Impreza 2.0R vs 2.0D
Subaru club Romania

Impreza 2.0R vs 2.0D

Impreza 2.0R vs 2.0D
« on: April 11, 2017, 10:33:07 AM »
Salutare tuturor! Sunt nou pe forum si inainte de toate vreau sa imi cer scuze in cazul in care am postat unde nu trebuie. Urmeaza sa achizitionez un Subaru Impreza , insa nu stiu pe ce motorizare sa merg, eu venind de pe un diesel as dori sa incerc benzina . Din ce m am informat pana acum , stiu ca 2.0D pana in 2009-2010 au probleme cu vibrochenul , de unde pica tot motorul . In ceea ce priveste benzina, foarte multe pareri de rau nu am prea auzit . Diferenta de consum nu ma intereseaza atat de tare, insa as vrea sa stiu , mai ales din partea unor proprietari, care dintre motorizari trage mai bine si cum se comporta la drum in general . Am auzit ca dieselul ar fi mai brutal datorita cuplului, insa nu s ar compara cu benzina , din motive evidente precum plaja de turatii. Astept cateva pareri din partea voastra , fiindca sunt pe cale sa iau unul si nu stiu spre ce sa ma inclin . Multumesc anticipat

moguai

  • 2814
Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #1 on: April 11, 2017, 10:54:18 AM »
pentru ca dieselul va trebui sa l iei mai nou de 2011, probabil va fi mai scump la achizitie. apoi, ca si intretinere, fiind motor diesel o sa ai diverse batai de cap cu filtrul de particule sau mai stiu eu ce alte dude au dieselurile in general.
pe de alta parte, o benzinara o vei gasi putin mai ieftina, poate cu mai putini km iar intretinerea ei nu va fi asa costisitoare. consumul da, va fi mai mare, dar depinde si unde sau cum mergi cu ea. dieselul pare ca trage mai bine, in special la turatii joase unde benzina e cam lesinata. pe de alta parte, la benzinar ai reductorul care face toti banii. daca ai ocazia sa mergi cu ele, ambele, chiar si pasager te incurajez s o faci. e cel mai bun argument.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #2 on: April 11, 2017, 11:05:40 AM »
Fiind student, fac un drum de autostrada dus-intors la 3 saptamani, o luna . Si fiind in perioada asta mai de tinerete, ma batea gandul sa incerc si un benzinar fiindca toata lumea lauda benzina la performante . Nu am nevoie de cine stie ce putere , insa daca am de ales intre impreza diesel si benzina optez pentru cea mai puternica dintre ele ( vorbind strict de motorizarile 2.0 , nu WRX sau STi) . Nu am cunostinte care sa aiba masinile astea, deci nu am cum sa le iau la o tura. In privinta costurilor de intretinere si a sanselor de a gasi una in stare buna, sansele mai mari indreapta spre benzina . Insa ca performante? Merita, intr adevar, benzinarul sau nu ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #3 on: April 11, 2017, 11:34:31 AM »
Mutat in discutii despre Impreza si XV.

Daca vorbesti de putere, sunt la fel de puternice. ambele au 150 cai. Difera modul in care se obtin si cat timp si cat de aproape stai de valoarea maxima.

Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #4 on: April 11, 2017, 11:41:17 AM »
Si atunci, dupa criteriul asta , care este favorizata ? Cum se comporta fiecare de jos din turatii pana sus ?

Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #5 on: April 11, 2017, 12:01:44 PM »
E simplu, comparand turbo cu aspirat. Diesel'ul va trage de jos, insa pe la 4000prm incepe sa se termine distractia. Benzina apirata reactioneaza la orice apasare a acceleratiei fara intarziere, insa pentru sprinturi va trebui sa pleci de la 3-3.5k rpm
In afara de consum, diesel'ul nu are nici un avantaj. Basca la benzinara stai linistit in ce priveste motorul, un aspirat neabuzat tine mult si bine

MihaiFlorescu

  • *
  • 14035
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #6 on: April 11, 2017, 12:09:58 PM »
Uite aici graficele: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=3054.msg95409#msg95409

La diesel ai 1000 RPM la dispozitie intre 2500 si 3500 pentru a avea acces la peste 90kw (~122cp) pana la maxim de 110kw (~150cp).
La benzina ai 2000 RPM la dispozitie intre 4500 si 6500 pentru a avea acces la peste 90kw (~122cp) pana la maxim de 110kw (~150cp).

Considerand grosier ca majoritatea cutiilor de viteze sunt facute sa reduca in treptele superioare turatia cu ~1000 RPM inseamna ca la fiecare schimbare de viteza la diesel efectuata la 3500 (peak power) o sa cazi pe 2500, adica la 122 cai, in timp ce la benzina schimband la 6500 (peak power) o sa cazi pe la 5500, adica ~136 cai.

In treptele 1 si 2 diferenta de turatie este mai mare de 1000 RPM de obicei, ceea ce face ca diferenta sa fie si mai mare intre diesel si benzina, daaar Subaru fiind mai greu de fel, are nevoie de cuplu pentru plecarile de pe loc mai in forta, unde dieselul are un avantaj. Odata pus in miscare benzinara este mai sprintena.
« Last Edit: April 11, 2017, 12:12:58 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #7 on: April 11, 2017, 12:21:32 PM »
Sa inteleg ca ar trebui sa raman pe 2.0 benzina , fiind superioara din toate punctele de vedere . In afara de asta , la ce trebuie sa fiu atent cand verific un Impreza aspirat ? Au ceva șuste anume dupa care ti dai seama daca e ok sau nu ?

moguai

  • 2814
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #9 on: April 11, 2017, 12:46:32 PM »
Multumesc pentru pareri , m am lamurit in mare parte. O sa revin cu un update in caz ca gasesc  ceva bun .

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Impreza 2.0R vs 2.0D
« Reply #10 on: April 11, 2017, 12:53:49 PM »
Vino la intalnirile clubului si vei gasi un 2.0 benzina. Cu dieselurile este mai greu, nu prea mai sunt forumisti posesori de 2.0d.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.