Ma uitam la spcificatiile celor 2 modele in varianta 2.0i 6MT.
Foresterul este mai greu cu 107kg, clar mai putin aerodinamic si totusi performante egale pe acceleratie, viteza maxima și consum.
Diferenta o face cutia de viteze.
Intrebarea este, de ce nu aceleasi rapoarte si pe xv pentru performante mai bune date fiind greutatea si dimensiunea redusa.
Intentie? Ca sa nu se canibalizeze? Sau pur si simplu cutie mai noua pe Forester?
Cum - calcul dinamic si dimensionare cutie.
Date intrare calcul - intentiile producatorilor cu masina. De regula, o masina mai mica va inclina mai mult spre utilizare urbana si se va prefera o cutie mai scurta.
Exemplu din ograda - Impreza STI si Forester STI, ambele piata din Japonia, prin 2004. Teoretic, 100km/h @3000 in 6 la Impreza, +130km/h pentru Forester (si roti mai mari). Nonsens dpmdv, ar fi mers chiar invers (Foresterul e mai greu, mai caramida, roti mai grele si mai mari) iar cutia scurta s-o lase pe Impreza pentru versiunile speciale. Dar na...
Din ce zici, cu acceleratia la fel, reiese ca Foresterul are cutia mai scurta. Se explica si viteza maxima la fel, intr-o treapta inferioara la magaoaie.
Sau are cutia mai lunga? Iar 100km/h ii face in treapta 2, timp in care ala micu' in 3, pierzand astfel cateva zecimi de secunda?
Parerea mea e ca, oricum ai da-o, un 2.0 in 6 trepte ar trebui sa fie ok, oricum ar fi dimensionat japonezii cutia aia. Cu mici rezerve, desigur, pentru cazurile-n care-i flagrant de aiurea.