Hai sa scriu pe ce s-au mai dus ~600 euro. Masina incepuse sa imi comunice ceva in limbaj binar si i-am dat ce am crezut eu ca-i trebuie.
De cand am luat masina am stiut ca ii trebuie ambreiaj. Incepuse acum doua saptamani sa chitaie si rulmentul la rece si mi se parea ca la plecari de pe loc patineaza pana sa cupleze complet. Pedala mai tare ca la outback.
Pe langa ambreiaj, s-a gasit in stocul de acasa
:
- ramase de WRX, gasit garnituri evacuare pe bloc si conica
- rulmentii de diff central comandati initial pentru outback dar fiind acelasi cod i-am folosit la impreza
- mai aveam o sonda lambda si am profitat de faptul ca se da jos evacuarea din fata cu totul (aspiratul are equal lenght si pleaca spre spate direct cate doi unindu-se in spatele motorului, nu se face covrig galeria ca la turbo, deci trebuie data jos toata pentru a da cutia jos)
- mai aveam de la outback suport cutie STI grp. N si am hotarat ca ar fi si pacat sa nu il pun pe impreza
- lichid frana nou pentru golire completa
- burduf planetara tot asa comandat la obk atunci cand mi s-a parut ca e unul crapat, dar la Impreza se facuse praf pe circuit, bucurie ca au acelasi cod
Momentan am un ulei de cutie ieftin, dar cu norma GL5. Il tin ~1000km si apoi pun iar amsoil severe gear. Am facut asa in ideea in care poate a intrat praf, silicon, sau se face pilitura fff fina de la noii rulmenti.
Impresii:
- pedala super usoara - a trebuit sa ma obisnuiesc iar cu ea
- nu mai am vuiet de rulmenti, in schimb am sunet mai pronuntat de cutie de viteze si masina se simte mai legata de cutie datorita noului suport de cutie, dar parca si motorul e mai zgomotos (stiam ca o sa creasca NVH din cauza suportului)
- spatele lucreaza in tandem cu fata fara intarzieri, aproape ca mi se pare ciudat, pt ca ma obisnuisem sa simt fata si apoi spatele
- downshift impecabil, instant cupleaza si nu mai patineaza nici un ambreiaj, se simte si spatele ca intra imediat in noul regim de cuplu/franare/accelerare, nu mai este pe alt film decat fata
- sonda lambda schimbata pentru ca pe aplicatie imi varia mult AFR la ralanti spre deosebire de OBK unde sta lipit de 14.7 +/- 0.1 La Impreza varia +/-0.4 si se stabiliza greu (eu am zis ca este si clapeta murdara, IACV + PCV pe care o sa le curat curand). La rece iti muta nasul de miros de benzina nearsa pe evacuare si avea oscilatii foarte mari la ralanti. Acum scade turatie usor, constant si parca trage si mai sanatos si nu mai miroase de parca a stropit cineva cu benzina pe jos. Nu ma asteptam sa fie asa mare diferenta.
Nu-mi place ca am ramas cu ceva vibratii destul de urate daca eliberez ambreiajul incet, mai ales la plecarile de pe loc, indiferent de cat de turat este motorul. Vibreaza toata masina, sare apa pe capota. Am luat-o sa merg zilele astea cu ea si o sa-i mai fac o aerisire. Ar putea fi noul disc mai agresiv? Suportul de cutie grp N am avut si pe WRX si stiu ca nu face asa. Daca eliberez tare parca nu se simte, dar nu vreau sa plec mereu ca la raliu. Astept pareri.
Atentie, garnitura conica de evacuare de WRX/XT nu se potriveste la aspirat. Trebuie una mai mica. Cam asa arata cea de pe masina.