREZA-LEGACY-FORESTER-09-15-/182543478909?hash=item2a8070707d:g:RZIAAOSwImRYhcQT

Btw, cum ma asigur ca piesele pe care o sa le cumpar au codul corect? Puteti sa imi dati niste coduri pe care trebuie sa imi bazez cautarile?

@Muttley, nu e niciun ghinion, e pur si simplu o decizie proasta. Niciunul dintre voi nu ar fi cumparat un subaru diesel din 2009 care sa aiba motorul original, d-asta zic ca nu prea sunt sanse sa o mai vand si sunt interesat sa o repar bine intr-un pret decent ca sa ma pot folosi de ea, pana la urmatoarea rupere..care poate sa vina daca nu schimb blocul motor...

As vrea sa stiu daca ce zice @Andea79 despre blocul motor, care poate strica urmatorul vilbrochen e ceva fondat sau e doar o parere...

Please advise!
« Last Edit: April 26, 2017, 23:55:20 PM by Alex Dobre »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #32 on: April 26, 2017, 23:57:04 PM »
Reparatiile bune se fac doar la reprezentanta.
Romania este plina de ateliere service "pricepute" la Subaru iar rezultatele obtinute sunt proaste.
Multe dintre problemele reclamate de utilizatori au legatura cu intretinerea necorespunzatoare. Mecanicii multimarca aplica teorii imprumutate de la marcile europene de consum, de la vechea Dacie sau de la diverse autoutilitare.
Unii dintre colegii de forum, pasionati ai marcii, obtin rezultate mult mai bune decat atelierele pricepute la orice.

Devizul oferit de reprezentanta din Brasov este cel corect iar pretul oferit este foarte bun.
Multi au cautat solutii mai bune dar nu au facut decat sa piarda bani si timp.


Asa cum au spus si colegii de forum, masina a decedat prea repede. Eu cred ca simptomele existau din tara de origine dar nu au fost remarcate.
De obicei aceste masini se vand la preturi convenabile, apropiate de valoarea de recuperare a pieselor.

Sunt destul de multe Forester SH la dezmembrari, asa ca vanzarea pe piese nu este o afacere. Cel mai bine ar fi sa repari motorul in reteaua autorizata si sa te bucuri de autoturism.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #33 on: April 27, 2017, 00:25:30 AM »
Vorbesti serios ca e ok pretul de 8000 de euro?
Wtf, o masina cu motorul schimbat pe autovit e 9000 de euro.
Scuze dar nu sunt de acord. As fi vrut sa o fac la reprezentanta cu drag daca erau niste preturi normale mai ales ca e o problema din fabrica si nu s-au inlocuit toate motoarele, asa cum ar fi fost cinstit.

O sa incerc sa o repar si probabil ca o sa radeti de mine daca nu iasa bine..dar nu am bani sa o repar "oficial".

Sfaturi legate de piese si chestii pe care ar trebui sa le iau in calcul sunt binevenite.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #34 on: April 27, 2017, 01:00:36 AM »
Aici nu prea radem unii de altii, mai ales cand este vorba despre situatii neplacute.
Motoarele performante costa atunci cand este vorba despre reparatii capitale. Sunt colegi care au platit peste 12.000GBP pe motoare 2.5 benzina.

Referitor la suma de 8000, vorbesc foarte serios cand spun ca este OK. Devizul este mare si cel mai important lucru este garantia primita la intreaga operatiune.
Nu te incanta la discounturi de 5% primite la unele repere. Nici un service nu iti poate da garantie reala atunci cand tu vii cu piese adunate de pe internet.


Cunosc domeniul, lucrez cu mecanici aproape zilnic dar pentru motor si distributii merg intotdeauna la reteaua autorizata.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #35 on: April 27, 2017, 01:09:02 AM »
@wrangler, multumesc pentru sfat dar nu mai am bani pentru o astfel de reparatie. O sa anunt daca decid sa repar motorul si evident va anunt si cum a iesit.

marr

  • 2261
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #36 on: April 27, 2017, 09:28:02 AM »
Nasol ce ti s-a intamplat !

Acum din punctul meu de vedere ai urmattoarele variante:
1. Incerci marea cu degetul si trimiti un e-mail la Subaru Europe unde descrii tot ce ti s-a intamplat, eventual atasezi si o copie a carnetului de service unde apar TOATE interventiile si reviziile facute la masina.
Si astepti doua-trei saptamani sa vezi ce se intampla.
Poate ai noroc !

2. Daca dealerul de la care ai cumprat masina nu-si asuma nicio responsabilitate, si stii germana ( sau gasesti pe cineva care stie) incearca sa iei legatura cu Protectia consumatorului din Germania.
Chiar si la o masina SH trebuie acordata o garantie minima ( 1 - 6 luni) nu stiu cat si cum e la ei. Dar tie practic, tie ti-a decedat masina dupa cateva zile.
Nu stiu cum este legea la ei si daca garantia se aplica si pentru masinile exportate. Suntem totusi in UE si ar trebui totusi sa ai o protectie ca si cumparator de buna credinta.

3. Ia legatura cu vazatorul de pe e-bay unde ai gasit oferta pentru short-block, trimite-i seria VIN a masinii si vezi daca ce ofera el se potriveste la masina ta.
Daca da, er fi varianta cea mai OK din punct de vedere al posibilitatii aparitiei problemelor ulterioare.

4. Incerci sa faci cum ai spus tu - cumperi vilbrochenul si cuzinetii, le montezi pe vechiul motor si ... sa speram ca functioneaza !
Dar in acest caz, trebuie tinut cont de tot ce au spus colegii mai sus ( rectificat chiuloase, schimbat garnituri - si posibil si capacele de chiuloasa, etc).
Tare m-as mira ca in aceasta varianta sa te incadrezi in 2000 Euro. Da' nu se stie de unde sare iepurele !

BAFTA !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Muttley

  • 5177
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #37 on: April 27, 2017, 10:00:54 AM »
Eu am gasit asta pe ebay bloc motor cu vilbrochen si tot ce trebuie: http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-NEW-Short-Block-Engine-for-Subaru-Diesel-after-2010-OEM-/262473088454?hash=item3d1c9d7dc6:g:yJMAAOSwGzlTsRZd

Asta este dpmdv reparatia corecta, fara griji, fara bataie de cap. Mai adaugi set garnituri, servicii de refresh chiulase si ala esti. Manopera e mai ieftina cu mult, durata reparatiei cateva zile, vreo doua.

As vrea sa stiu daca ce zice @Andea79 despre blocul motor, care poate strica urmatorul vilbrochen e ceva fondat sau e doar o parere...

Pai mai uita-te o data la filmuletul postat de tine. Auzi zgomotul ala de metal pe metal, da??? Ei, te gandeste ca zgomotul ala e o BATAIE, bate arborele cotit in piesa pe care se aseaza. Oare care o fi aia? Si ce se intampla cand se rupe, iar bataia devine lovitura?
Andea ti-a explicat mult prea clar in urma, despre frecvente de rezonanta la anumite turatii, ce obosesc materialul si-l ajuta sa cedeze, plus modificarile facute de constructor pentru evitarea acestor probleme. Reciteste :)

La cum vad eu situatia, ai scenariile:
- desfaci, iar daca ai noroc, noroc mare rau, blocul e ok. Schimbi arbore si problema reapare;
- desfaci, constati ca-s busite multe, carpeala ieftina, blocul ramane, pe motiv ca "merge", problema reapare;
- iei bloc motor echipat cu maruntaie si fara chiulase (shortblock), totul rezolvat, problema nu mai apare. Neimplicand desfacerea motorului (doar mutare chiulase), un mecanic bun, atent, deschis la citirea documentatiei, va da rezultate ok.

Sau o dezmembrezi, minimizezi pierderile, cat s-o putea. Vezi ca asta implica timp pierdut, spatiu, bataie de cap monstru.

Si vezi ce a zis marr, c-a zis bine.
WRX SW 2002

Sese

  • 484
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #38 on: April 27, 2017, 10:43:01 AM »
Ma bag si eu.

Stiu ca am mai spus-o insa, paradoxal, legislatia germana este mult mai permisiva pentru dealerii de masini in Germania decat in Romania. Nimeni nu obliga un dealer de acolo sa ofere o garantie pentru o masina iesita din garantia fabricantului sau a companiei care ofera o extindere de garantie platita.
In Romania dealerii sunt obligati prin lege sa ofere 12 luni de garantie pentru orice autoturism comercializat, indiferent de vechime sau numarul de kilometrii. De asta nici nu vei gasi in Romania la dealeri masini proaste, nu-si permit riscurile.

Cand am avut cearta cu Timberland, despre care s-a scris pe aici, desi aveam un contract semnat cu clientul in care prevedeam expres ca nu acordam garantie la o masina de 200.000 km, ANPC-ul ne-a obligat sa-i reparam masina pentru ca acest contract nu se subroga legii.

Acuma sa nu te superi, dar client ca tine mai rar sa gaseasca cineva, ai platit o masina pe care n-ai vazut-o si ai semnat un contract intr-o limba pe care n-o cunosti. Daca ai avut incredere in mitul german, ei bine, te-ai inselat. Trebuia sa-ti iei masina din Romania, s-ar fi putut rezolva.
Cum de nu gasesc si eu clienti ca tine?

@marr; neavand domiciliul in Germania e mai greu sa mearga la OPC-ul de acolo, nu-i vor fi recunoscute eventualele drepturi. Ar putea sa mearga la un avocat de acolo, insa spune ca a semnat un contract in care isi asuma faptul ca masina este folosita si nu are garantie. Sansele sunt zero, cum am zis, capitalismul e mai dur in Germania. Nu casti ochii, deschizi punga.

Reclamatia catre fabricant este iarasi greu de rezolvat pentru ca acesta trebuie sa solicite cuiva sa se ocupe de problema. Nu poate cere acest lucru SMT-ului, masina fiind luata de acolo. Poate celui care a vandut-o initial si a servisat-o in perioada de garantie, insa mi-e greu sa cred ca haendler-ul ala o sa-l sune pe client sa-i duca masina la inlocuit de motor.

Fa si tu ce face  tot romanul. Fa o lucrare partiala, o tiganie, schimba ce-ti zice mecanicul si dupa aia vinde-o si pacaleste si tu pe altul.

Ca la noi e sport national lucrul asta. " Nu mai bag bani in ea ca si asa o vand".




moguai

  • 2814
Răspuns: Subaru Forester 2.0D DPF Active, 12/2009
« Reply #39 on: April 27, 2017, 11:04:37 AM »
pe de alta parte, daca baga acum 8000eur in motor (poate mai e loc si de negociere etc) o sa aiba o masina cu un motor nou care o va putea vinde cu un pret bun sau o va tine multi ani si multe sute de mii de km de acum inainte.
si noi cu sti urile stock suntem intr o situatie asemanatoare, asa ca te intelegem perfect
« Last Edit: April 27, 2017, 11:08:54 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.